Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Muharref Ahd-i Atik'teki (Tevrat'taki) Çelişkiler

Muharref Ahd

Muharref Ahd-i Atik'teki (Tevrat'taki) Çelişkiler:

Musa'ya inen (veya Musa'nın yazdığı)
Tevrat (Tesniye, 31/24, s. 210). Musa'nın ölüm sonrasından bahsediliyor (Tesniye,
34/5-12, s. 215)

?Allah'ı gördüler.? (Çıkış, 24/9,
10, 11, s. 78). ?Allah'ı kimse görmemiştir.? (Yuhanna, 1/18, s. 92 -Ahd-i Cedid-).

?Allah'ı gören yaşamaz.? (Çıkış,
33/20, s. 89). Allah'ı gördü, sağ kaldı (Tekvin, 32/30, s. 33)

?Bilmedin mi? İşitmedin mi? Ebedî
Allah, Rab, Dünyanın utçlarını yaratan, zayıflamaz ve yorulmaz;
onun anlayışının derinliğine erilmez.? (İşaya, 40/28, s. 703). ?Ve Allah yedinci
günü mübarek kıldı ve onu takdis etti; çünkü Allah yaratıp yaptığı bütün işte o
günde istirahat etti (yani yoruldu)? (Tekvin, 2/3, s. 2; s. 87). ?Çünkü
Rab gökleri ve yeri altı günde yarattı ve yedinci günde rahat etti ve
dinlendi.? (Çıkış, 31/17, s. 87). ?Yedinci günde istirahat etti.? (Çıkış,
20/11, s. 74)

Allah bir şeyi yaptığına nâdim (pişman)
olur mu, olmaz mı? ?Allah insan
değil ki, yalan söylesin. Ve insan oğlu değil ki, nâdim olsun." (Sayılar 23/19,
s. 160). ?Allah nâdim oldu.? (Tekvin, 6/7, s. 5; s. 87). "Ve Rab yeryüzünde
adamı yaptığına nâdim oldu ve yüreğinde acı duydu." (Tekvin, 6/6-7, s. 5); "Sen,
kötülükten nâdim olan Allah'sın." (Yunus 4/-2, s. 875)

?O göklerde değildir ki, diyesin: Kim
bizim için göklere çıkacak ve bizim için onu alıp getirecek ve bize işittirecek
ki, onu yapalım?? (Tesniye, 30/12, s. 208) ?Fakat imandan olan salâh böyle diyor:
Kendi yüreğinde: Göke kim çıkacak?? (Tesniye, 30/12, 13) (Yani Mesih'i indirmek
için) deme? (Romalılara 10/6, s. 162 -Ahd-i Cedid-)

"Çünkü kocan seni Yaratandır; onun
ismi orduların Rabbidir; ve seni fidye ile Kurtaran İsrail'in Kuddûsüdür; ona
bütün dünyanın Allahı denecektir." (İşaya, 54/5, s. 714)

?Ve Süleyman'ın cenk arabaları için
kırk bin ahır bölüğünde atları vardı. Ve on iki bin atlısı vardı.? (I.
Krallar, 4/26, s. 341) ?Ve atlarla cenk arabaları için Süleyman'ın dört bin
ahırı vardı ve on iki bin atlısı vardı. Ve Süleyman'ın yük taşıyan yetmiş
bin ve dağlarda taş kesen seksen bin adamı, bunlardan başka Süleyman'ın işte
çalışan kavmin üzerine hükmeden işin başında bulunan üç bin üç yüz baş
kâhyaları vardı.? (I. Krallar, 5/15-16, s. 341). ?Ve Süleyman yük taşıyan yetmiş
bin adam ve dağlarda taş kesen seksen bin adam ve onların üzerinde iş başı olan
üç bin altı yüz adam saydı.? (II. Tarihler, 2/2, s. 429)

(Mâbedin dökme denizi) ?iki bin
bat su alırdı.? (I. Krallar, 7/26, s. 344). ?Ve içi üç bin bat su
alırdı.? (II. Tarihler, 4/5, s. 431)

?Yahuda kıralı Asa'nın yirmi
altıncı yılında Baaşanın oğlu Ela Tirtsada İsrail üzerine kıral oldu
ve iki yıl kırallık etti.? (I. Krallar, 16/8, s. 357) ?Asa'nın
kırallığının otuz altıncı yılında İsrail kıralı Baaşa Yahuda'ya karşı
çıktı ve Yahuda kıralı Aşa'nın yanına giren ve çıkan adam bırakmasın diye Rama
şehrini yaptı.? (II. Tarihler, 15/1, s. 442). ?Yahuda kıralı Asa'nın otuz
birinci yılında Omri İsrail üzerine kıral oldu, on iki yıl kırallık etti;
Tirtsada altı yıl kırallık etti.? (I. Krallar, 16/23; s. 358)

?Ahazya kıral olduğu zaman yirmi
iki yaşında idi ve Yeruşalim'de bir yıl kırallık etti. Ve anasının adı
İsrail kıralı Omrinin kızı Atalya idi.? (II. Krallar, 8/26, s. 377). ?Ahazya
kıral olduğu zaman kırk iki yaşında idi ve Yeruşali'de bir yıl kırallık
etti. Ve anasının adı Omrinin kızı Atalya idi.? (II. Tarihler, 22/2, s. 448)

?Yehoyakin kıral olduğu zaman on
sekiz yaşında idi ve Yeruşalim'de üç ay kırallık etti.? (II. Krallar,
24/8, s. 396). ?Yehoyakin kıral olduğu zaman sekiz yaşında idi ve
Yeruşalim'de üç ay on gün kırallık etti.? (II. Tarihler, 36/9, s. 464)

?Ve Gibeonun babası, Yeiel Gibeonda
otururdu, karısının adı Maaka idi ve ilk oğlu Abdon ve Tsur ve Kiş ve Baal, ve
Nadab ve Gedor ve Ahyo ve Zeker ve Miklot.? (I. Tarihler, 8/29, s. 408). (Hemen
bir sayfa sonra:) ?Ve Gibeonda Gibeonun babası Yeiel otururdu, onun karısının
adı Maaka idi; ve ilk oğlu Abdo, ve Tsur ve Kiş ve Baal ve Ner ve Nadab
ve Gedor ve Ahyo ve Zekarya ve Miklot.? (I. Tarihler, 9/35-37, s. 409)

?Ve Ahaz Yehoaddanın babası
oldu; ve Yehoadda Alemetin ve Azmevetin ve Zimrinin babası oldu.? (I.
Tarihler, 8/36, s. 408). (Hemen bir sayfa sonra:) ?Ve Ahaz Yaranın babası
oldu ve Yara Alemetin ve Azmevetin ve Zimrinin babası oldu.? (I. Tarihler,
9/42, s. 409)

Harun put yaptı ve buzağı heykeline
taptı: Çıkış, 32/1-6, s. 87. ?Ve Rabbin mukaddesi Harun'u kıskandılar.? (Mezmurlar,
106/16, s. 604)

?Fahişelik ettikleri zaman kızlarınızı
ve zina ettikleri zaman gelinlerinizi cezalandırmayacağım.? (Hoşea, 4/14, s.
858). ?Ve başka birinin karısı ile zina eden, komşusunun karısı ile zina eden
adam, hem o, hem kadın mutlaka öldürülecektir.? (Levililer, 20/10, s. 120)

Kötülüklere ceza ve mükâfât:
?Yahuda'nın ilk oğlu Er Rabbin gözünde kötü idi ve Rab onu öldürdü.? ?Onan
kardeşine zürriyet vermesin diye yere dökerdi. Ve yaptığı şey Rabbin gözünde
kötü oldu ve onu da öldürdü.? (Tekvin, 38/7 ve 9, 10) ve devamında anlatılıyor
ki, bu oğulların babaları Yahuda, gelini Tamala zina ediyor, her ikisi de ne
öldürülüyor, ne de kendilerine başka ceza veriliyor. Tam tersine, bu zina
ürünleri Davud'un ve İsa'nın ataları oluyor, yani şerefli kılınıyor (İsa'nın ve
Davud'un ataları için bkz. Matta, 1/3, s. 1 -Ahd-i Cedid-)

?Saul'un kıralı Mikal'ın ölüm gününe
kadar çocuğu olmadı? (II. Samuel, 6/23, s. 312). ?Beş çzocuğu oldu? (II. Samuel,
21/8, s. 329)

?Davud Hadadezer'den 1700 atlı aldı.?
(II. Samuel, 18/8, s. 313). Davud Tıbhat'tan ve Kun'dan tunç aldı? (I. Tarihler,
18, s. 418)

?Toi, Yoram, Seraya? (II. Samuel, 8/9,
10, 17, s. 314). ?Tou,
Hadoram, Şavşa? (I. Tarihler, 18/9, 10, 16, s. 418)

Davud Suriyelilerden yedi yüz
araba, cenkçiler ile kırk bin atlı telef etti. (II. Samuel, 10/18, s.
315). Davud Suriyelilerden yedi bin araba, cenkçiler ile kırk bin yaya
asker öldürdü (I. Tarihler, 19/18, s. 419)

?Davud'un yiğitlerinin adları
şunlardır: Üçlerin başı, Tahkemonlu Yoşebbaşşebet, bir kerede
vurulmuş sekiz yüz kişiye karşı olan Etsnî Adino o idi? (II. Samuel,
23/8, s. 332). ?Davud'un yiğitlerinin sayısı şudur: Hakmonî'nin oğlu,
otuzların başı, Yaşobeam; üç yüze karşı mızrağını kaldırdı.?
(I. Tarihler, 11/11, s. 410)

?Ve İsrail'e karşı Rabbin
öfkesi yine alevlendi ve: Git, İsrail'i ve Yahuda'yı say diye Davud'u onlara
karşı tahrik etti.? (II. Samuel, 24/1, s. 333). ?Ve şeytan İsrail'e karşı
kalktı ve İsrail'i saymak için Davud'u tahrik etti.? (I. Tarihler, 21/1, s. 419)

?Ve Yoab yazılanların sayısını
krala verdi ve İsrail'de kılıç çeken sekiz yüz bin yiğit vardı ve Yahuda
adamları beş yüz bin kişi idi.? (II. Sauel, 24/9, s. 333). ?Ve Yoab
yazılan kavmin sayısını Davud'a verdi. Ve bütün İsrail, kılıç çeken bin
binler ve yüz bin kişi idi? (bin binler = bir milyon, ve yüz -bir milyon yüz
bin-) ?Ve Yahuda kılıç çeken dört yüz yetmiş bin kişi idi.? (I. Tarihler,
21/5)

?Ve Gad Davud'a gelip ona bildirdi
ve kendisine dedi: Sana memleketinde yedi kıtlık yılı mı gelsin?? (II.
Samuel, 24/13, s. 334). ?Ve Gad Davud'a gelip ona dedi: Rab şöyle diyor:
İstediğini al: Ya üç yıl kıtlık...? (I. Tarihler, 21/11, s. 419-420)

?İnsanın ömrü en çok 120 yıl
olacaktır.? (Tekvin, 6/3, s. 5). ?Nuh 950 yıl yaşadı.? (Tekvin, 9/29, s. 8)

?Gemiye her yaşayandan ikişer
gelecek.? (Tekvin, 6/19-20,s. 6). ?Gemiye her yaşayandan yedişer gelecek.?
(Tekvin, 7/2-3, s. 6)

?Ve Abram dedi: Ya Rab Yahova?
(Tekvin, 15/2, s. 12). ?Ben Rabbım ve İbrahim'e... Yehova ismimle mâlum olmadım?
(Çıkış, 6/2-3, s. 58)

Kurban İshak idi (Tekvin, 22. bap,
s. 19). Biricik oğlu idi (İsmail) (Tekvin, 22. bap, s. 19). "Ve Abramın karısı
Saray ona çocuk doğurmadı; ve Sarayın bir cariyesi, bir Mısırlı vardı, ve onun
adı Hacardı... Ve Hacarın yanına girdi, ve o gebe kaldı; ve gebe kaldığını
görünce, kendi hanımı gözünde küçüldü... Ve Hacar Abrama bir oğul doğurdu, ve
Abram Hacarın doğurduğu oğlun adını İsmail koydu. Ve Hacar Abrama İsmaili
doğurduğunda Abram seksen altı yaşında idi." (Tekvin, 16/1, 4, 15) "Ve İbrahim,
oğlu İshak kendisine doğduğu zaman, yüz yaşında idi." (Tekvin, 21/5, s. 18).
Demek ki, İsmail'in doğduğundan tam on dört sene sonra İshak doğmuştu. İsmail
ilk ve ondört sene tek çocuk idi. "Şimdi oğlunu, sevdiğin biricik oğlunu...
kurban olarak takdim et... kendi biricik oğlunu benden esirgemedin... ve biricik
oğlunu esirgemedin." (Tekvin, 22/2, 12, 16)" . "Ama, bu biricik oğulun ismi
İshak olarak açıklanır: "Şimdi oğlunu, sevdiğin biricik oğlunu, İshakı al ve
Moriya diyarına git... kurban olarak takdim et." (Tekvin, 22/2, s. 22). "Ve
İbrahim Allaha dedi: Keşke İsmail senin önünde yaşıyabilse!" (Tekvin, 17/18, s.
14; Demek ki, o kurban olacaktı.)

?Bütün canlar otuz üçtü.? (Tekvin,
46/15, s. 48) (Saydığımızda otuz dört çıkıyor.)

?Yakub'un evinin Mısar'a gelen
bütün canları yetmiş idi.? (Tekvin, 46/27, s. 48). ?Yakub'u ve bütün
akrabası yetmiş beş canı çağırdı.? (Rasullerin İşleri, 7/14, s. 126
-Ahd-i Cedid-)

?Mısırlıların bütün hayvanları
öldüler.? (Çıkış, 9/6, s. 62). ?Hayvanlarını evlere kaçırdı... Hayvanlarını
tarlada bıraktı.? (Çıkış, 9/20-21, s. 62)

?Harun Hor dağının tepesinde öldü.?
(Sayılar, 20/27-28, s. 156 ve Sayılar 33/39, s. 172). ?Harun Mosera'da öldü ve
orada gömüldü.? (Tesniye, 10/6, s. 187)

?Zina eden İsrailoğullarından
vebada ölenler 24 bin kişi idi.?
(Sayılar, 25/9, s. 162). ?23 bin kişi
idi.? (I. Korintoslulara, 10/8, s. 176 -Ahd-i Cedid-)

?Husyesi ezilmiş, yahut uzvu kesilmiş
olan adam Rabbın cemaatına girmeyecektir.? (Tesniye, 23/1, s. 200). ?Göklerin
melekûtu uğrunda kendilerini hadım edenler de vardır. Bunu kabul edebilen
etsin.? (Matta, 19/12, s. 21 -Ahd-i Cedid-)

Davud, Yesse'nin 8. oğlu (I. Samuel,
16/10-11, s. 288). Davud, Yesse'nin 7. oğlu (I. Tarihler, 2/14-15, s. 400)

Davud, Rabbın sandığını Filistî'ler
Savaşından sonra taşıdı (giydi) (II. Samuil, 6/10-13, s. 312). Savaştan önce
aldı (I. Tarihler, 13-14, s. 413)

Abşaloma 3 oğulla bir kız doğurdu ve
kızın adı Tamar'dı (II. Samuel, 14/27, s. 320). Talmay'ın kızı Maaka'nın oğlu
Abşalom (I. Tarihler, 3/2, s. 401). Abşalomun kızı Maaka'yı aldı, Abiya'yı
doğurdu (II. Tarihler, 11/20, s. 439)

Babil esaretinden sonra Yeruşalim'e ve
Yahuda'ya dönmüş bulunanların sayılarını veren Ezra bab 2 (s. 466-467) ile
Nehemya bab 7 (s. 482-483) arasında en yirmi çelişki mevcuttur. Ayrıca Ezra 30.
cümlede, Mağbiş oğullarının 156 kişi olduklarını zikrederken Nahemya bunu
unutmuştur. Burada çok ilginç bir hâdise çıkıyor. Şöyle ki: Nahemya'nın
adetlerini verdiği 41 cemaatın nüfus miktarını tek tek toplarsanız 31089 kişi
tuttuğunu göreceksiniz. Ezra'nın saydığı 42 cemaatın nüfus miktarı ise toplam
29818 tutmaktadır. Ne var ki bu farklı sonuçlarına rağmen her ikisi de toplam
nüfusu 42360 kişi olarak vermektedir. Sonuçları birbirinden farklı olmasına
rağmen nasıl oluyor da her ikisi kendi hesaplarıyla çelişen bir sayıda (42360)
ittifak edebiliyorlar? Nahemya 31089'a 1127 sayısını, Ezra da 29818'e 12542
sayısını ekleyerek 42360'da karar kılmışlardır. İşte bu çelişkileri yakından
görelim:

?Arah oğulları, yedi yüz yetmiş beş
(775)? (Ezra, Bab 2, s. 466). ?Arah oğulları, altı yüz elli iki (652)? (Nehemya,
Bab 7, s. 482)

?Yeşua ve Yoab oğullarından Pahat-moab
oğulları, iki bin sekiz yüz on iki (2812).? (Ezra, Bab 2, s. 466). ?Yeşua ve
Yoab oğullarından Pahat-moab oğulları, iki bin sekiz yüz on sekiz (2818)?
(Nehemya, Bab 7, s. 482)

?Zattu oğulları, 945? (Ezra, Bab 2, s.
466). ?Zattu oğulları, 845? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Bani oğulları 642? (Ezra, Bab 2,
s. 466). ?Binnuy oğulları, 648? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Bebay oğulları 623? (Ezra, Bab 2,
s. 466). ?Bebay oğulları, 628? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Azgad oğulları, 1222? (Ezra, Bab
2, s. 466). ?Azgad oğulları, 2322? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Adonikam oğulları, 666? (Ezra, Bab
2, s. 466). ?Adonikam oğulları, 667? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Bigvay oğulları, 2056? (Ezra, Bab
2, s. 466). ?Bigvay oğulları, 2067? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Adin oğulları, 454? (Ezra, Bab 2,
s. 466). ?Adin oğulları, 655? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Betsay oğulları, 323? (Ezra, Bab
2, s. 466). ?Betsay oğulları, 324? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Haşum oğulları, 223? (Ezra, Bab
2, s. 466). ?Haşum oğulları, 328? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Beyt-lehem oğulları, 123, Netofa
adamları, 56 (toplam 179)? (Ezra, Bab 2, s. 466). ?Beyt-lehem ve Netofa
adamları, 188) (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Beyt-el ve Ay adamları, 223?
(Ezra, Bab 2, s. 467). ?Bey-el ve Ay adamları, 123? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Lod, Hadid, ve Ono oğulları, 725?
(Ezra, Bab 2, s. 467). ?Lod, Hadid, ve Ono oğulları, 721? (Nehemya, Bab 7, s.
483)

?Senaa oğulları, 3630? (Ezra, Bab
2, s. 467). ?Senaa oğulları, 3930? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?İlâhiciler: Asaf oğulları, 128?
(Ezra, Bab 2, s. 467). ?İlâhiciler: Asap oğulları, 148? (Nehemya, Bab 7, s.
483)

?Kapıcılar oğulları ve diğerleri
139? (Ezra, Bab 2, s. 467). ?Kapıcılar ve diğerleri 138? (Nehemya, Bab 7, s.
483)

?Delaya oğulları, Tobiya oğulları,
Nekoda oğulları 652? (Ezra, Bab 2, s. 467). ?Delaya oğullları, Tobiya oğulları,
Nekoda oğulları, 642? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

?Bütün cemaat, toptan, 42360 kişi
idi; ve onların erkek ve kadın iki yüz ilâhicisi vardı.? (Ezra, Bab 2, s. 467).
?Bütün cemaat, toptan, 42360 kişi idi; ve onların erkek ve kadın iki yüz kırk
beş ilâhicisi vardı.? (Nehemya, Bab 7, s. 483)

Nuh (a.s.) sarhoş (Tekvin, 9/20-22,
s. 8); Lût (a.s.) sarhoş (Tekvin, 19/30-36, s. 17). Şarap aklı alır (Hoşea,
4/11, s. 858). Ahd-i Cedid'de Hz. Yahya için şöyle denihr: "Çünkü Rabbın gözünde
büyük olacak, şarap ve içki içmeyecek." (Luka, 1/15, s. 56)

Günah şahsîdir (Hezekiel,
18/20-22). Günah, 3. ve 4. nesle ceza (Çıkış, 20/5, s. 73) veya 10. nesle ceza
(Tesniye, 23/2-3, s. 200) (Dolayısıyla suç işlemeyen tüm insanlık suçlu:
İnciller)

?İyilik ve kötülüğü bilme ağacından
yemeyeceksin. Çünkü ondan yediğin günde mutlaka ölürsün.? (Tekvin, 2/17, s. 2).
Yedi, ölmedi ve 932 sene yaşadı, sonra öldü (Tekvin, 5/5, s. 4)

?Karının sözünü dinlediğin için...
toprak senin yüzünden lânetli oldu.? (Taekvin, 3/17). ?Sara'nın sana söylediği
her şeyde onun sözünü dinle (Allah İbrahim'e dedi).? (Tekvin, 21/12, s. 18)

Bilime terslik: ?Yerin ucu? vardır:
?Onların âhengi bütün dünyaya, ve sözlerin yerin ucuna varmıştır.? (Mezmur,
19/4, s. 549). ?Onların âhengi bütün dünyaya, ve sözleri yerin uçlarına
varmıştır.? (Romalılara 10/18, s. 163 -Ahd-i Cedid-). (Dünyanın yuvaklak
olmadığına bu sözlerle delil getirildi ve Galile'ye ve onun gibi bilim
adamlarına zulmedildi.)

Yahûdiler seçilmiş millettir,
mukaddestir, diğer kavimlerden üstündür (Tesniye, 14/2, s. 191; Çıkış, 19/5-6,
s. 73; Levililer, 26/12, s. 127). ?Yahudiler peygamber katilleridir ve bütün
peygamberlerin dökülen kanı bu nesilden sorulacak.? (Luka, 11/47-51, s. 73
-Ahd-i Cedid-). Yahudiler helâka müstahakdırlar (Luka 20/16, s. 84 ve Matta,
21/41, s. 24 -Ahd-i Cedid-).

Bir taraftan zina büyük suç
sayılır, hatta ona yol açan harama bakmak sert ifadelerle kınanırken, öbür
taraftan, peygamberler bile zina eder, hatta kızıyla zina edenler sözkonusu
edilir. "Ve başka birinin karısı ile zina
eden,
komşusunun karısı ile zina
eden adam, hem o, hem kadın mutlaka öldürülecektir." (Levililer, 21/10, s. 120).
Homoseksüelliğin ve hayvanla yatmanın cezası da ölümdür (Levililer, 21/13-16, s.
120). "Fakat ben size derim ki, zinadan başka bir sebeple karısını boşıyan adam
onu zaniye eder; ve kim boşanmış kadınla evlenirse, zina eder." (Matta, 5/32, s.
5) "Zina etmeyeceksin" (Çıkış, 20/14, s. 74 -On Emir'den biri-) "Zina
etmeyeceksin' denildiğini işittiniz. Fakat ben size derim: Bir kadına şehvetle
bakan her adam zaten yüreğinde onunla zina etmiştir. Ve eğer sağ gözün sürçmene
sebep oluyorsa onu çıkar, ve kendinden at; çünkü senin için azandan birinin yok
olması, bütün bedeninin cehenneme atılmasından iyidir." (Matta, 5/27, 28, 29).
Bunlara rağmen, Yahuda, kim olduğunu bilmeden, kötü kadın zannederek geliniyle
yatıyor. Gelini hâmile kalıp ikiz doğuruyor. (Tekvin, 38/15, 16, 18, 24, s. 39).
Bu olay Kitab-ı Mukaddeste kınanmıyor, zina ürünü bu çocuklar, şerefli kılınarak
Hz. İsa'nın soyunu teşkil ediyor.

Örnekleri çoğaltmak mümkün. Ama bu
kadarı yeterli diye düşünüyorum. Konuyu Kur'ân-ı Kerim'den iki âyetle
bağlayalım: "Vay haline o kimselerin ki Kitab'ı (Tevrat'ı) elleriyle
yazarlar, sonra o yazdıkları şeyi az bir para karşılığında satmak için 'Bu Allah
katındandır' derler. Ellerinin yazdıklarından ötürü vay haline onların! Yine
kazandıklarından ötürü vay haline onların!" (2/Bakara, 79) "Hâlâ Kur'an
üzerinde gereği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından
gelmiş olsaydı, onda birçok ihtilâf (tutarsızlık, çelişki) bulurlardı."
(4/Nisâ, 82)

Ahd-i Atik'deki bu ve benzeri
çelişkiler yanında, birbirinden tümüyle kopye, daha doğrusu % 100 plagiarizm,
yani çalmalar da vardır.
Meselâ, II. Krallar, 19. Bölüm (s. 390-391) ile, İşaya, 37. bölüm (s. 699-701)
kelimesi kelimesine aynıdır. Halbuki bu iki bölüm, değişik çağlarda yaşayan iki
ayrı yazara atfedilir. Biri, diğerinden çalmıştır. Bu hırsızlığı Allah'a,
Allah'ın değiştirilmemiş vahyine yakıştırabilir miyiz?

Not:
Sayfa numaraları, Kitabı Mukaddes Eski ve Yeni Ahit (Tevrat ve İncil) adıyla
Kitabı Mukaddes Şirketi tarafından 1976 yılında yayınlanan baskı esas
alınmıştır.)

SEMAVİ KİTAPLARA İMAN..
Kur'ân-ı Kerim'le İlgili İnancımız Nasıl Olmalıdır
Levh-i Mahfûz.
İLAHİ KİTAPLAR..
İlahi Kitapların Tahrif Edilişlerinin Delilleri
İlahi Kitapların Tahrif Ediliş Sebepleri
Kur'an-ı Kerim ve Diğer Kitapların Mukayesesi
İlahi Kitaplar Karşısında Durumumuz
Suhuf (Sayfalar -Küçük Kitaplar-)
Büyük Kitaplar
Kitapların Gönderiliş Amacı
SUHUF.
1- Suhufu Müneşşera
2- Suhuf-u Mükerrame ve Suhuf-u Mutahhare
TEVRAT..
Tevratın Tahrifi Tevrât; Anlam ve Mâhiyeti
Tevrat'ın Nüshaları
Tevrat Kaynakları
Kur'ân-ı Kerim'de Tevrât Kavramı
Tevrat'ta Ta ı'nın Özellikleri
Tevrat Doğrultusunda Yahûdilerin İnancı
Yahûdilerin İslâm'a Aykırı İnançları
Hıristiyan ve Yahûdilerin Ortak Bâtıl İnançları
Ehl-i Kitab'ın Küfür ve Şirki
Ehl-i Kitabın İslâm'a Ters Tutum ve Davranışları
İsrâiloğullarının Karakteri / Yahudileşme Alâmet ve Özellikleri
Onlar ve Biz
Muharref Ahd-i Atik'teki (Tevrat'taki) Çelişkiler
Muharref Tevrat'taki Müstehcenlik ve Yüz Kızartıcı İfadeler
Muharref Tevratta Kadın.
Ahd-i Atik'de Savaş, Sömürü ve Irkçılık.
İsrail-Filistin
Hz. Mûsâ'nın Ölümü ve So asından Bahseden Mûsâ'ya Vahyedilen Kitap!
Talmud.
Gemara
Gematria
Kabala (Kabbalah, Kabbala)
Tahrif
Tevrât'ın Tahrifi
Bugünkü Tevrat ve İncil'e Uymanın Hükmü.
Dini, Kutsal Kitabı Tahrif Sadece Eski Toplumlarla mı Sınırlıdır?.
1) Tahrif Yoluyla
2) Tebdil Yoluyla
3) Gizleme Yoluyla
4) Unutma Yoluyla
5) Uydurma Yoluyla
Tefsirlerden İktibaslar
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
ZEBUR..
İNCİL.
İncil'in Tahrifi
Mevcut İncillere Göre Hristiyanlık Akidesi
BARNABA İNCİLİ (BARNABAS)
Barnaba İncil'ini Diğer İncillerden Ayıran Özellikler
AHD-İ ATİK..
AHD-İ CEDİD..
KUR'ÂN-I KERÎM...
Kur'ân'ın Toplanması
Kur'an-ı Kerîm'in Muhtevası
Kur'an'ın Özellikleri
Kur'an'ın İçine Aldığı Hükümler
1) İbadetler
2) Muâmeleler
a) Adalet
b) Şûrâ
c) Yardımlaşma
d) Koruma
VAHY Vahy ve Mahiyeti
Vahyin Çeşitleri 1) Gayr-i İlahi Vahy
2) İlahi Vahiy
Vahy-i Metlüv- Vahyi Gayrı Metlüv (Okunan vahiy ve okunmayan vahiy)
Kur'an'ın Özellikleri
Kudsî Hadis.
Vahyin Başlangıcı
Vahyin Geliş Şekilleri
Allah'ın Meleklere Vahyetmesinin Keyfiyeti
Vahiy Esnasında Rasulullah'ın Durumu
Vahiy Katipleri
Vahyin Yazıldığı Malzemeler
Vahye Ait Bazı Terimler
İLHAM... Sözlük ve Terim Anlamı
Kur'an ve Sünnette İlham
Alimlerin Görüşüne Göre İlham
Dinde Delil Kaynağı Olup Olmaması Bakımından İlham
Diğer Dinlerde İlham
Yahudilikte İlham
Hristiyanlıkta İlham
Vahiy İle İlham Arasındaki Farklar
İlham İle Eş Anlamlı Kelimeler
İlham Hakkında Yazılan Eserler
RÜ'YA-I SÂDIKA