Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Fahşânın En Çirkini

Fahşânın En Çirkini


Fahşânın En Çirkini:




Tarih boyunca bazı toplumlarda az, bazılarında
ise fazla bir şekilde süregelen Türkçe'deki anlamıyla ?fuhuş'; günümüzde
-özellikle dünyanın bazı yörelerinde- oldukça yaygın hale gelmiştir. Bu gibi
yerlerde İslâm'ın ?fahşâ-fuhuş' dediği çirkinlikler kanıksanıyor, ayıp
sayılmıyor; hatta çok normal, sıradan davranışlar olarak kabul ediliyor. Fuhuş
özellikle Batı toplumlarında geniş bir sektör haline gelmiştir. Bu sektörde
mekânların yanında, bütün yazılı ve görsel basın ve en son teknoloji bile
kullanılıyor. Bu konuda üretilen ürünler çok rahatlıkla kitlelere ulaştırılıyor.
Evlilik dışı ilişkiler yaygın olduğu gibi, erkek ve kadının evlenmeksizin
beraber yaşaması artık sosyal bir olgu olarak kabul görüyor. Bunun yanında aynı
cinsler arasındaki ilişkiler, hatta evlilikler bile normal karşılanıyor. Bu
ülkelerde fuhş'un sergilendiği mekânlar ise sayılamayacak kadar çoktur.

Mü'minler izzet ve şereflerini, haysiyet ve
insanlıklarını, aile ve nesillerini; çağımızın bu hayâsız hastalığından ancak
İslâm'ın getirdiği ölçülere uyarak, onları ahlâk haline getirerek
koruyabilirler. Kişiyi hemen bütün toplumlarda küçülten, değerini düşüren,
yüksek makamlara çıkmasına engel olan ve kötü tanınmasına sebep olan ?fuhuş'
olayı, aslında İblis'in bir çağrısı ve tuzağıdır. Aklı başında olan insanlar bu
ezelî düşmanlarının böylesine kurnaz ve tehlikeli oyunu karşısında uyanık olmak,
onun çirkin davranışları sevimli gösterme tuzağına düşmemek zorundadırlar.

İslâm, evlilik dışı ilişkilere fuhuş dediği
gibi, bütün çirkin, bayağı, âdi, iffet ve hayâ dışı çirkinliklere de ?fahşâ'
demekte ve hepsini müslümanlara uygun görmeyerek yasaklamaktadır. Müslümanlar
İslâm'ın getirdiği iffet, ahlâk, evlilik ve aile hayâtı ölçülerine uyarak bu
hayâsızlıklardan korunabilirler. Bu çirkin hayâsızlıklardan korunmanın daha
pratik bir yolu da namaz kılmaktır. Kur'an şöyle buyuruyor: ?Sana Kitaptan
vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, fahşâ'dan (bütün çirkin
işlerden, hayâsızlıktan) korur ve münker'den (sevilmeyen davranışlardan)
sakındırır. Allah'ı zikretmek ise en büyük (ibadet)tür. Allah, yapmakta
olduklarınızı bilmektedir.? (29/Ankebût, 45)

Mü'minler de beşerdirler. Onlar da hata
edebilir, bazen ?fahşâ' denilen çirkin davranışlara düşebilirler. Eğer onlar bu
şekilde hataya düşer ve nefislerine zulmederlerse hemen Allah'a istiğfar ederek
affedilmelerini isterler, işledikleri günâhtan tevbe ederler. Onlar imanlarında
sâdık oldukları için bile bile bu gibi hatalarda ısrar etmezler (3/Âl-i İmran,
135). (4)

Allah Teâla insanları, fizikî ve ruhî yönden
belirli bir fıtrat üzere yaratmıştır. Hayatlarını devam ettirebilmek için yeme,
içme, cinsî temas, giyinme ve bunun gibi binlerce ihtiyaçlarını elde etmek
mecbûriyetindedirler. Bu durumda, gerek çevreleriyle (tabiat olarak), gerek
birbirleriyle münâsebetleri kaçınılmazdır. Birbirlerinin haklarını ve
hürriyetlerini tahrip etmeleri, gayrı meşrû yollara sapmaları ve çirkin
davranışlar içerisine girmeleri mümkündür. İşte bu noktada karşımıza fahşâ
kavramı çıkar.

İnsanlar birbirleriyle konuşurken, ölçüyü aşıp,
kötü söz söyleyebilirler. Nitekim Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'in: ?Kötü söz (fâhiş
kelâm), girdiği meclisi kirletir, çirkin gösterir" (Tirmizî, Birr 47)
meâlindeki hadisi, bu mâhiyeti ifâde eder. İftira, dedikodu ve gıybet, fâhiş
kelâm hükmündedir. İnsanlar elleriyle, dilleriyle ve diğer organlarıyla fahşâya
yönelebilirler. Fakat unutulmamalıdır ki her insan, kendi ihtiyariyle işlediği
amellerin karşılığını görecektir. Fahşânın her türlüsü ve fuhuş haram
kılınmıştır. Allah Teâlâ'nın kitabı ve Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'in sünnetiyle
yasaklanan her fiile fahşâ, bu fiilleri irtikâp eden kimselere de fâhişe demek
mümkündür. Ancak yaygın olarak kullanılan "fuhuş" ve "fâhişe" kavramları;
insanlar arasında gayrı meşrû şekilde cereyan eden cinsî ilişkilere tahsis
edilmiştir.

Fahşânın ve fuhşun yayılması, değişik sebeplere
dayanır. Tek bir sebeple izah etmek mümkün değildir. Çarşı putları ve çevre
kültürü, insanları etki altına alır. Kur'ân-ı Kerîm'deki kıssalar dikkatli bir
şekilde incelenirse, mesele kolaylıkla kavranır. Peygamberlerin tebliğine karşı
direnen kavimlerin ilk iddiaları: "Biz atalarımızın yolundan ayrılmayız" hükmü
ile ifâde edilmiştir. Fahşânın ve fuhşun sebebi, atalar kültürü olabilir.
Nitekim bir âyet-i kerimede; "Onlar (müşrikler) bir hayâsızlık yaptıkları
zaman (ve izâ fa'alû fâhişeten) derler ki: ?Biz atalarımızı bunun üzerinde
bulduk. Allah da bize bunu (fuhuşla ameli) emretti (fahşâ ile amel ederiz). O
iman etmeyenlere söyle: Allah hiçbir zaman fahşâyı emretmez. Bilmeyeceğiniz
şeyleri, Allah'ın üzerine mi (atıp, iftira ederek) söylüyorsunuz." (7/A'râf,
28) hükmü beyan buyurulmuştur. Mekke müşrikleri; "Günah işlediğimiz elbiselerle
ibâdet edemeyiz" diyerek, Kâbe-i Muazzama'yı çıplak bir şekilde tavaf
ediyorlardı. O dönemde Kâbe'nin içerisi putlarla (heykellerle) doluydu. Çıplak
bir vaziyette tavaf etmenin doğru olmadığını söyleyenlere karşı "Biz
atalarımızdan bu şekilde gördük. Allah emretmeseydi onlar hiç çıplak bir
vaziyette tavaf ederler miydi?" cevabını veriyorlardı (Mecmuatu't-Tefasir, İst.
1979, Çağrı Yay. c. II, sh. 540 -Kadı Beyazavî-).

Bu psikoloji sadece Mekke müşriklerine has
değildir. Çarşı putları, genel kültür maskesi altında, insanların zihinlerini ve
kalplerini etkisi altına alır. Fahşânın ve fuhşun, değişik gerekçelerle
yayılmasını sağlar. Malûm olduğu üzere, insanları gayrı meşrû yollara çağıran ve
fuhşa sürüklemeye gayret sarfeden şeytandır. Nitekim Kur'ân-ı Kerîm'de:
"Şeytan size kötülüğü, hayâsızlığı (bi's-sûi ve'l fahşâi) ve Allah'a karşı
bilmeyeceğiniz şeyleri söylemenizi emreder." (2/Bakara, 169) hükmü beyan
buyurulmuştur. Şeytanın vesveseleri ile fuhşa meyleden insanların sayısı az
değildir. Fâhişelerin ve fuhuşla geçinen insanların velisi şeytandır.

Câhiliyye döneminde fuhuş bir kazanç yoluydu.
Muhammed Ali Sâbûnî, bu hususta şunları zikretmektedir: "Araplardan bazıları
genç kız ve câriyeleri bir eve oturtarak zinâ yaptırırlardı. O evde fuhuş
yapıldığının herkes tarafından bilinmesi için, kapıların üzerine bir bayrak
asarlardı. Bu evlere mevâhir adı verilirdi. Şâyet bu evlerdeki kadınlardan
birisi, bu rezâleti işlemeye yanaşmazsa, efendisi onu zorlayarak yaptırırdı."
(Muhammed Ali Sâbunî, Ahkâm Tefsiri, İst. 1984, Şamil Yay., c. II, s. 203).
Câbir bin Abdullah (r.a.)'dan rivâyet edildiğine göre, münâfıkların reislerinden
Abdullah İbn-i Selül'ün Museykete ve Umeymete isimli iki câriyesi vardı. Bunları
para karşılığında fuhşa zorluyordu. Bunlar durumu gidip Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'e
bildirdiler ve şikâyette bulundular. Taberi, Mücahid'den şöyle rivâyet eder:
Araplar câhiliyye devrinde, genç câriyelerine zorla fuhuş yaptırırlardı.
Kazandıkları parayı kendileri yerlerdi. Abdullah İbn Selül'ün de fuhuş
yaptırdığı câriyeleri vardı (İbn Kesir, Tefsirû'1 Kur'âni'l-Azîm, Beyrut 1969,
c. III, s. 289; Ayrıca M. Ali Sâbunî, a.g.e., c. II, s. 188; Mec'muâtu't-Tefâsîr,
c. IV, s. 395; Tefsir-i Mücâhid, Katar 1396, s. 442).

