Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Şirkin Zararları

Şirkin Zararları


Şirkin Zararları

İman ve tevhid fıtrattandır.
Fert olarak insan, doğuştan fıtrat üzere (imana ve tevhide müsait şekilde)
doğduğu gibi, ilk din de (câhiliye eğitiminde kasıtlı olarak tersi söylenmesine
rağmen) tevhid dinidir; ilk insan, tevhidî mesaja sahip bir peygamberdir. Şirk,
hastalıktır, bünyeye sonradan giren bir mikroptur, bir ârızadır, bir
anormalliktir. Şirk, öncelikle kalbin hastalığıdır, müşrikler de ölümcül
hastadırlar (2/Bakara, 10), onların duyu organları da ârızalı ve görev yapamaz
durumdadır (2/Bakara, 18, 7/A'râf, 179). Onlar, akıllarını da kullanmayan
hayvandan aşağı insan müsveddeleri (7/A'râf, 179), birer pisliktirler (9/Tevbe,
28). Bir küçük kibrit çöpü koca ormanı yakıp mahvettiği gibi, şirk de amelleri
mahveder. Bir kanser mikrobunu veya yanan kibrit çöpünü önemsiz, tehlikesiz
görüp bunların zararlarına duyarsız kalmak, hiç akılla bağdaşır mı? Şirk, kaos
ve düzensizliktir. Şirkin olduğu yerde, kargaşa, fezat, fesat, kavga, anarşı,
düzensizlik ve huzursuzluk vardır.
?Eğer yerde ve gökte,
Allah'tan başka ilâhlar/tanrılar bulunsaydı, yer ve gök (bunların nizamı),
kesinlikle bozulup gitmişti.? (21/Enbiyâ, 22)
Kâinatta nizam ve âhenk
olduğuna göre, tevhidî özellik vardır.
Güneşler, gezegenler ve büyük
yıldızlar gibi makro âlemden atom ve hücrenin iç yapılarına kadar mikro âleme,
bitkiler âleminden hayvanlar âlemine kadar tüm evrende tevhidin eseri
gözükmektedir. Yeryüzünün halifesi olarak yaratılan insanın tevhidden
yüzçevirmesi, çevresiyle uyumsuzluğa sebep olduğu gibi, halifelik misyonu
açısından da bir ihânettir. Hayatlarını din ve dünya diye ayıran, Sezar ve Tanrı
diye iki ilâh kabul eden, devletine dini karıştırmak istemeyen, laiklik gibi çok
tanrılı anlayışa sahip olan, Kur'an tâbiriyle dinlerini parçalayan müşriklerin
kendileri de parça parça, grup gruptur ve her grup, kendi yanındakiyle övünür
durur (30/Rûm, 31-32). Şirkin bu çirkin tablosu yanında; Tevhid ile vahdet
kelimeleri aynı kökten gelir. Biri, ?birlemek?, diğeri ?birlik? veya ?birleşmek?
demektir. Tevhide inanan her ırktan, her yapıdan insan ?ümmet? bilincine sahip
olacak, birbirlerini ancak kardeş (49/Hucurât, 10) kabul edecektir. Aynı Allah'a
gerçekten iman edenler, yekvücut olacaklar, aynı nizamın parçasını
oluşturacaklar, güç ve imkân birliği oluşturacaklardır. Şirkin sayısız
zararlarını ana başlıklar halinde şöyle özetleyip sayabiliriz:
Şirk, fıtrattaki nuru söndürür.
Arınmış nefsi yok eder.
İzzeti öldürüp yerine zilleti,
köleliği getirir. İnsanlık için bir hakarettir.
Vahdeti, insanların birliğini
parçalar.
Amelleri boşa çıkarır.
İnsanın ebediyyen cehennemden
kalmasına sebep olur.
Şirk, bütün hurâfelerin
yuvasıdır.
Büyük bir zulümdür.
Şirk, bütün yanlış korkuların,
fobilerin kaynağıdır.
İnsan dinamizmini hareketsiz
bırakır.
Şirk, Allah'ın asla affetmediği
bir günahtır. Bütün zararlarından daha önemli olan, şirkin insanı ebedî
cehennemlik yapmasıdır. Allah, şirk inancı ile âhirete gelenleri asla
affetmeyecektir.
"Sana da, senden öncekilere
de vahyolunmuştur ki 'eğer şirk koşarsan, şüphesiz bütün amellerin boşa gider ve
hüsrâna uğrayanlardan olursun." (39/Zümer, 65)
"Allah, kendisine şirk/ortak
koşulmasını asla bağışlamaz; bundan başkasını (günahları) dilediği kimse için
bağışlar. Allah'a şirk koşan kimse büyük bir günah ile iftira etmiş olur. Kim
Allah'a şirk/eş koşarsa büsbütün sapıtmıştır." (4/Nisâ, 48 ve 116)
Tevhid ve şirk insanlık tarihi
boyunca insanların bağlanageldiği iki dinin adıdır. İnsanlık tarihi şirkle
tevhid arasındaki mücadeleden ibarettir. Bütün peygamberlerin tebliğlerinde
vurguladıkları temel esas tevhiddir. Kur'ân-ı Kerim'in üzerinde en çok durduğu
konu tevhidin önemi ve şirkten uzak durulması konusudur.
Kendi nefsini ilâhlaştıran ve
Allah'a değil de kendisine tapan ve tapılmasını isteyenler; başkalarının
haklarına el uzatmanın, yalnız Allah'a ibâdet edildiği ve sadece O'na uyulduğu
sürece mümkün olmadığını bilirler. Çünkü, Allah'ın dini adâleti emreder ve
bütün insanları eşit olarak görür. Faziletler doğuştan değil; sonradan kazanılan
iman, takvâ, cihad ve ilim sâyesindedir. Şirk ise nefsini ilâh
edinenlerin, insanları kendilerine kul etmeleri ve sömürmeleri üzerine
kuruludur. Bu yüzden tâğutlar, kendi nefislerini ilâhlaştırmak için, ilkelerini
kendilerinin tesbit ettikleri ve başkalarının haklarını gasb üzere kurulu şirk
düzenini isterler. Tâğutlar, ortaya attıkları ilâhlara insanları taptırarak,
aslında kendilerine taptırır, kulluk ettirirler. Şirk, insanların insanlara
kulluk ettiği düzenin adıdır.
Müşrikler, bazı şeyleri ilâh
haline getirdikten sonra bazıları doğrudan o ilâhlara tanrı diye, bazıları da
?bizi Allah'a götürecekler' diye tapınmaya başladılar. Halbuki Allah (c.c.)
bütün insanlara, sizi ben yarattım ve rızkınızı da ben veriyorum. Öyleyse
ibâdeti yalnızca Bana yapın.' diye buyurmaktadır (4/Nisâ, 36). Şirk dini
üzerinde olanlar, hem Allah'ın dışında birtakım ilâhlara ibâdet ederler, hem de
o ilâhlar adına kurallar (şeriatlar) uydurup onu din haline getirirler. Allah
ise onların bu tutumunu kesin bir şekilde kınamakta ve reddetmektedir (42/Şûrâ,
21). Allah'a başka şeyleri ?şerik-ortak' koşanlar, aslında gerçek anlamda bir
ilâh bulmuş ve gerçekten ona ibâdet ediyor değildir. Onların bu yaptığı bir
?zan' (sanı)dır, bir avunmadır (10/Yûnus, 66). Yarın hesap günü şefaatçı
olacakları zannedilen bütün ?şerikler-ortaklar' müşriklerin yanında
olmayacaklar, onlara yardım edemeyeceklerdir (6/En'âm, 94).

ŞİRK..
Şirk ve Küfür İlişkisi
Şirk En Büyük Zulümdür
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur
Allah (c.c.) Şirk Günahını Affetmez
Şirk Koşmadan Ölenlerin Affedileceği Umulur
Şirkin Çağdaş Yansımaları
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk
Şirkin En Belirgin Özelliği olarak Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma.
Putlara Tapınmanın Sebepleri
1- Şefaat Düşüncesi Ve Allah'a Bu Aracılarla Güya Yakın Olma Arzusu
2- Aşırı Ta'zim
3- Aşırı Sevgi
Putları Kırmak
?İbrâhim / İçimdeki Putları Devir / Elindeki Baltayla / Kırılan Putların Yerine / Yenilerini Koyan Kim??.
Ve Rasûlullah
Kur'ân-ı Kerim'de Şirkin Tanım Ve Görüntüleri
Kur'ân-ı Kerim'de Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır 1) Büyük Günah
2) Büyük Zulüm
3) Büyük Cehâlet
4) Apaçık Sapıklık
5) Büyük Alçaklık
6) Zanna Göre Hareket
7) Dünya Hayatına Düşkünlük
8)  Halkı, Sağlam Temellerden Uzak Tutma
9) Şirk Koşanların Kalplerinin Korku ile Doldurulması
10) Cennetin Kapılarının Şirk Koşanlara Kapanması
11) Tevhid İnancında Olanlara Karşı Düşmanlık
Şirkin Sebepleri
1) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması
2) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık
3) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar)
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık)
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık)
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî Endişeler
8- Cebbarlık
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak
10- Aklı Kullanmamak, Allah'ı Yeterince Tanımamak; Câhillik, Allah'ı ve O'nun Tasarruflarını bilmemek.
11- Sadece Hissedilebilene, Beş Duyu ile Algılanılabilene İnanıp, Hissedilemeyeni İnkâr, Duyu Organlarının İlâhlaştırılması, Gayba İman Etmeme.
12- İnsanlara Tevhidî Dâvetin Yeterli Şekilde Yapılmaması
13- Yarını/Âhireti Uzak Görmek, Önemsemeyip İhmal Etmek, Bâtıl Umutlar
14- Şeytanın Aldatması, Şirk Düzenlerinin ve Müşrik Çevrelerin (İslâm'a Teslim Olmayan Ailenin, Arkadaş Grubunun, Medyanın, Eğitimin) Etkisi.
Şirkin Çeşitleri
1) Şirk-i İstiklâl
2) Şirk-i Teb'iz
3) Şirk-i Takrib
4) Şirk-i Taklid
5) Şirk-i Esbab
6) Şirk-i Ağraz
Şirk İçin Bazı Örnekler
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek
Hâkimiyet Şirki
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek
Allah'tan Başka Rabler Edinmek
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk
Allah İle İnsanlar Arasında, İbâdetleri Allah'a Çıkaran Ve Aracılık/Arabuluculuk Yapan Varlıklar Olduğuna İnanmak
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan Başkasına Yapmak
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün Olarak Tümüne İnanmamak
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek, İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek
Korku Yönüyle Şirk
Cibt ve Tâğuta da İnanmak
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk.
Kur'an'ın Zâhirî Mânâsına Ters Düşen Bâtınî Anlamlarının Olduğuna, Bunları da Ancak İlham Aracılığıyla Az Sayıda İnsanların Bilebileceğini İddia Etmek.
Tevhid Ehli Bir Mü'mini Haksız Yere Tekfir Edip Katlini Helâl Saymak.
İttibâ Şirki
Büyük ve Küçük Şirk; Açık Şirk ve Gizli Şirk.
Gizli Şirk.
Küçük Şirk.
Gizli Şirk Örneği Olarak Riyâ.
Riyânın Dereceleri
Şirkin Zararları
Bâtıla İman
Hevânın Putlaştırılması
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi
Hevâsına Uyanların Özellikleri
İlâh Nedir?.
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı
İlâh Düşüncesi
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları
Elfâz-ı Küfür
Çevrede Çokça Duyulan Elfâz-ı Küfürden Bazıları (Söyleyeni Şirke Düşürmesinden Korkulan Çirkin Sözler) Allah'la İlgili
b- Dinle İlgili
c- Cennet, Melek ve Kaderle İlgili
Ef'âl-i Küfür
a- Puta tapmak
b- Mushafı Pisliğe Atmak Gibi Saygısızca Davranmak
c- Gayr-i Müslimlerin Tapınaklarına İbâdet Kasdıyla Gitmek
d- İbâdet Kasdıyla Herhangi Bir Şahsa Secde Etmek
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak
f- Haç Takınmak
g- Ğıyar ve Zünnâr
h- Mecûsî ve Yahûdi Şapkası