Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

3) Naturalizm ..

3



3) Naturalizm

Naturalizm: Tabîiyye, doğacılık
demektir. Her alanda her meseleyi tabiattaki kanunlarla açıklamaya çalışan, her
olayı doğa yasalarına indirgeyen felsefî görüştür.
Allah'tan kaçanlar "tabiat"a
sığındılar. Padişaha isyan edip, cellâttan yardım uman suçlunun mantığı. Tabiat
da, yaratılanların toplamından ibâret büyük bir eser. Ustayı inkâr için, esere
usta demek izahın değil, kaçışın ifâdesidir. Güneşe, suya ve toprağa tapanlara
"ilkel" diyenler, varlıkların yaratılışını güneşe, suya ve toprağa vermekle aynı
inancı paylaşmıyorlar mı? Natüralizm, putperestliğin yeni adıdır.
İnkâr cephesinde yeni bir şey
yok. İsimler değişti, ama mantık çizgisi aynı kaldı. Ne iniş var, ne çıkış.
Yükselişi yok ki, alçalışı da olsun. İddiasının dayanağı tek kelimeden ibâret:
?Yok?.
Yok'larla bina kurulmaz. Bin
tane yok, bir var'ı tartamaz. "Yok" kelimesi inançsızın kimliğidir, kendi
boşluğunu belgeler. Reklâm, en çok güvendikleri araç. "Bilim adına" sürekli
tekrarlanan yalan, zamanla doğrunun yerini alabilir. Eğer o yer, gerçeklerle
doldurulmamışsa.
Mantığın temel kanunları
ışığında düşünen akıl diyor ki, her eserin bir ustası vardır. Hiçbir eser kendi
kendini yapamaz. Kitap yazarını, masa marangozunu, resim de ressamını gösterir.
Ustayı, eserin içinde aramak ise, boşuna gayret. Bir yazı okuduğumuzda, "Bu
harfler mürekkeple yazılmış. Mürekkebin tabiatında ise, yazı olmak özelliği var"
diyerek, yazarı inkâr edebilir miyiz? Tablodaki resime hayran olup, "Resim olmak
boyaların tabiatındandır. Bu eserin ressamı yok" diyebilir miyiz? "Apartman,
kumun, çakılın, demirin ve tahtanın tabiatı gereği var olmuştur. Mimarı yoktur"
dersek bize kim inanır? Yahut, o apartmanın projesini görüp, "işte mimar budur"
diyerek kimi aldatabiliriz?
Kâinat ve içindeki her eser de
bir binaya, bir resme veya bir kitaba benzer. "Bunların yaratılması eşyanın
tabiatı gereğidir" diyen adam, câhilliğini ilân etmiş olur. Binanın yapılması
için nasıl projeyi çizen ve yapıyı kuran bir mimar gerekiyorsa, kâinattaki
eserlerin de bir ölçü ve kanun ile yaratılması için bir Yaradana ihtiyaç vardır.
Kâinattaki her varlık da
sanatlı bir eser. İnsan tâkatini aşan bir ilim, irâde ve kudretle yaratılmış.
Ölçü, düzen ve güzellik diliyle sanatkârını ilân ediyor. Bu sesi kim
susturabilir? Kâinat, yaratılanların bütünü. Demek kendisi de yaratılmış. Tabiat
ise kâinattakilerin toplamı. Daha net bir anlatımla, tabiat, bir bakıma,
kâinatın ikinci adı. Şu hâlde, "kâinatı ve içindekileri tabiat yarattı" demekle,
"kâinat kendi kendini yarattı" demek arasında ne fark var?
Bir mühendis düşünelim. Bu zat,
mükemmel bir proje hazırladı ve uzaktan kumandayla çalışan bir fabrika yaptı. O
hârika fabrikaya ilimden ve teknikten nasibini almamış vahşi bir adam girdi.
Baktı ki, makineler ve tezgâhlar büyük bir intizamla çalışıyor. Çevresini
araştırdı, mühendisi göremedi. "Bu makineler kendi kendine kurulmuş. Çalıştıranı
da yok" diye düşündü. Sonra duvarda asılı bir levha gördü. Oraya karmaşık bazı
rakamlar ve yazılar yazılmış, muğlak şemalar çizilmişti. "İşte fabrikayı kuran
ve çalıştıran bunlardır" dedi, câhilliğini gösterdi.
Tabiatçı, misaldeki adama
benzer. Kâinat da mükemmel bir fabrikadır. Hayret uyandıran bir âhenk ve nizam
ile çalışıyor. Her iş, belli bir kanuna göre yapılıyor. Böyle bir sisteme,
serseri tesadüf parmak karıştırabilir mi? Gel gör ki, Yaradanı tanımayan kişi,
kâinatın işleyiş kanunlarını yaratıcı zannediyor. Bir de akıllı geçinmese!
Tabiattaki kanunlar itibarîdir.
Hâriçte vücutları yoktur. Varlıkları, maddenin varlığıyla devam eder. Kendi
başına varlığını devam ettiremeyen bu mücerret mefhumlardan ne beklenebilir?
Canlılar yokken "üreme kanunu" da yoktu. Şu hâlde, üreme kanununun canlıları
yarattığını söylemek mümkün değil. Canlıları ilim ve hikmetle yaratan kim ise,
hayat kanunlarını koyan da odur. Bu kanunlar, düşünen insanı, inkâra değil,
imana götürür. Çünkü, kanun varsa, o kanunu koyan bir de hâkim vardır. Hiçbir
kanun kendi kendine ortaya çıkamaz. Kanunlar mücerret olup, birer isimden
ibârettir. Uygulayıcı bir hâkim olmadıkça, herhangi bir tesirleri olamaz.
Suçluyu yakalayıp, gereken cezayı veren bir kanun nerde görülmüş? Bir ülkenin
kanunları bulunsa, fakat bunları yerinde ve zamanında uygulayacak hâkimleri
olmasa, o kanunlar neye yarar? Kâinat da büyük bir ülke. Onu yaratan Zat,
kanunlar da koymuş. Tatbiki ise, yine Ona ait.
Yaratıcı yerine Tabiat fikrini
kabul edenlerin, konuyu derinliğine düşündüğünü sanmıyorum. Sığ bir düşünce,
imkânsızı mümkün gösterebilir. Yoksa, meseleyi akıl terazisiyle tartan herkes,
tabiatın yaratıcı değil, eser olduğunu bilir. Allah'ın sanatlı bir eseri olan
tabiatı yaratıcı sanmak, tek kelimeyle ilkelliktir. Böylelerin, kendilerine
"ilerici" ve "çağdaş" demeleri gerçeği değiştirmez. "Kara" olana "ak" denmekle
ne değişir ki!?

[1]







[1]
Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.

ALLAH (C.C.) Allah Lafzı; Anlam ve Mâhiyeti
Varlıkların Türleri
1) Vâcibu'l-Vücûd
2) Mümkinu'l-Vücûd
3) Mümteniu'l-Vücûd
A) Aklî Deliller 1) Hudûs (So adan Varolma) Delilleriyle Allah'ın Varlığını İspat.
a) Cisimlerin So adan Yaratılması Esasına Dayanan Delil.
b) İhtirâ (İcat Etme) Delîli.
c) Terkip Delili.
2) İmkân Delîli
3) İbdâ' ve İllet-i Gâiyye Delîli
B) Naklî Deliller
Allah'ın Varlığına İcmâlî Birkaç Delil
1- İmkân Delîli
2- Hudûs Delîli
3- Hayat Delîli
4- İntizâm Delîli
5- San'at Delîli
6- Hikmet Ve Gâye Delîli
7- Şefkat-Merhamet Ve Rızık Delîli
8- Yardımlaşma Delîli
9- Temizlik Delîli
10- Sîmâlar Delîli
11- Sevk-i İlâhî Delîli
12- Rûh Ve Vicdân Delîli
13- Fıtrat Ve Tarih Delîli
14- Duygular Delîli
15- İttifak Delîli
16- Kur'ân Delîli
17- Peygamberler Delîli
"Allah? Kelimesinin İçerdiği Anlam ..
Allah'a İman
Allah Teâlâ'nın Birliği
ALLAH TEÂLÂ'NIN SIFATLARI
Kur'ân-ı Kerim Allah Teâlâ'yı Bize Nasıl Anlatıyor
Kur'ân-ı Kerim'de Allah'a İman ve O'nun Bazı İsim ve Sıfatları
Konuyla İlgili Hadis-i Şeriflerden Bazıları
YÜCE ALLAH'IN İSİMLERİ ?ESMA-İ HÜSNA? .
SIFAT-I İLAHİYYE .
1- Sıfat-ı Nefsiyye
2- Sıfat-ı Selbiyye (Tenzihat)
3- Sıfat-ı Sübûtiyye (Sıfat-ı Zatiyye)
4- Esmaül-Hüsna'nın Delalet Ettiği Sıfat ve Manalar
5- Haberî Sıfatlar
İstivâ
Nüzul
SIFÂT-I SELBİYYE .
SIFAT-I ZÂTİYYE .
1) VÜCUT ..
VACİBU'L-VÜCUD ..
2) KIDEM ...
3) BEKA ..
4) MUHÂLEFETÜ'N Lİ'L-HAVÂDİS .
5) KIYÂM Bİ-NEFSİHÎ
6) VAHDÂNİYET ..
SIFÂT-I SÜBUTİYYE .
1) HAYAT ..
2) İLİM ...
3) SEMÎ'
4) BASAR ..
5) İRÂDE .
İrâde-i Külliyye ve İrâde-i Cüz'iyye
a- Tekvinî İrâde
b- Teşriî irâde
a) Yaratma İradesi (İrâde-i Tekviniye)
b) Yasama İradesi (İrâde-i Teşriiye)
6) KUDRET ..
7) KELÂM ...
8) TEKVÎN ..
Tekvin Sıfatının İsbatı
RUYETULLAH .. Ru'yetullah; Allah'ın Görülmesi
Rü'yetin Dünyadaki Cevazı
Rü'yetin Âhiretteki Vücûbu
Allah Teâlâ'yı Görmek Mümkün müdür ? .
ALLAH'I İNKAR .. Allah'ı İnkar Etmede Önemli Olan Üç Etken . 1) Kibir ve İnat
2) Cehâlet
3) Tâğutların İfsadı
Allah'sız Bir Dünyayı Kimler İster? .
Allah İnancı Olmayan Toplum Modelinin Zararları
Allah'ı Düşündüren Kâinat Ayetleri
Yegâne Yaratıcı Allah'ı İnkâr Edenleri Düşünmeye Dâvet Bu Şiiri Kim Yazdı? .
Fabrika .
Tasvir
Allah'ı İnkâra Dayalı Felsefî Akımlar 1) Ateizm; Allah Tanımazlık .
2) Darwinizm ..
3) Naturalizm ..
Tabiat Nedir? .
Tabiat (Doğa) Yaratıcı Olabilir mi? .
4) Pantheisme .
5) Pozitivizm ..
Bilimlerin Dilinden .
Bak ve Düşün!
İlimler
6) İdealizm ..
İslâm Felsefesi mi? .
7) Reenkarnasyon .
8) Hedonizm ..
Niçin Yaşıyoruz? .
Beşer ve İnsan
Kitaplıktaki Kedi