Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Avret Ne Demektir?.

Avret Ne Demektir


Avret Ne Demektir?




?Avret?, Ìslâm'a göre insanların örtmeleri ve
dinen yabancı sayılan kimselere göstermemeleri gereken organlarına verilen
addır. ?Tesettür? ise, avret yerlerini örtme, gizleme, saklama ve koruma
konusundaki İslâmî prensiptir. İslâm'a göre müslümanlar, yıkanma, tabiî ihtiyaç
ve temizlenme (tahâret) gibi durumlar dışında avret yerlerini başkalarına -bir
zarûret olmaksızın- gösteremezler. Bu, Kur'an'ın müslümanlara getirdiği bir
ölçü, bir hüküm ve aynı zamanda bir fazilettir.

Avret yerleri neresidir? Kadın veya erkek,
avret yerlerini kimlere gösterebilir, kimlere gösteremezler? Tesettür emrinin
sebeb-i hikmeti ne olabilir? Şimdi bu sorulara kısa cevaplar bulmaya çalışalım:

Esasen insan için örtünme fıtrî (yaratılıştan
gelen) bir özelliktir. Sebebi ne olursa olsun, insan örtünürse yaratılışına daha
uygun hareket eder. Birçok hayvanın örtüleri tüyleridir, kılları veya
telekleridir. Onlar, bu dış örtüleri ile güzel, bu dış örtüleri ile doğal
olmaktadırlar. İnsan da böyledir. O da örtünmeye yarayan araçlar (elbiseler)
giyerek kendisini değerli kılar, yaratılışına uygun davranmış olur.

Kur'an, örtünmesi gereken yerlere çirkin yerler
deyip, bunları örtecek elbisenin Allah (c.c.) tarafından verildiğini
açıklamaktadır: ?Ey Âdemoğulları Biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir
elbise ve size ?süs kazandıracak bir giyim' indirdik (var ettik). Takvâ ile
kuşanıp donanmak ise daha hayırlıdır. Bu, Allah'ın âyetlerindendir. Umulur ki
öğüt alıp düşünürler.? (7/A'râf, 26). Rabbimiz, kendi yarattığı insanın bazı
organlarına çirkin demekle onların saklanması, gizlenmesi gerektiğini haber
veriyor. Bu, insanı aşağılamak değildir. İnsanın böyle oluşu normal bir
durumdur. Çevremizde, insanların çirkin veya güzel dediği binlerce bitki ve
hayvan bulunmaktadır. Çirkin diye nitelenenler asıl itibariyle çirkin
değildir. İnsan duygusu onları öyle gördüğü için çirkin denilmektedir.


Başkalarının görmekle rahatsız olacağı, insan
cinsini belli eden, bir kusur değil ama insana ait bir sır olan ?avret'
yerlerinin gösterilmesi hoş karşılanmamış, bunu örtecek elbise var edilmiş,
sonra da böyle bir giyimin insan için yüceltici, değer kazandırıcı bir süs
olduğu vurgulanmıştır. Bütün bunların olabilmesi için de insanın teslim olduğu
Rabbinden hakkıyla çekinmesi anlamında ?takvâ elbisesi'ni kuşanması gerekir.
İlk insanlar; Hz. Âdem ile O'nun eşi, cennette giyinmiş olarak yaşıyorlardı.
Ancak şeytan onları aldattı ve onların yasak ağacın meyvesinden yemelerini
sağladı. Böylece onlar cennetten çıkmak zorunda kaldılar ve ?ayıp yerleri'
kendilerine göründü. ?Ey Âdemoğulları, şeytan, anne ve babanızın ayıp/çirkin
yerlerini kendilerine göstermek için, elbiselerini sıyırtarak, onları cennetten
çıkardığı gibi sakın sizi de fitneye/belâya uğratmasın...? (7/A'râf 27)

Tesettür İbâdeti: Mü'min erkek ve mü'min kadın,
Kur'an'ın örtünme (tesettür) emrinden sorumludurlar. Tesettür emri Kur'an'da çok
açıktır ve başka bir yoruma ihtiyaç yoktur. Şüphesiz Kur'an, Allah'ın sözü ve
hükmüdür ve Rabbimiz insanlara ne vahyettiğini bilmektedir.

İnsanların tesettür (örtünme) ile ilgili
yorumları, ileri-geri söz söylemeleri tamamen kendi nefislerinin dürtüleri,
imanlarının yokluğu veya zayıflığının bir sonucudur. Allah'a hakkıyla teslim
olmuş, O'nun azâbından korkan ve O'nun va'dine güvenen bir takvâ sahibi mü'min,
nasıl olur da Rabbinin emrini tartışır? Nasıl olur da kendi arzusuna göre
Allah'ın âyetlerini sağa sola büker? Kendini Kitab'a uyduracağı halde Kitabı
kendine uydurmaya kalkar. Bir insan, nasıl olur da Allah'ın hükmünü kendi
aklına, kendi pozisyonuna, kendi zevkine, kendi hükmüne, kendi sistemine, kendi
prensibine uydurmaya çalışır? Böyle bir tavır mü'min kimselerin tavrı olamaz!


Kur'an şöyle buyuruyor: ?Müm'in erkeklere
söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve ırzlarını korusunlar. Böyle (yapmak)
kendileri için daha temizdir.? (24/Nûr, 30). Kadınların örtünmesi
ile ilgili olarak da şöyle buyruluyor: ?Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve
mü'min kadınlara dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini
söyle; bu, onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en
uygun olanıdır. Allah Ğafûr'dur, Rahîm'dir.? (33/Ahzâb, 59). Bu ifâdeyi
tamamlayan bir başka âyette de şöyle buyruluyor: ?Mü'min kadınlara da söyle;
gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Ziynet yerlerini
açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısımlar hâriç. Başörtülerini
yakalarının üzerine koysunlar (örtsünler)...? (24/Nûr, 31). Âyetin devamında
ziynet yerlerini kimlere gösterebileceği sayılıyor.

Peygamberimiz (s.a.s.) bu âyetleri hem
açıklayıp tefsir etti, hem de bizzat uygulayıp uygulatarak maksadın ne olduğunu
gösterdi. Bu konudaki haberler hem sağlamdır, hem de açıktır. Bu güne kadar
gelen iyi niyetli bütün âlimler de meseleyi Kur'an doğrultusunda böyle anladılar
ve bu şekilde açıkladılar. Peygamberimiz'den bu yana hiçbir İslâm âlimi tesettür
ve başörtüsünün dinin gereklerinden olduğunu reddetmediği gibi, bütün dünya
müslümanları da tarihten günümüze buna uymaya çalışmışlardır.

FUHUŞ VE ZİNÂ..
Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
Fuhuş
Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
Fahşâ ve Fuhuş
Fahşânın En Çirkini
Zinâ; Anlam ve Mâhiyeti
Zinâ Haddini Uygulamanın Şartları
Zinânın Cezâsı; Yüz Celde ve Recm..
1- Yüz Celde/Değnek Cezâsı
2- Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm uyguladığı olaylar şunlardır
İhsan ve Muhsan Terimi
Kur'ân-ı Kerim'de Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Hadis-i Şeriflerde Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
Recm
Yüz Değnek Cezâsı
Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm cezâsına uygulama örnekleri
Recm cezâsı uygulanması için Gerekli Şartlar
Zinâ Suçunun Sâbit Olması
1. İkrarla Tesbit
2. Zinâyı dört şâhitle ispat
Recm Cezâsının İnfâzı
Recmi Kabul Etmeyenler ve Delilleri
Fuhşun (Livâta ve Seviciliğin) Cezâsı
Recm Cezâsı
Câriyenin Zinâ Cezâsı
Nesil Emniyeti
Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
Liânın Şartları üçtür
Liânın hükümleri
Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
Flört; Fuhuş ve Zinâya Dâvetiye.
Kadının Örtüsü/Tesettür ve Hicab. Tesettür Nedir?.
Avret Ne Demektir?.
Kadınların ve Erkeklerin Avreti
Tesettür Kimlere Karşı Gerekir?.
Kadının Elbisesi
e- Süslenme
Kadın-Erkek İlişkileri ve Aile Hayâtıyla İlgili Haramlar A- Kadın-Erkek İlişkilerinde Haramlar Cinsî Duygu
a- Zinâ
b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak
c- Karşı Cinse Şehvetle Bakmak
Ziynet
Örtü ve Elbise
d- Dokunmak
e- Kadın-erkek beraber bulunması
f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
g- El ile Tatmin
h- Hayvan ile Cinsî Münâsebet
4- Fuhuş kadınları/Fâhişeler
Âile Hayâtı ile İlgili Haramlar Eşler Arasında İlişkide Haramlar a- Hayız ve lohusalık hallerinde birleşme
b- Kadınlara anüslerinden yaklaşma
c- Yatak odasında geçenleri başkalarına anlatma
d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma)
e- Karı-koca haklarına riâyetsizlik
Geçimsizlik
f- Çocuğun haklarına riâyetsizlik
g- Ebeveynin haklarına riâyetsizlik
Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
2) Gözü çevirme
3) Genel olarak tokalaşmaktan kaçınma
4) Kadın ve erkek arasını ayırma ve karışmaktan kaçınma
5) Halvetten kaçınma (Kapalı bir yerde yabancı bir erkekle yabancı bir kadının töhmet altında bulunacak şekilde yalnız
kalmaları)
6) Kocası yanında olan kadının yanına girerken kocasından izin almak gereklidir
7) Tekrarlanan uzun görüşmelerden kaçınmak
8) Şüpheli yerlerden kaçınma
9) Açık ve gizli günahtan kaçınma
B- Kadınlara Âit Edepler 1) Mütevâzi giysi
2) Güzel kokudan (parfümden) kaçınma
3) Konuşurken ciddî olma
4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.
Fuhuş ve Zinâ Konusuyla İlgili Âyet-i Kerimeler
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynakla