Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı

Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı


Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı



Başta müsteşrikler/oryantalistler olmak üzere
hemen hemen tüm hıristiyan batılıların ve batı mukallitlerinin İslâm'a saldırmak
için ileri sürdükleri iddia ve ithamlardan biri, İslâm'ın kılıç zoruyla yayılan,
kutsal savaş taraftarı, savaşçı bir din olduğudur. O yüzden de müslümanlara
barbar demekten çekinmeyen, İslâm hâkim olduğunda gayri müslimleri kıtır kıtır
keseceklerini vehmeden veya insanlara böyle gösteren tipler çıkagelmiştir.
İslâm'ın kelime anlamının bile selâmet ve barış demek olduğunu, savaşın sebep ve
şeklini, cihadın kendi haçlı savaşı kültürlerinin benzeri kutsal savaş anlamında
olmadığı, İslâm'ın öldürme ve hücuma dayalı bir savaş anlayışını ne derece
değiştirdiğini... anlatmak, konu/kavram dışına çıkmak olacak ve sözü
uzatacaktır. Biz batının temel kültürlerinden biri/birincisi olan Kitab-ı
Mukaddes'teki savaş ve barış anlayışına kısa bir değinme yapacağız.

Hz. İsa, İncillerde insan sevgisinden,
fedâkârlık ve aftan, her peygamber gibi elbette çokça bahsetmiştir. Ama İslâm'ın
savaş anlayışına yanlış ithamlarla saldırırken, İncillerdeki Hz. İsa'ya veya
vahye atfedilen savaş, öldürme ve hatta katliâm teşviklerini niye görmek
istemiyor ve her iki dindeki ve Kitap'taki hükümleri mukayese etme gereği
duymuyorlar diye sorma hakkımız vardır diye düşünüyoruz. Bu konu da
göstermektedir ki, bazılarının derdi üzüm yemek değil, bağcı dövmektir: Yani,
hakkı arayıp bâtıla tavır almak değil; hakkı bâtıl, bâtılı da hak göstermektir.
Luka İncili, Hz. İsa'dan şu sözü nakleder: ?Lâkin üzerlerine kral olmamı
istemeyen o düşmanlarımı buraya getirin ve önümde öldürün!? (Luka, 19/27, s.
83). Hz. İsa'ya isnat edilen bu ifade, onun kan dökme pahasına olsa bile, kral
olmak istediğini gösteriyor.

İncillerde tanıtılan İsa, maddî imkânlara sahip
bulunsa veya Hz. Dâvud veya Hz. Süleyman'ın oğlu ve vârisi olsaydı ne yapardı,
bilmiyoruz. Aynı anlamdaki ifadeyi Pavlus da belirtiyor: ?Çünkü bütün düşmanları
kendi ayakları altına koyuncaya kadar, onun saltanat sürmesi lâzımdır.? (Pavlus'un
Korintoslulara 1. Mektubu, 15/25). İsa'nın diğer bir sözü, daha dikkat
çekicidir: ?Yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil,
kılıç getirmeye geldim. Çünkü ben adamla babasının, kızla anasının ve gelinle
kaynanasının arasına ayrılık koymaya geldim. Adamın düşmanları kendi ev halkı
olacaktır.? (Matta, 10/34-36)

Kur'ân-ı Kerim'de şu hükmü görüyoruz: ?Dinde
zorlama yoktur.? (2/Bakara, 256). ?De ki: ?Sizin dininiz size, benim
dinim banadır.? (109/Kâfirûn, 6). Peygamber, dini tebliğle mükelleftir;
birini dini kabule zorlamaya değil. Savaşa gelince, Kur'an şöyle emrediyor:
?Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın, aşırı gitmeyin; doğrusu Allah aşırı
gidenleri sevmez.? (2/Bakara, 190). Savaşla Hz. Muhammed (s.a.s.) hiçbir
zaman devlet kurma, kral olma veya bir başka dünyevî çıkar sağlama gayesi
gütmemiştir. İslâm'da savaş sadece Allah için yapılır, bu da hakkı/dini müdâfa
halidir. Bu âyeti takip eden âyet ve dinsizleri öldürmeye cevaz veren âyetler,
sadece kendilerine karşı harp ilân edilmiş ve savaş açılmış düşmanlara, yani
savaşçılara karşıdır ki, savaşa katılmayanlar bunun dışında tutulmuştur. Haksız
yere bir cana kıyanın bütün insanları öldürmüş gibi olacağını Kur'an belirtir
(5/Mâide, 32).

İslâm, kesinlikle ve hiçbir şekilde katliâma ve
mecbur olunmadığı (müdâfa özelliği olmayan) hallerde öldürmeye cevaz vermez. Bir
de Kitab-ı Mukaddes'teki şu ifadelere bakalım: ?Ancak Tanrı'nın
Rabbin miras olarak sana vermekte olduğu bu kavimlerin şehirlerinden nefes
alan kimseyi sağ bırakmayacaksın; fakat onları, Hittîleri ve Amorîleri, ve
Kenanlıları ve Perizzîleri ve Hivîleri ve Yebusîleri Tanrın Rabbin sana
emrettiği gibi tamamen yok edeceksin.? (Tesniye, 20/16-17) ?Orduların Rabbi
şöyle diyor: Amalek'in İsrail'e yaptığını, Mısır'dan çıktığı zaman yolda ona
karşı nasıl durduğunu arayacağım. Şimdi git, Amalek'i vur ve onların her
şeylerini tamamen yok et ve onları esirgeme ve erkekten kadına, çocuktan emzikte
olana, öküzden koyuna, deveden eşeğe kadar hepsini öldür.? (1. Samuel, 15/2-3)
Görüldüğü gibi, katliâm için gösterilen tek sebep, intikam duygusunu tatmindir.
Bunun gibi daha birçok örnek verilebilir.

İNCİL.
İncil; Anlam ve Mâhiyeti
Kur'ân-ı Kerim'de İncil Kavramı
Dört İncil; Yazılışı ve Elde Mevcut En Eski Nüshaları
Dört İncilin Muhtevâsı
Kilise Tarafından Sahte (Apokrif) Sayılan İnciller ve Barnaba İncili
Barnaba İncili
Kur'ân'a Göre Hıristiyanların İslâm'a Zıt Olan Bazı Temel İnançları Hıristiyanlar, Dinlerinde Aşırı Giderler
Hıristiyanlar ?Allah İsa'dır' Dediler
?İsa Allah'ın Oğludur'  Dediler
Hıristiyanlar Teslisi (Üçlü İlâh Anlayışını) Kabul Etmekle Kâfir Oldular
Hz. İsa'yı ve Annesi Meryem'i İlâh Edindiler
Din Adamlarını Ta ı Edindiler
Hıristiyanlıkta İbâdet
Muharref İncillerin Karanlık Yüzleri
Muharref İncillerdeki Yüzlerce Çelişkiye Örnekler
Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Ataları
Hz. İsa (hâşâ) Lânetli miydi?.
Muharref İncillerde Havârilerle İlgili Çelişkiler
Havarilerin Kimler Olduğu Konusunda Bile İttifak Yoktur
Hz. İsa'nın ?İnsanoğlu? ve ?Allah'ın Oğlu? Olarak Anılması Konusundaki Çelişkiler
Hz. İsa'nın Tutuklanma Gecesinde Meydana Gelen Olaylarla İlgili Olarak Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Muhakeme Edilmesi, Çarmıha Gerilmesi ve Yeniden Dirilmesiyle İlgili Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvanın Mâhiyeti Konusundaki Çelişkiler
Lânetlenen İncir Ağacı Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kendi Nefsi İçin Şehâdeti Konusunda Çelişkiler
Hz. Yahya ile ilgili Çelişkiler
Dans Sahneleri
Yunus'un Alâmeti
Muharref İncillerde Görülen Diğer Çelişkilere Birkaç Örnek. Hz. İsa, Hz. Dâvud'un Oğlu mu, Değil mi?.
Davud'un Hangi Oğlu Hz. İsa'nın Atasıdır?.
Davud'un Tahtı İsa'ya Verildi mi, Verilmedi mi?.
İsa'nın Dedesi Yakub mu, Heli mi?.
Unutulan Nesil
Kim Yardım İstedi, Yüzbaşı mı, İhtiyarlar mı?.
Çıkarken mi, Yaklaşırken mi? İki Kör mü, Bir Kör mü?.
Sıpa ile Beraber Eşek Var mıydı?.
Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?
Zebedi'nin Oğullarının Anası mı Rica Etti, Oğulları mı?.
Haydutların Âkıbeti
Kabirlerden Çıkan Cinliler Kaç Kişiydi?.
İsa'yı Kaç Kişi Kefenledi ve Kabre Koydu?.
Kurtarıcı Allah mı, İsa mı?.
Mezarda Kaç Melek Gördüler?.
Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.
Hükmetmek
Barış-Kılıç
Ana-Babaya Hürmet mi Gerekir, Buğz mu?.
İsa'nın Bir Cüzzamlıyı İyileştirmesi
Ölü Kızın Diriltilmesi
İsa, Havârilerinin Değnek Almalarına İzin Veriyor mu, Vermiyor mu?
Murdar Ruhun (Cinlerin) Domuzlara Girmesi
İsa'ya Ölürken Sirke mi Verdiler, Şarap mı?.
Yusuf'un Sülâlesi Kaç Kişi İdi?.
İsa, Kendisi mi Vaftiz Ediyordu, Şakirtleri mi?.
Baba ile Oğul Bir mi, Değil mi?.
Galile'den mi, Galile'ye mi?.
Yakup Var mı, Yok mu?.
Sağır ve Peltek Birini mi Getirdiler, Kalabalığı mı?.
İbrâhim ile Âdem Arasında Kaç Nesil Vardı? 19 mu, 20 mi? Kainan Fazla mı, Unutuldu mu?.
Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
Şarap İyi mi, Kötü mü?.
Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayrımı
Muharref İncillere Göre Hadım Olmak ve Evlenmenin Güzel Görülmemesi
Muharref İncillere Göre Kadın Hakları ve Boşanma.
Ana-Babaya Buğz.
Servet Düşmanlığı ve Tembellik.
Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
Bir İslâm Peygamberi; Hz. İsa.
İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa.
Hz. İsa'nın Çarmıha Gerilmesiyle İlgili İncillerdeki Kuşkular
İncillere Göre Hz. İsa'nın Beşerî Yönleri
Hz. İsa'nın ilâhlığı
Körlerin Kör Kılavuzu Pavlus.
Pavlus Bir Ferisîdir
Pavlus Tarafından Hıristiyanlığa Geçen Hususlar
Hıristiyanlıkta Aslî Günah ve Bunun Keffâreti İçin Oğul'un Çarmıha Gerilmesi Anlayışı
Tefsirlerden İktibaslar
İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Bazı Kavramlar Ahd-i Atik
Ahd-i Cedid
Apokryphos İnciller
Ariusçuluk-Arianizm
Aslî Günah
Aziz (sint, saint)
Barnaba
Bible
Cizvitlik
Communion âyini
Ehl-i kitap
Ekanim-i selâse
Emmanuel
Engizisyon
Evlilik
Haç
Haramlar
Havârî