Günümüzde beyaz kadın ticareti yapan çeteler ve
genelevi patronları vardır. Tâğûtî iktidarlar "genelev sistemini"
benimsemişlerdir. Fahşânın ve fuhşun yayılması, şeytanın velâyetini kabul eden
iktidarlar tarafından gerçekleştirilmektedir. Dolayısıyla kötülüklerin
önlenmesinin (nehy-i ani'l-münker) farz olduğuna inanan her insan, tâgûtî
iktidarlara karşı mücâdele vermek zorundadır. Fahşânın ve fuhşun başka türlü
önlenmesi mümkün değildir. Her tâgûtî güç bir fâhişedir. Bu hakikat asla
unutulmamalıdır. (5)

FUHUŞ VE ZİNÂ..
Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
Fuhuş
Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
Fahşâ ve Fuhuş
Fahşânın En Çirkini
Zinâ; Anlam ve Mâhiyeti
Zinâ Haddini Uygulamanın Şartları
Zinânın Cezâsı; Yüz Celde ve Recm..
1- Yüz Celde/Değnek Cezâsı
2- Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm uyguladığı olaylar şunlardır
İhsan ve Muhsan Terimi
Kur'ân-ı Kerim'de Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Hadis-i Şeriflerde Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
Recm
Yüz Değnek Cezâsı
Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm cezâsına uygulama örnekleri
Recm cezâsı uygulanması için Gerekli Şartlar
Zinâ Suçunun Sâbit Olması
1. İkrarla Tesbit
2. Zinâyı dört şâhitle ispat
Recm Cezâsının İnfâzı
Recmi Kabul Etmeyenler ve Delilleri
Fuhşun (Livâta ve Seviciliğin) Cezâsı
Recm Cezâsı
Câriyenin Zinâ Cezâsı
Nesil Emniyeti
Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
Liânın Şartları üçtür
Liânın hükümleri
Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
Flört; Fuhuş ve Zinâya Dâvetiye.
Kadının Örtüsü/Tesettür ve Hicab. Tesettür Nedir?.
Avret Ne Demektir?.
Kadınların ve Erkeklerin Avreti
Tesettür Kimlere Karşı Gerekir?.
Kadının Elbisesi
e- Süslenme
Kadın-Erkek İlişkileri ve Aile Hayâtıyla İlgili Haramlar A- Kadın-Erkek İlişkilerinde Haramlar Cinsî Duygu
a- Zinâ
b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak
c- Karşı Cinse Şehvetle Bakmak
Ziynet
Örtü ve Elbise
d- Dokunmak
e- Kadın-erkek beraber bulunması
f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
g- El ile Tatmin
h- Hayvan ile Cinsî Münâsebet
4- Fuhuş kadınları/Fâhişeler
Âile Hayâtı ile İlgili Haramlar Eşler Arasında İlişkide Haramlar a- Hayız ve lohusalık hallerinde birleşme
b- Kadınlara anüslerinden yaklaşma
c- Yatak odasında geçenleri başkalarına anlatma
d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma)
e- Karı-koca haklarına riâyetsizlik
Geçimsizlik
f- Çocuğun haklarına riâyetsizlik
g- Ebeveynin haklarına riâyetsizlik
Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
2) Gözü çevirme
3) Genel olarak tokalaşmaktan kaçınma
4) Kadın ve erkek arasını ayırma ve karışmaktan kaçınma
5) Halvetten kaçınma (Kapalı bir yerde yabancı bir erkekle yabancı bir kadının töhmet altında bulunacak şekilde yalnız
kalmaları)
6) Kocası yanında olan kadının yanına girerken kocasından izin almak gereklidir
7) Tekrarlanan uzun görüşmelerden kaçınmak
8) Şüpheli yerlerden kaçınma
9) Açık ve gizli günahtan kaçınma
B- Kadınlara Âit Edepler 1) Mütevâzi giysi
2) Güzel kokudan (parfümden) kaçınma
3) Konuşurken ciddî olma
4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.
Fuhuş ve Zinâ Konusuyla İlgili Âyet-i Kerimeler
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynakla