Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan başkasına yapmak.

Herhangi Bir İbâdet Şekliyle


Herhangi Bir
İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan
başkasına yapmak.




Allah'tan başkasına secde etmek, Allah'tan
başkası adına kurban kesmek, Allah'tan başkasına duâ etmek gibi fiiller tevhidi
bozar. ?De ki, şüphesiz benim namazım, İbâdetlerim, hayatım ve ölümüm yalnız
alemlerin Rabbi olan Allah içindir.? (6/En'âm, 162) ?Ancak Sana
İbâdet/kulluk eder, ancak Senden yardım ister, medet umarız (Ey Allah'ım!)?
(1/Fâtiha, 5) ?Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarıp yakarma, sonra
azâba uğratılanlardan olursun.? (26/Şuarâ, 213) ?Allah'tan
başkasına (yalvarıp) duâ edenden daha sapık kim vardır? Yalvardıkları o kimseler
kıyâmet gününe kadar onlara cevap veremezler ve onların duâlarından
habersizdirler.? (46/Ahkaf, 5) ?Allah'tan başka duâ ettikleriniz sizin
gibi kullardır.? (7/A'râf, 194) ?Allah'ı bırakıp da duâ ettikleriniz size
yardım etmeye muktedir olamazlar; Onlar, kendilerine bile yardım edemezler.?
(7/A'râf, 97)

İlâhî gücün tamamı Allah'ın elindedir. O'ndan
başka böyle bir güce sahip kimse yoktur. Duâ elbette, güç ve kudret sahibi,
yardım etme ve tasarruf sahibi olma gibi şartları taşıyan kimseye yapılır.
Müşrikler, Allah'ın dışında, bu tür şartları, vasıfları üzerinde taşıyan
zatların olduğuna inanırlar. Onlara yönelerek medet umar, duâ ve niyaz ederler.
Tevhîdî bir imana sahip olan, şirklerden arınmış bir mü'min ise yalnızca Allah'a
yalvarır, ihtiyacını O'na arzeder ve yalnızca mutlak anlamda O'ndan yardım
diler. Müşrikler, yardım ümidiyle; ölülere, mezar taşlarına, türbelere ve kutsal
saydıkları yerlere giderek orada çeşitli İbâdetler yaparlar, onlar için adaklar
ve kurbanlar keserler, çaputlar bağlarlar, şekiller çizerler, orada medfun olan
yatır veya evliyâ dedikleri zatlara duâ edip arzularına nâil olmak isterler.
İnsanların çoğu, bilmeden bu tür şirke düşer. Câhillik, insanı şirke götüren en
kolay, en kestirme yoldur. Hele İslâm dışı bir çevrede, İslâm'ı yozlaştıran ve
tahrif eden bir anlayışın hâkim olduğu, gerçek dinin mahkûm olduğu ortamlarda bu
yol daha hızla kişiyi şirke ulaştırır.

Câhil halk, Allah'tan başka yatırlara, türbelere
duâ etmekte, hatta bazen Allah'ın Rasûlünü de kendi şirkine âlet etmektedir.
Bazı câhil insanlar, duâ ederken: ?Ya Rabbi, Ya Rasûlallah!? diye nidâ
etmektedir. Dolayısıyla hem Allah'a, hem de Allah'ın Rasûlüne duâ ediyor. Bunun
sebebi, çoğunlukla ?Rasûlullah? kelimesinin anlamını bilmemek olmalıdır. İkinci
sebep ise, Rasûlullah'ın ölümsüz olduğu, herkesi görüp gözeterek ümmetinin
yardımına her an koştuğu inancı olabilir. Hurâfe ve şirk inancı, insanlara
Peygamber'in ölümsüz olduğunun yanında, evliyâların, Hızır'ın, Mehdi'nin,
Mesih'in ölümsüz olduğunu, fakat bunların gizli yaşadıklarını, herkesin onları
görmesinin mümkün olmadığını kabul ettirmiştir. Oysa peygamberlerin ölümlü
olduğunu Kur'an bize açıkça ifade etmektedir: ?Muhammed ancak bir
peygamberdir/elçidir. O'ndan önce de peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi o ölür
ya da öldürülürse, gerisin geriye (eski dininize) mi döneceksiniz? Kim (böyle)
geri dönerse, Allah'a hiçbir şekilde zarar vermiş olmayacaktır. Allah,
şükredenleri mükâfatlandıracaktır.? (3/Âl-i İmrân, 144) Peygamberimiz'in
vefatından sonra, onun ölümüne inanmak istemeyenlere karşı Hz. Ebû Bekir'in
cevabı meşhurdur: ?Herkes bilsin ki Muhammed (s.a.s.) ölmüştür. Kim, Muhammed'e
tapıyorsa O, beşerdi ve öldü. Kim de Allah'a tapıyorsa bilsin ki O, diridir,
hayy ve kayyûmdur. Kendisinden başka ilâh olmayan tek Allah'tır.?


?Sizden hiç biriniz, beni ana babasından,
çocuklarından ve bütün insanlardan daha fazla sevmedikçe gerçek mü'min olamaz.?
İnsanlar içinde en çok, hatta kendi
nefsimizden daha fazla Allah rasûlünü sevmek zorundayız. Bu sevgi, ?anam babam
(ve kendim, senin uğruna) fedâ olsun yâ Rasûlallah!? diyen ashâbın dillendirdiği
fedâkârlık boyutlarında da olmalıdır. Ama, Allah için sevmekle, Allah'ı sever
gibi sevmek, tevhidle şirk kadar birbirinden apayrı şeylerdir. Peygamberlerini
sevmekte aşırıya giderek şirke düşen hıristiyanlar, peygambere duâ edip
yalvarır, ondan bir şeyler isterken; tevhidî esaslara bağlı olan mü'minler,
peygamberleri için Allah'a duâ eder, Allah'ın ona rahmet etmesini isterler; yani
salevat getirirler. Birinde kendisinde İlâhî özellik görülerek duâ edilen,
Allah'a şirk koşulan bir yanlış sevgi; diğerinde, kendisi için Allah'a duâ
edilen, insan olarak büyüklüğüne rağmen, duâya, Allah'ın rahmetine muhtaç kabul
edilen bir kul olarak doğru sevgi...

PUT VE PUTA TAPMA..
Put; Anlam ve Mâhiyeti
Putlara Tapınmanın Sebepleri
Putperestlik
Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma
İlâh Nedir; Putlaştırıp İlâhlaştırma Nasıl Olmaktadır?.
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı
İlâh Düşüncesi
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları
Kur'ân-ı Kerim'de Put Kavramı ve Puta Tapma.
Kur'ân-ı Kerim'de Her Çeşit Puta Tapma ve Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır
Hadis-i Şeriflerde Put Kavramı ve Puta Tapma.
Tevhid Penceresinden Günümüz ve İnsanımız.
Tevhidin ve Putçuluğun Amelle İlişkisi
Muvahhid; Tüm Putları Her Şekilde Reddeden Mü'min.
Endâd; Bir Şeyi Allah'a Denk Tutma ve Putlaştırılan Sevgi
Endâd Edinmenin İki Yansıması a- Endâdı (Bir Şeyi) Allah'ı Sever Gibi Sevmek
b- Endâda Tâbi Olup Allah'a İtaat Eder Gibi İtaat Etmek
Şirk; Putlaştırmanın Genel Adı
Şirk ve Küfür İlişkisi
Şirk En Büyük Zulümdür
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur
Allah (c.c.) şirk günahını affetmez
Şirk koşmadan ölenlerin affedileceği umulur
Şirkin ve Putperestliğin Çağdaş Yansımaları
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk
Şirkin Sebepleri
1-) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması
2-) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık
3-) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar)
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık)
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık)
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî Endişeler
8- Cebbarlık
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak
Şirkin Çeşitleri
1-) Şirk-i İstiklâl
2-) Şirk-i Teb'iz
3-) Şirk-i Takrib
4-) Şirk-i Taklid
5-) Şirk-i Esbâb
6) Şirk-i Ağrâz
Şirk ve Putlaştırma İçin Bazı Örnekler
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek.
Hâkimiyet Şirki;
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek
Allah'tan Başka Rabler Edinmek
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk
Allah ile insanlar arasında, İbâdetleri Allah'a çıkaran ve aracılık/arabuluculuk yapan varlıklar olduğuna inanmak
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan başkasına yapmak.
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün Olarak Tümüne İnanmamak
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek, İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek
Korku Yönüyle Şirk
Cibt ve Tâğuta da İnanmak
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk.
İttibâ Şirki
Ef'âl-i Küfür; İnsanı Küfre Düşüren, Puta Tapma Sayılan Davranışlar a- Puta tapmak
b- Mushafı pisliğe atmak gibi saygısızca davranmak
c- Gayr-i müslimlerin tapınaklarına İbâdet kasdıyla gitmek
d- İbâdet kasdıyla herhangi bir şahsa secde etmek
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak
f- Haç takınmak
g- Ğıyar ve zünnâr
h- Mecûsî ve yahûdi şapkası
i- Sihir
Her Çeşit Putperestliğin ve Şirkin Zararları
Şirk, Allah'ın asla affetmediği bir günahtır.
Tasvîr (Putlaştırılan Heykel ve Resim); Putçuluğun Genel Görüntüsü.
Haram Kılınışının Hikmetleri
Çocuk Oyuncakları
Boyutsuz resimleri mubah görenlerin dayandıkları deliller
Ulemânın Görüşleri
Resmin mekrûh olduğunu ileri sürenlerin delilleri
Haram olduğunu söyleyenlerin delilleri
Heykelcilik, Ressamlık, Fotoğrafçılık
Tasvirin Kazancı
Varlıklara 'Sûret' Veren Allah'tır
Heykel
Heykelin yasaklanma nedeni
Resim..
Tasvîrin (Resim ve Heykelin) İtikad, Fıkıh ve Sanat Açısından Hükmü.
Atalar Kültü; Sosyal Çevre ve Geleneğin Putlaştırılması Sosyal Çevre
Atalar Kültü
Taklit ve Taklitçilik.
Yozlaştırılan Din; Halkın Dini ve Hakkın Dini
Çağdaş Bir Putlaştırma Örneği; Atatürk'e Ta ı veya Peygamber Diyenler
Hevânın Putlaştırılması
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi
Hevâsına Uyanların Özellikleri
Allah'tan Başkasına İbâdet
Allah'tan Başka Tapılan Varlıklar
Allah'tan Başkasına İbâdetin Anlamı