Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.

Yahûdi Şeriatı

Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve
Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?


Kitab-ı Mukaddes'te, Ahd-i Atik'deki şeriate
uymayanlara lânet ediliyor: ?Bu şeriatin sözlerini yapmak için onları tasdik
etmiyen lânetli olsun. Ve bütün kavm: Amin, diyecek.? (Kitab-ı Mukaddes, Tesniye,
27/26, s. 204). İncillerde de eski şeriatın tatbik edilmesine dair nice emir ve
tavsiyeler vardır. ?Çünkü hakikat bilgisine nail olduktan sonra kasten günah
işlersek, artık günahlar için kurban kalmaz, fakat hükmün dehşetli bir intizarı,
ve hasımları yiyip bitirecek olan şiddetli ateş kalır. Musanın şeriatini tahkir
eden bir kimse iki veya üç şahidin sözü üzerine merhametsizce ölür.? (İbranilere
Mektup, 10/26-28, s. 234). İncillere göre, İsa (a.s.) da bu şeriatı tatbik etme
göreviyle gönderilmiştir: ?(İsa:) Sanmayın ki, ben şeriati yahut peygamberleri
yıkmağa geldim; ben yıkmağa değil, fakat tamam etmeğe geldim. Çünkü doğrusu size
derim: Gök ve yer geçip gitmeden, her şey vaki oluncıya kadar, şeriatten en
küçük bir harf veya bir nokta bile yok olmıyacaktır. Bundan dolayı bu en küçük
emirlerden birini kim bozar ve insanlara öylece öğretirse, göklerin melekûtunda
kendisine en küçük denilecektir; ve onları kim yapar ve öğretirse, göklerin
melekûtunda kendisine büyük denilecektir. Zira size derim ki, salâhınız
yazıcılar ve Ferisilerinkinden ziyade olmazsa, göklerin melekûtuna hiç
girmiyeceksiniz.? (Matta, 5/17-20, s. 4-5).

İncillerde Hz. İsa'nın ağzından ?körlerin kör
kılavuzu? (Matta, 15/12-14, s. 17) oldukları için sakınılması gereken (Matta,
16/6, 11-12, s. 18) Ferisî olan Pavlus (Resullerin İşleri, 23/6, s. 146; 26/5,
s. 150) eski şeriati iptal ederek dört şeyden başka herşeyi helâl kıldı: ?Çünkü
Ruhülkudüse ve bize iyi göründü ki, icap eden şu şeylerden fazla üzerinize yük
koymıyalım: Putlara kurban edilen şeylerden, kandan, ve boğulmuş olanlardan, ve
zinadan çekinin. Bunlardan sakınırsanız, iyi edersiniz. Selâmette olun.?
(Resullerin İşleri, 15/28-29, s. 137)

İncillere bu dört yasak dışında herşeyin câiz
olduğunu koyan zihniyet, bütün hıristiyanların da inanmak zorunda olduğu Kitab-ı
Mukaddes'in domuz ve benzeri hayvanları yasak kılan şu hükümlerini görmezlikten
gelirler: ?Hiçbir mekruh şey yemiyeceksin. Yiyebileceğiniz hayvanlar şunlardır:
sığır, koyun, ve keçi, geyik, ve ceylan, ve sığın, ve dağ keçisi, ve karaca, ve
ahu, ve dağ koyunu. Ve hayvanlar arasında tırnağı yarık, ve tırnağı çatal olan
ve geviş getiren her hayvanı yiyebilirsiniz. Fakat geviş getiren, yahut tırnağı
yarık olanlardan şunları yemiyeceksiniz; deve, ve tavşan, ve kaya porsuğu, çünkü
geviş getirirler, fakat çatal tırnaklı değildirler, onlar size murdardır; ve
domuz, çünkü çatal tırnaklıdır, fakat geviş getirmez; o size murdardır; bunların
etinden yemiyeceksiniz, ve leşlerine dokunmıyacaksınız.? (Kitab-ı Mukaddes,
Tesniye, 14/3-8, s. 191 ve bkz. devamı; yasak yiyecekler için yine bkz.
Levililer, 11/1-8, s. 108). Hz. İsa'ya da insanın, yediği hiç bir şeyin insanı
kirletemediği için haram olmadığı fikrini atfederler: ?İnsanın dışından
kendisine girip onu kirletebilecek bir şey yoktur; fakat insanı kirleten
insandan çıkan şeylerdir. İnsana dışardan her ne girse, onu kirletemez? Çünkü
yüreğine değil, fakat karnına girer, ve mecraya çıkar. Bunu demekle bütün
yemekleri temiz etti.? (Markos, 7/15, 19, s. 8)

Hıristiyanlarda, kilise, Kitab-ı Mukaddes'te ne
derse desin, haram ve helâl konusunda, ahkâm konusunda üstün tutulur, tercih
edilir. Haç ve ikonların (kiliselerdeki kutsal kabul edilen resim ve
heykellerin) kabul edilmesi, sabbath (sebt/cumartesi) günü ve sünnet olmanın
ilgâsı, domuz etinin helâl kılınması ve bunun gibi yüzlerce, binlerce şey helâl
kabul edilir. Bazen Pavlos'un şu sözüne atıf yapılır ?Çünkü salâh için her iman
edene şeriatin sonu Mesihtir.? (Pavlusun Romalılara Mektubu, 10/4, s. 162).
Acaba Pavlos'un bu sözünün, bizzat İsa'nın sözünden üstün mü olduğu düşünülüyor?
Tevrattaki bütün yasakların ilgâsı için de, Resullerin İşleri, 15/28-29'da (s.
137) bahsedilen dört yasaktan başka her şeyin helâl olduğuna dair Pavlos'un sözü
yeterlidir. Şayet Kilise, İsa tarafından yapılan veya haber verilen şeriatı, Ahd-i
Atik'teki hükümleri değiştirme selâhiyetine sahipse, Kutsal Kitabın ona bu hakkı
vermesi gerekir. Halbuki Kitab-ı Mukaddes'te böyle bir ifade yoktur.

Bu mantığın bir uzantısı olarak, İncillere
katılan ve Kilise tarafından yorumlanan şu ifadeler, iktidarın
dinsizleşmesini, laikliğin uygulanışını teşvik eder: "O vakit İsa onlara:
Öyle ise, Kayserin şeylerini Kaysere, ve Allahın şeylerini Allaha ödeyin, dedi."
(Matta, 22/21, s. 25; Luka, 20/25, s. 84). İşte İncillerdeki bu ifade, kilise ve
devletin birbirinden ayrılması, iktidarın dinsizleşmesi ve hatta dine karşı
müsamahasız bir tutum içine girmesi gibi büyük bir tehlikeyi doğurmuştur.

İncillere göre, ibâdet etmek zorunlu değildir.
Matta İncilinde 17. bapta, normal
cümlelerin içinde bulunmayan, 20'den 22'ye atlanılan cümlelerin arasına dipnot
düşülmüş ve dipnotta şu ifadeye yer verilmiştir: "Bazıları eski olan bir çok
muteber metinlerde 21 inci âyet ilâve olunmuştur: 'Fakat bu cins dua ve oruçtan
başka bir şeyle çıkmaz." (Matta, 17/21, s. 19; ve yine bakınız benzer ifade
için; Markos, 9/29, s. 45). Kilise bu cümleleri ibâdet etme zorunluğu olmadığı
şeklinde yorumlamıştır. Halbuki İslâm'a göre insanın yaratılış gayesi, Allah'a
ibâdettir ve her peygamber insanları Allah'tan başka ilâhı reddetmelerini ve
sadece O'na ibâdet etmelerini tebliğ etmiştir.

İNCİL.
İncil; Anlam ve Mâhiyeti
Kur'ân-ı Kerim'de İncil Kavramı
Dört İncil; Yazılışı ve Elde Mevcut En Eski Nüshaları
Dört İncilin Muhtevâsı
Kilise Tarafından Sahte (Apokrif) Sayılan İnciller ve Barnaba İncili
Barnaba İncili
Kur'ân'a Göre Hıristiyanların İslâm'a Zıt Olan Bazı Temel İnançları Hıristiyanlar, Dinlerinde Aşırı Giderler
Hıristiyanlar ?Allah İsa'dır' Dediler
?İsa Allah'ın Oğludur'  Dediler
Hıristiyanlar Teslisi (Üçlü İlâh Anlayışını) Kabul Etmekle Kâfir Oldular
Hz. İsa'yı ve Annesi Meryem'i İlâh Edindiler
Din Adamlarını Ta ı Edindiler
Hıristiyanlıkta İbâdet
Muharref İncillerin Karanlık Yüzleri
Muharref İncillerdeki Yüzlerce Çelişkiye Örnekler
Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Ataları
Hz. İsa (hâşâ) Lânetli miydi?.
Muharref İncillerde Havârilerle İlgili Çelişkiler
Havarilerin Kimler Olduğu Konusunda Bile İttifak Yoktur
Hz. İsa'nın ?İnsanoğlu? ve ?Allah'ın Oğlu? Olarak Anılması Konusundaki Çelişkiler
Hz. İsa'nın Tutuklanma Gecesinde Meydana Gelen Olaylarla İlgili Olarak Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Muhakeme Edilmesi, Çarmıha Gerilmesi ve Yeniden Dirilmesiyle İlgili Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvanın Mâhiyeti Konusundaki Çelişkiler
Lânetlenen İncir Ağacı Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kendi Nefsi İçin Şehâdeti Konusunda Çelişkiler
Hz. Yahya ile ilgili Çelişkiler
Dans Sahneleri
Yunus'un Alâmeti
Muharref İncillerde Görülen Diğer Çelişkilere Birkaç Örnek. Hz. İsa, Hz. Dâvud'un Oğlu mu, Değil mi?.
Davud'un Hangi Oğlu Hz. İsa'nın Atasıdır?.
Davud'un Tahtı İsa'ya Verildi mi, Verilmedi mi?.
İsa'nın Dedesi Yakub mu, Heli mi?.
Unutulan Nesil
Kim Yardım İstedi, Yüzbaşı mı, İhtiyarlar mı?.
Çıkarken mi, Yaklaşırken mi? İki Kör mü, Bir Kör mü?.
Sıpa ile Beraber Eşek Var mıydı?.
Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?
Zebedi'nin Oğullarının Anası mı Rica Etti, Oğulları mı?.
Haydutların Âkıbeti
Kabirlerden Çıkan Cinliler Kaç Kişiydi?.
İsa'yı Kaç Kişi Kefenledi ve Kabre Koydu?.
Kurtarıcı Allah mı, İsa mı?.
Mezarda Kaç Melek Gördüler?.
Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.
Hükmetmek
Barış-Kılıç
Ana-Babaya Hürmet mi Gerekir, Buğz mu?.
İsa'nın Bir Cüzzamlıyı İyileştirmesi
Ölü Kızın Diriltilmesi
İsa, Havârilerinin Değnek Almalarına İzin Veriyor mu, Vermiyor mu?
Murdar Ruhun (Cinlerin) Domuzlara Girmesi
İsa'ya Ölürken Sirke mi Verdiler, Şarap mı?.
Yusuf'un Sülâlesi Kaç Kişi İdi?.
İsa, Kendisi mi Vaftiz Ediyordu, Şakirtleri mi?.
Baba ile Oğul Bir mi, Değil mi?.
Galile'den mi, Galile'ye mi?.
Yakup Var mı, Yok mu?.
Sağır ve Peltek Birini mi Getirdiler, Kalabalığı mı?.
İbrâhim ile Âdem Arasında Kaç Nesil Vardı? 19 mu, 20 mi? Kainan Fazla mı, Unutuldu mu?.
Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
Şarap İyi mi, Kötü mü?.
Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayrımı
Muharref İncillere Göre Hadım Olmak ve Evlenmenin Güzel Görülmemesi
Muharref İncillere Göre Kadın Hakları ve Boşanma.
Ana-Babaya Buğz.
Servet Düşmanlığı ve Tembellik.
Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
Bir İslâm Peygamberi; Hz. İsa.
İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa.
Hz. İsa'nın Çarmıha Gerilmesiyle İlgili İncillerdeki Kuşkular
İncillere Göre Hz. İsa'nın Beşerî Yönleri
Hz. İsa'nın ilâhlığı
Körlerin Kör Kılavuzu Pavlus.
Pavlus Bir Ferisîdir
Pavlus Tarafından Hıristiyanlığa Geçen Hususlar
Hıristiyanlıkta Aslî Günah ve Bunun Keffâreti İçin Oğul'un Çarmıha Gerilmesi Anlayışı
Tefsirlerden İktibaslar
İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Bazı Kavramlar Ahd-i Atik
Ahd-i Cedid
Apokryphos İnciller
Ariusçuluk-Arianizm
Aslî Günah
Aziz (sint, saint)
Barnaba
Bible
Cizvitlik
Communion âyini
Ehl-i kitap
Ekanim-i selâse
Emmanuel
Engizisyon
Evlilik
Haç
Haramlar
Havârî