sel
Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Ansiklopediler
Sponsorlu Bağlantılar
Secme Konular
· Kur'ân-ı Kerim'de İçkinin Haramlığı ve Yasaklanma Aşaması
· Nâs ve İnsan Kelimelerinin Anlam ve Mâhiyeti
· Allah'ın Kulu, Kulun Allah'ı Sevmesinin Belirtileri
· HAYY-KAYYUM
· İslâm Kelimesinin Anlamları
· İnsan İle Diğer Canlılar Arasındaki Farklar
· Kumarın Zararları
· Kur’an’da Ruh Sağlığı, Psikolojik Denge ve Huzur
· Kur’an’da Unutkanlık Tedavisi
· Hikmetin Kur’andaki Dört Anlamı

Burayada Bak
· Kızlarağası
· Esâtîr
· Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
· Hükmün Türleri
· Bu İsimleri Bilmenin Faydaları
· Sehâvet
· Alış-Verişin Şartları
· 2. Eş’arîlere Göre
· 7) Yolcuya İhsân
· İslâm'ın Savaş Prensipleri
· KUR'ÂN-I KERÎM...
· Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
· Patrik
· Reformasyon
· Astrolog

Son Okunanlar
· Bu İsimleri Bilmenin Faydaları
· İfsada Karşı Islahat
· Cûd
· Az Bir Karşılık ile (Ucuza) Satmak
· Havârî
· Hıristiyanlar
· Tevbenin İbadet Olarak Önemi
· Vesvese
· İctihad’ın İşleyişi
· 2- Harâc arâzîsi.



Kavramlar Ansiklopedisi     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T V Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Bu İsimleri Bilmenin Faydaları

Bu İsimleri Bilmenin Faydaları
Bu İsimleri Bilmenin Faydaları
Her müslüman, mutlak olarak yalnız Allah’ın yaşatan ve öldüren oldu­ğunu bilmeli ve inanmalıdır. Lanetli Nemrut ve Kaderiye mezhebinin iddia ettiklerine inanmamalıdır. Allah dostu İbrahim Peygamber Nemrut’a gelip: “Benim Rabb’im, dirilten ve öldürendir”[1] deyince, inkarcı Nemrut: “Ben de diriltir ve öldürürüm”[2] demiş, sonra da zindandan ölüme mahkum edilmiş bir mahkumu çağırtıp serbest bırakmış, suçu olmayan birini de tutup öldür­müş ve: “İşte bak! Ben de diriltip öldürdüm” demişti. Oysa Nemrut, bu iddia­sında yanılmıştı. Çünkü O, gerçekte diriltmemiş ve öldürmemişti. Kendisin­den başka kimselerin de yapabileceği, insanın iradesine bağlı öldürme ve affetme fiilini işlemişti. Ancak O, gerçek delili yalanlamak, halkı aldatmak ve zihinlerini bulandırmak için gerçek delilin karşısına mecazi bir anlamla çık­mıştı. Bunun üzerine Allah dostu İbrahim peygamber, insanların iradesine bağlı olmayan ve mecaz bir anlam ifade etmeyen başka bir gerçek delille Nemrut’a karşı çıkmış ve: “Şüphe yok ki, Allah güneşi doğudan getirir, (hadi) sen de onu batıdan getir…”[3] deyince inkarcı Nemrut, afallayıp kalmış ve pes olmuştu. Ancak buna rağmen İbrahim Peygambere inanmamış ve başka gerekçeler uydurmuştu.
İbrahim peygamber, Rabb’ini mecaz ve gerçek anlam ifade eden diriltme ve öldürme sıfatları ile tanımladığında gerçek anlamı kastediyordu. Ancak Nemrut, buna mecaz anlamla cevap vererek kavminin zihnini bulandırmıştı. Bunun üzerine İbrahim Peygamber, bu tartışmayı burada bırakıp kesinlikle mecaz ifade etmeyen, zihinleri bulandırmayacak başka bir somut örneğe geçti. İşte burada inkarcı Nemrut afallayıp kaldı ve İbrahim’e hiçbir cevap veremedi. Ona: “Ben de güneşi doğudan getirebilirim” diyemedi. Çünkü akıl sahibi herkes kendisini yalanlardı. Nemrut, başka gerekçeler ileri sürerek İbrahim Peygamberin ateşe atılmasını emretti. Ancak Allah, İbrahim Peygam­beri ateşte yanmaktan korudu. Zorbaların adeti işte böyledir. Bir şeyden yüz çevirdiklerinde ve delil getirmekte acze düştüklerinde, hemen cezalandırma yolunu tercih ederler.[4]
  * * *   [1]      Bakara, 258. [2]      Bakara, 258. [3]      Bakara, 258. [4]      Kurtubî, a.g.e., 1/ 384-385.


Son takip: 21.04.2017 - 10:29
Konu ile alakali düsüncelerinizi yaziniz:



· Bu Kitap Neyi Anlatmaktadır?. · İstiğase (Yardım Dileği · Diğer Yaratıklara Güzel Davranma · Malın özelliklerinin belirli olması, gizli bir kusuru bulunmaması · İhsân · Güzellik Tanımına Giren ve Güzel Yapılması Emredilen Önemli Davranışlar · Hayvanların Zekatı · Câhiliyye · Hisbe Teşkilâtı ve Muhtesib . · Uknum-akanim · Mahkemedeki Yeminlerin Çeşitleri 1- Şâhidin Yemini · Kur’ân-ı Kerim’de Şirkin Tanım Ve Görüntüleri · Budizm · 2) Mirbâ (başkan payı) · Minber · "Nefs"in Allah Hakkında Kullanılması · Ülü’l-emre İtaat · Vahiy · Güneş · Dörtler
· GİRİŞ · AF-AFV · AĞLAMAK-GÖZYAŞI · AHİD · ÂHİRETE İMAN · ÂİLE VE EŞLERİN GEÇİMİ · AKIL · ALLAH (C.C.) · ANA BABAYA İHSAN · ARZ VE SEM · ATALAR YOLU · ÂYET · ÂYETܒL-KÜRSÎ · AZİM VE TEVEKKÜL · BAKARA VE İCL (SIĞIR VE BUZAĞI) · BÂTIL · BELA-İMTİHAN · BESMELE · BUHL/CİMRİLİK · CÂHİLİYYE · CEHENNEM · CENNET · CİHAD · Dalalet · DİN · DİN GÜNÜ · DUA · DÜNYA · DÜNYA HAYATI · DÜŞMANLIK · ECEL · EHL-İ KİTAP · EMÂNET · EMR-İ Bİ’L-MA’RÛF VE NEHY-İ ANİ’L-MÜNKER · ENDÂD · ENSÂRULLAH (ALLAH YOLUNUN YARDIMCILARI) · Esmau'l-Husna · ESMAULLAHİ'L-HUSNA · FAİZ · FAKİRLİK-ZENGİNLİK · Felah · FESAD · FETİH · FISK VE FÂSIK · FİTNE · FUHUŞ VE ZİN · GÂLİBİYET (ALLAH’IN YARDIMI VE ZAFER) · GAYB · GAZAP · GÜNAH · GÜZEL SÖZ · HAC · HAK-BÂTIL · HAKK · HAKKA BÂTILI KARIŞTIRMAK VE HAKKI GİZLEMEK · HALİFE-HİLÂFET · HALK (YARATMA) · HAMD · HARAM-HELÂL · HASENE-GÜZELLİK · HASTALIK · HAYIR-ŞER · HELÂK · HESAP · HEV · HİCRET · HİDÂYET · HİKMET · HİLÂFET-İMAMET · HIRSIZLIK · HÜKM-HÂKİMİYET · HÜZÜN-ÜZÜNTÜ · İbadet · İBLİS · İÇKİ VE KUMAR · İFSAD-İSLAH · İFTİR · İHLÂS · İHSAN-MUHSİN · İHTİLAF · İKRÂH · İLİM · İMAM · İMAN-MUMİN · İNCİL · İNFÂK · İNKÂR · İNSAN · İNSANLARA İYİLİĞİ EMREDİP KENDİNİ UNUTMAK · İNZÂR · İRTİDÂD-MÜRTED · İSLAMIN HAREKET METODU · İSLÂM-MÜSLÜMAN · İSRÂF · İSRAİL OĞULLARI · İSTİANE · İSTİÂZE · İSTİĞÂSE . · İSTİĞFAR · İSTİKAMET · İSTİKBÂR-MÜSTEKBİR · İSYAN-İTAAT · İTİKAF · İZZET-ZİLLET · KADIN · KÂFİR · KALB · KALP VE KALBİN MÜHÜRLENMESİ · KAN DÖKMEK · KARZ-I HASEN · KISAS · KITÂL-SAVAŞ · KİTAB-KUR'AN · KİTAPLARA İMAN · KIYÂMET · KÖLE-KÖLELİK · KORKU · KÜFÜR · KÜFÜR ÖNDERLERİ · LÂNET · MAĞFİRET · MAL-MÜLK VE MÂLİK · MÂSİYET · MEKR-TUZAK · MELEK-MELEKLERE İMAN · MESCİD · MESH (“AŞAĞILIK MAYMUNLAR OLUN!”) · MEYDAN  OKUMA  (KUR'AN'IN  İ'CÂZI) · MİLLET · MÎRÂS · MUHKEM VE MÜTEŞÂBİH ÂYETLER · MÜNAFIK-MÜNAFIKLAR · NAMAZ · NASARA-HRİSTİYANLIK · NEBİ-RASUL · NEFS · NESH · NİFAK-MÜNAFIK · NİKÂH VE TALÂK · NİSYÂN-UNUTMA · NÛR · ÖLÜM · ORUÇ · PEYGAMBER-PEYGAMBERLİK · PUT VE PUTA TAPMA · RABB · RİBAT-RABITA-MURÂBATA YAPMAK · RİYA · RIZIK · RUH · RUKÛ · SABİÎLER · SABIR · SÂLİH AMEL · SECDE · ŞEFÂAT · ŞEHİD · ŞERİAT · SEVGİ · ŞEYTAN · ŞİARLAR · SIDK/DOĞRULUK · SİHİR-BÜYÜ · SIRÂT-I MÜSTAKÎM . · ŞİRK · ŞÜKÜR · ŞÛR (İSTİŞÂRE/DANIŞMA) · SU VE YAĞMUR · TAAT · TAĞUT · TAHÂRET-TEMİZLİK · TAHRİF · TAKİYYE · Taklid · Takva · TÖVBE · TEVEKKÜL · TEVESSÜL-VESİLE · TEVHİD · TE’VİL VE TEFSİR · TEVRAT · TİCÂRET · TUĞYÂN · ÜLܒL-EMR · ÜMMET · VAHDET · VASİYET · VELÎ · YEME-İÇME · YEMİN · YÜSR-KOLAYLIK · ZALİM · ZEKÂT · ZİKİR · ZULÜM

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber