sel
Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Ansiklopediler
Sponsorlu Bağlantılar
Secme Konular
· Kur'ân-ı Kerim'de İçkinin Haramlığı ve Yasaklanma Aşaması
· Nâs ve İnsan Kelimelerinin Anlam ve Mâhiyeti
· İslâm Kelimesinin Anlamları
· Allah'ın Kulu, Kulun Allah'ı Sevmesinin Belirtileri
· HAYY-KAYYUM
· İnsan İle Diğer Canlılar Arasındaki Farklar
· a- Hudûs Delili
· Kur’an’da Ruh Sağlığı, Psikolojik Denge ve Huzur
· Hikmetin Kur’andaki Dört Anlamı
· Kur’an’da Unutkanlık Tedavisi

Burayada Bak
· Cihad Emîri
· Tevrat'ın Nüshaları
· Zâlimler
· Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
· Noel
· Evliyâiye
· Göz değmesi (Nazar)
· Metapsişik
· Selâmda
· Putları Kırmak
· 14- Şeytanın Aldatması, Şirk Düzenlerinin ve Müşrik Çevrelerin (İslâm’a Teslim Olmayan Ailenin, Arkadaş Grubunun, Medyanın, Eğitimin) Etkisi.
· Tuğyanın Cezası
· Guslün Adabı
· İsrailoğullarının Tevrat’ı Tahrif Şekilleri
· CENNET YOLUNA İLETEN BİRKAÇ NASİHAT..

Son Okunanlar
· İkincisi İslami Hareket Ciddi Ve Pratiktir.
· Haccın Diğer İbadetlerden Farklı Özellikleri
· 2- Allah'ın Emirlerini Tebliğ
· e- Siyâsal Hâkimiyet
· 1- Kur'an'a Göre
· a- Dil İle Şükür
· es-SABÛR
· Bozulan İ'tikâfın Hükmü
· Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
· Haramdan Temizlenmek; Haramı Elden Çıkarmak, Tevbe ve Helâlleşmek.



Kavramlar Ansiklopedisi     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T V Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

İkincisi İslami Hareket Ciddi Ve Pratiktir.

İkincisi
İkincisi: İslami Hareket Ciddi Ve Pratiktir.
  Genel olarak ciddiyet bu dini temel özelliğindendir. Ve bu hareket metodunun kendisine has bir özelliğidir. İslam, hareket metodunu çizerken Allah'ın izniyle mutlaka onu hedefe vardıracak bir metod çizer. İslamın hedefi; cahiliyyenin varlığını ortadan kaldırıp, İslamın varlığını pratik hayata yerleştirmektir. Bu hedef yüce bir hedeftir. Onun için hareket metodunun bu hedefe ulaştırabilecek güçte olması gereklidir. Eğer metod bu hedefi gerçekleştirmekten aciz ise, o zaman hareket kısır bir döngü içinde kalır ve ömürleri tüketen boş bir meşgale olmaktan öteye gitmez. "Bu dinin metodundaki ciddiyet ve pratiklik, beşeriyetin pratik hayatını göz önüne alan bir özelliktir. İslam, insanın pratik yaşayışındaki bütün ihtiyaçlarını karşılayacak kudrete sahiptir. O, maddi kuvvetlere sahip sultaların dayanağı, pratik ve ameli nizamların desteği olan cahiliyyet düşünce ve itikadına karşı koyar. Bu yüzden pratik hayatın bütün ihtiyaçlarını tamamen karşılar. İslam; düşünce ve inançları düzeltmek için davet ve beyan prensiplerini kullanır. Cahiliyyet sistemi üzerine otıran düzen ve sultaları yıkmak için de cihad ve kuvvet prensibini kullanır. İslam, öyle bir hareket sistemidir ki, maddi sultaların karşısına tatlı dil ve beyanla, boyun eğerek çıkmadığı gibi fertlerin vicdanına karşı da maddi güçlerini seferber etmez, kuvvet kullanmaz. Kuvvet de beyan gibi bu dinin takip ettiği metoddur. İslam insanlığı kula kulluk etmekten kurtarıp Allah'a kulluk ettirmeye çalışır."    (Fizilal-il Kur'an cüz:9 s:167 Yoldaki İşaretler  s:57) İslami hareket metodundaki ciddiyet iki konuda kendisini gösterir: I-İslama düşman olan bütün nefsi ve fikri etkenlerin, İslami hareketin karşısına dikilen bütün engellerin ve ona cephe alan bütün maddi kuvvetlerin dakik bir hesabını yapmak. II-Bütün bunlara karşı en az onların seviyesinde hazırlık yapmak. Ciddiyetin anlamını bu şekilde zihinlerimize yerleştirdikten sonra hazırlık yapmadan, zafere ulaşacaklarını zannedenlerin ne kadar yanlış düşündüklerini daha iyi anlarız... "İşte İslam dininin mahiyeti ve ilerleyiş şekli böyledir. O, yürürken bu prensibi takib eder ve bu vasıtalarla ilerler. Allah-u Teala müslüman cemaatlere şöyle sesleniyor: "Bir kavim kendisini değiştirmedikçe Allah onları değiştirmez."     (Ra'd: 11) "Eğer Allah insanların bir kısmını diğer bir kısmı ile önleyip savmasaydı yeryüzü muhakkak fesada uğrardı."    (Bakara: 251) "Yolumuzda cihad edenlere gelince, biz onlara elbette yollarımızı gösteririz. Allah iyilerle beraberdir." (Ankebut: 69) ayeti kerimeleri de bu hakikati öğretmektedir. Müslümanlar Uhud harbinin bazı safhalarında, dinin bu hakikatini nefislerinde tam manasıyla tatbik edemedikleri, lazım gelen tedbirde kusur ettikleri, dinin yukarıda geçen ilk hakikatinden gafil oldukları veya ihmal ettikleri ve müslüman olduklarından mutlaka galip gelme zannına kapıldıkları için Allah, onlara bu hakikati bilfiil göstermişti. Harbi müteakip Cenab-ı Hak şöyle hitap etmişti: "(Bedir'de) onlara iki katını başlarına getirdiğiniz bir bela (Uhud'da) kendinize çatmış olduğu için mi? "Bu nereden (geldi) dediniz. De ki: "O, kendi katınızdandır." Şüphesiz ki Allah herşeye hakkıyla kadirdir." (Al-i İmran:165) "Gerçekten Allah'ın size olan va'di doğru çıktı, Onun izni ile kafirleri öldürüyordunuz, içinizde dünyayı isteyenler ve ahireti isteyenler bulunduğundan sevdiğiniz zaferi size gösterdikten sonra, başkaldırdığınız, verilen emir hakkında çekiştiğiniz ve yıldığınız zaman sizi imtihan etmek için Allah mağlubiyete uğrattı. Bununla beraber sizi bağışladı. Allah mü'minlere yardımı bol olandır."  (Al-i İmran: 152) Müslümanlar, Uhud harbinde bu hakikatı sözle ve azarlamayla değil, canlarıyla, kanlarıyla, elem ve acılarıyla öğrenmişlerdi. Zaferden sonra mağlubiyet, kazançdan sonra ziyan, onlara çok acı gelmişti. Harp meydanı şehidlerle dolmuştu ve aralarında şehidlerin efendisi hz. Hamza (r.a) da vardı. Hele bu acıların en başta geleni ve müslümanları, herşeyden fazla sarsanı, Rasulullah'ın mübarek yüzünden ve muhtelif yerlerinden yaralanması, ön dişlerinin kırılması ve Kureyş dostlarından Ebu Amr'ın kazdığı çukura düşmesi oldu. Ebu Ducane hazretleri, sırtıyla bir kalkan gibi Rasulullah'ı müşriklerin attıkları taşlardan korurken, sırtına düşen taşlar onu yerinden bile oynatamamıştı. Müslümanlar mağlubiyet acılarını tattıktan sonra nihayet kendilerine gelebildiler ve Rasulün etrafında toplandılar, fakat unutulmaz, acı bir ders aldılar." (Din Dediğin Budur s:8-9) İslama düşman olan bütün nefsi ve fikri etkenlerin, İslami hareketin karşısına dikilen bütün güçlerin ve ona cephe alan bütün maddi kuvvetlerin dakik bir hesabını yapıp bütün bunlara karşı hazırlanırken; İslam ve cahiliyyetin aynı yerde uzun süre birarada yaşayamayacağını kafamıza iyice yerleştirmemiz gerekir. Cahiliyyete karşı kuvvet hazırlarken bu meseleyi daima gözönünde bulundurmamız lazımdır.  Bunu yapmadığımız takdirde meseleyi  gerektiği gibi ciddiye almamış oluruz. "Organik bir yapıya sahip olan cahiliyyet topluluğu, itikadi yönden kendi varlığını tehdit eden ve ona hücum eden ayrı bir birlik olmuş tevhidi inanç sistemi bağlılarını görünce, işte o zaman tevhid ehline karşı gerçek tavrını ortaya koyar ve çatışma başlar. Aslında bu çatışma barış ve anlaşma yapmaları mümkün olmayan iki varlık arasındaki çatışmadır... Bu savaş her biri diğerine tamamen zıt iki inanç sistemi arasındaki sürekli bir savaştır. Cahiliyyet birliği bir çok ilahların varlığı veya ilah yerine konmuş bir çok varlıkların mevcudiyeti esasına dayanır. Bunun için de o sistemlerde kulların kullara kulluğu esastır. İslam birliği ise tek ilah ve tek Rabbe kul olma esasını dayanır ve bu yüzden onda kulların kullara kulluğu diye bir şeyden söz etmek mümkün değildir." (Fizilal-il Kur'an  c:13 s:142)


Son takip: 20.01.2018 - 07:45
Konu ile alakali düsüncelerinizi yaziniz:



· ZALİM... · 2- Allah'a karşı yalan uydurup iftira ederler. · 4. Hoşgörü ve Şûrâ İle çözüm · 3) Nâfile Oruç · Talâkın Hikmeti · 2- Ehl-i kitap, İslâm dini ile alay eder, müslümanlara ezâ verirler. · Velîliği Gerekli Olanlar · Sünnette Fiilî Örnekler · Rızâlarını Almak · Çalınan ve Gasbedilen Şeyi Satın Almak · İnsanların ve Toplulukların Denenmesi · HAKKA BÂTILI KARIŞTIRMAK VE HAKKI GİZLEMEK.. · İşrâf · Hangi Şekilde Olursa Olsun Erkeklerin Altın Takı Kullanmaları · Kur’an’ın Işığında İhtilâfları Çözüm Tarzı · YEMİN.. · Toplumsal Helâkler · Gönül Temizliği; Tezkiye. · Bu İsmi Bilmenin Faydası · Sınırsız ve Sınıfsız Fetih
· GİRİŞ · AF-AFV · AĞLAMAK-GÖZYAŞI · AHİD · ÂHİRETE İMAN · ÂİLE VE EŞLERİN GEÇİMİ · AKIL · ALLAH (C.C.) · ANA BABAYA İHSAN · ARZ VE SEM · ATALAR YOLU · ÂYET · ÂYETܒL-KÜRSÎ · AZİM VE TEVEKKÜL · BAKARA VE İCL (SIĞIR VE BUZAĞI) · BÂTIL · BELA-İMTİHAN · BESMELE · BUHL/CİMRİLİK · CÂHİLİYYE · CEHENNEM · CENNET · CİHAD · Dalalet · DİN · DİN GÜNÜ · DUA · DÜNYA · DÜNYA HAYATI · DÜŞMANLIK · ECEL · EHL-İ KİTAP · EMÂNET · EMR-İ Bİ’L-MA’RÛF VE NEHY-İ ANİ’L-MÜNKER · ENDÂD · ENSÂRULLAH (ALLAH YOLUNUN YARDIMCILARI) · Esmau'l-Husna · ESMAULLAHİ'L-HUSNA · FAİZ · FAKİRLİK-ZENGİNLİK · Felah · FESAD · FETİH · FISK VE FÂSIK · FİTNE · FUHUŞ VE ZİN · GÂLİBİYET (ALLAH’IN YARDIMI VE ZAFER) · GAYB · GAZAP · GÜNAH · GÜZEL SÖZ · HAC · HAK-BÂTIL · HAKK · HAKKA BÂTILI KARIŞTIRMAK VE HAKKI GİZLEMEK · HALİFE-HİLÂFET · HALK (YARATMA) · HAMD · HARAM-HELÂL · HASENE-GÜZELLİK · HASTALIK · HAYIR-ŞER · HELÂK · HESAP · HEV · HİCRET · HİDÂYET · HİKMET · HİLÂFET-İMAMET · HIRSIZLIK · HÜKM-HÂKİMİYET · HÜZÜN-ÜZÜNTÜ · İbadet · İBLİS · İÇKİ VE KUMAR · İFSAD-İSLAH · İFTİR · İHLÂS · İHSAN-MUHSİN · İHTİLAF · İKRÂH · İLİM · İMAM · İMAN-MUMİN · İNCİL · İNFÂK · İNKÂR · İNSAN · İNSANLARA İYİLİĞİ EMREDİP KENDİNİ UNUTMAK · İNZÂR · İRTİDÂD-MÜRTED · İSLAMIN HAREKET METODU · İSLÂM-MÜSLÜMAN · İSRÂF · İSRAİL OĞULLARI · İSTİANE · İSTİÂZE · İSTİĞÂSE . · İSTİĞFAR · İSTİKAMET · İSTİKBÂR-MÜSTEKBİR · İSYAN-İTAAT · İTİKAF · İZZET-ZİLLET · KADIN · KÂFİR · KALB · KALP VE KALBİN MÜHÜRLENMESİ · KAN DÖKMEK · KARZ-I HASEN · KISAS · KITÂL-SAVAŞ · KİTAB-KUR'AN · KİTAPLARA İMAN · KIYÂMET · KÖLE-KÖLELİK · KORKU · KÜFÜR · KÜFÜR ÖNDERLERİ · LÂNET · MAĞFİRET · MAL-MÜLK VE MÂLİK · MÂSİYET · MEKR-TUZAK · MELEK-MELEKLERE İMAN · MESCİD · MESH (“AŞAĞILIK MAYMUNLAR OLUN!”) · MEYDAN  OKUMA  (KUR'AN'IN  İ'CÂZI) · MİLLET · MÎRÂS · MUHKEM VE MÜTEŞÂBİH ÂYETLER · MÜNAFIK-MÜNAFIKLAR · NAMAZ · NASARA-HRİSTİYANLIK · NEBİ-RASUL · NEFS · NESH · NİFAK-MÜNAFIK · NİKÂH VE TALÂK · NİSYÂN-UNUTMA · NÛR · ÖLÜM · ORUÇ · PEYGAMBER-PEYGAMBERLİK · PUT VE PUTA TAPMA · RABB · RİBAT-RABITA-MURÂBATA YAPMAK · RİYA · RIZIK · RUH · RUKÛ · SABİÎLER · SABIR · SÂLİH AMEL · SECDE · ŞEFÂAT · ŞEHİD · ŞERİAT · SEVGİ · ŞEYTAN · ŞİARLAR · SIDK/DOĞRULUK · SİHİR-BÜYÜ · SIRÂT-I MÜSTAKÎM . · ŞİRK · ŞÜKÜR · ŞÛR (İSTİŞÂRE/DANIŞMA) · SU VE YAĞMUR · TAAT · TAĞUT · TAHÂRET-TEMİZLİK · TAHRİF · TAKİYYE · Taklid · Takva · TÖVBE · TEVEKKÜL · TEVESSÜL-VESİLE · TEVHİD · TE’VİL VE TEFSİR · TEVRAT · TİCÂRET · TUĞYÂN · ÜLܒL-EMR · ÜMMET · VAHDET · VASİYET · VELÎ · YEME-İÇME · YEMİN · YÜSR-KOLAYLIK · ZALİM · ZEKÂT · ZİKİR · ZULÜM

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber