Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Ruh çağırma (İspirtizmaa)

Ruh çağırma


Ruh çağırma (İspirtizmaa):




Son zamanlarda özellikle sosyete arasında
yaygınlaşmış olan modern kâhinlik veya çağdaş cincilik diyebileceğimiz bir
uygulama vardır: Ruh çağırma. Ruh çağırma seanslarında, eğer sahtekârlık, teknik
hileler yoksa, madde ötesi bir varlıkla ilgi kurulduğu bilinmektedir. Ancak bu
madde ötesi varlığın ruh olup olmadığı, söylediklerinin gerçeği yansıtıp
yansıtmadığı ciddi şekilde üzerinde durulması gerekli bir konudur.

Beden kafesinden ayrılan ruhlar, berzah âleminde
toplanırlar. Orada dünyadakine benzer birtakım faâliyetlerde bulunma, bazı
noksanları telâfi etme imkânları yoktur. Artık amel safhası bitmiş, hesaplaşma
için bekleme dönemi başlamıştır. Peygamberimiz kabir hayatını tarif ederken,
onun iki durumda olabileceğini, ölenlerin bu iki durumda bulunacağını
belirtimiştir: "Kabir, ya cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem
çukurlarından bir çukurdur." (Tirmizî, Kıyâme 26). Şimdi düşünmek gerekir;
cennet hayatı lezzeti içindeki bir ruh, dünya ile, dünyadakilerle o güzel hayatı
terkederek niçin meşgul olsun? Yine cehennem azâbı içinde kıvranan bir ruh da
nasıl dünyadakilerin dâvetlerine icâbet edebilecektir? Ona bu izni kim
verecektir?

Dolayısıyla ruhların, insanlarla ve
dünyadiklerle haşir-neşir oldukları, ölmemiş gibi birtakım işler yaptıkları
iddiâsına dayanan ruh çağırma girişimleri, ruhların durumuyla ilgili bu olaylara
ters düşmektedir. Ruh çağırma iddiâsında bulunanların iddiâları geçersiz ve
tutarsızdır, delilden yoksundur. Eğer ruhların dünyaya dönüp dünyadakiler gibi
birtakım faâliyetlere katılma imkân ve şansları olsaydı, herhalde ruh çağırma
seanslarıyla meşgul olmaktan çok daha önemli işleri olurdu. Nitekim bir âyet-i
kerimeden bir kısım ruhların ne yapmayı arzu edeceklerine dair bilgi
bulmaktayız: "Onlar (günahkârlar) orada, 'Rabbimiz, bizi çıkar, yaptığımız
amelden başkasını (daha iyisini) yapalım' diye bağrışırlar." Bu arzuya
verilen cevap da âyette açıklanmakta, şöyle denilmektedir: "Öğüt alacak
insanın öğüt alabileceği kadar bir zaman sizi yaşatmadık mı? Size uyarıcı da
gelmişti. Öyle ise tadın (o azâbı). Zâlimlerin hiçbir yardımcısı yoktur."
(35/Fâtır, 37). Ruhların dünyaya dönüp dünyalılar gibi birtakım faâliyetlerde
bulunamayacakları bir başka âyette şu şekilde belirtilmektedir: "Onlardan
birine ölüm gelince; 'Rabbim, beni geri çevir, belki yapmayıp (noksan)
bıraktığımı tamamlar, iyi işler işlerim' der. Hayır; bu kendi sözüdür. Tekrar
diriltilecekleri güne kadar aralarında geriye dönmekten onları alıkoyan bir
engel vardır." (23/Mü'minûn, 99-100). Medyumlara cevap verdiği söylenen
ruhlar, bu engeli aşmayı beceren birtakım gözü açıklar mı dersiniz? İlâhî
sınırları, Allah'ın beyanını, beşerî sınırlar ve insanın sözlerine benzetebilen
câhiller/kâfirler ancak bunun böyle olabileceğini düşünebilirler ve tabii
aldanırlar.

Denilebilir ki; "iyi ama, ruh çağırma
seanslarına gelen, hatta içecek sigara bile isteyen görünmez varlıklar var. Peki
bunlar ne? Verdikleri birtakım geçmiş olaylara uygun bilgiler var, bunlara ne
diyeceğiz?" Ruh çağırma seanslarına mesajlar getiren madde ötesi varlıkların,
gerçekten çağrılan ruhlar olmadığı, olamayacağı kesindir. Huddamcılık/cincilik/cin
çağırma faâliyetleri ve bu esnâda edinilen bilgiler ve bunların açıkça cinler
yoluyla elde edildiği eskiden beri bilinen ve hâlen de devam eden bir
uygulamadır. Sosyete çevrelerinin buna "ruh çağırma" ismini takması, hiçbir şeyi
değiştirmez. Bu, sadece modern cinciliktir o kadar.

Cinlerin varlığı Kur'an'la sâbittir ve cinler
gaybı bilmezler (34/Sebe', 14). Bununla beraber cinlerin insanlardan farklı bazı
bilgilere sahip olabileceklerini, özellikle de ruh çağırma seanslarında
kendisiyle görüşülmek istenen kişinin geçmiş hayatına dair birtakım bilgileri
bilmelerinin onlar için mümkün olduğunu söyleyebiliriz. Şunun ya da bunun ruhu
olarak seanslara gelenlerin, sorulan soruların bir kısmına doğru cevap
vermeleri, kendilerinin her söylediklerinin doğru olması için yeter sebep
değildir. Cinlerin ömürlerinin uzun, niteliklerinin bizden çok farklı olması,
kısa zamanda uzun mesafeleri dolaşabilmeleri sebebiyle insanlardan farklı
bilgileri bulunmaktadır. Onların bizim bilmediğimiz bazı konularda bazı şeyler
söylemeleri gaybı bildiklerini göstermez; onların bilgileri de çoğu kez noksan
ve kasıtlı olarak yanlışla karıştırılmıştır. İnsanları yanıltmaya yöneliktir.
Müslümanlar maddeye olduğu kadar melek, şeytan, cin gibi madde üstü varlıklara
da inanırlar. Ancak bu inançların Kitap ve Sünnette yer alan bilgilere uygun
olması gereklidir. Onların verdiği bilgilere bazı vehimler, zanlar
karıştırılmasına müsaade edilmemelidir. Çünkü zan ve vehim hiçbir zaman ilim
değildir. İman da en kesin ilme dayanmak zorundadır. O halde asılsız birtakım
söylentilerin, aldatmacaların peşinde imanı süründürmenin anlamı yoktur.


PUT VE PUTA TAPMA..
Put; Anlam ve Mâhiyeti
Putlara Tapınmanın Sebepleri
Putperestlik
Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma
İlâh Nedir; Putlaştırıp İlâhlaştırma Nasıl Olmaktadır?.
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı
İlâh Düşüncesi
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları
Kur'ân-ı Kerim'de Put Kavramı ve Puta Tapma.
Kur'ân-ı Kerim'de Her Çeşit Puta Tapma ve Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır
Hadis-i Şeriflerde Put Kavramı ve Puta Tapma.
Tevhid Penceresinden Günümüz ve İnsanımız.
Tevhidin ve Putçuluğun Amelle İlişkisi
Muvahhid; Tüm Putları Her Şekilde Reddeden Mü'min.
Endâd; Bir Şeyi Allah'a Denk Tutma ve Putlaştırılan Sevgi
Endâd Edinmenin İki Yansıması a- Endâdı (Bir Şeyi) Allah'ı Sever Gibi Sevmek
b- Endâda Tâbi Olup Allah'a İtaat Eder Gibi İtaat Etmek
Şirk; Putlaştırmanın Genel Adı
Şirk ve Küfür İlişkisi
Şirk En Büyük Zulümdür
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur
Allah (c.c.) şirk günahını affetmez
Şirk koşmadan ölenlerin affedileceği umulur
Şirkin ve Putperestliğin Çağdaş Yansımaları
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk
Şirkin Sebepleri
1-) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması
2-) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık
3-) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar)
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık)
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık)
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî Endişeler
8- Cebbarlık
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak
Şirkin Çeşitleri
1-) Şirk-i İstiklâl
2-) Şirk-i Teb'iz
3-) Şirk-i Takrib
4-) Şirk-i Taklid
5-) Şirk-i Esbâb
6) Şirk-i Ağrâz
Şirk ve Putlaştırma İçin Bazı Örnekler
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek.
Hâkimiyet Şirki;
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek
Allah'tan Başka Rabler Edinmek
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk
Allah ile insanlar arasında, İbâdetleri Allah'a çıkaran ve aracılık/arabuluculuk yapan varlıklar olduğuna inanmak
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan başkasına yapmak.
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün Olarak Tümüne İnanmamak
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek, İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek
Korku Yönüyle Şirk
Cibt ve Tâğuta da İnanmak
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk.
İttibâ Şirki
Ef'âl-i Küfür; İnsanı Küfre Düşüren, Puta Tapma Sayılan Davranışlar a- Puta tapmak
b- Mushafı pisliğe atmak gibi saygısızca davranmak
c- Gayr-i müslimlerin tapınaklarına İbâdet kasdıyla gitmek
d- İbâdet kasdıyla herhangi bir şahsa secde etmek
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak
f- Haç takınmak
g- Ğıyar ve zünnâr
h- Mecûsî ve yahûdi şapkası
i- Sihir
Her Çeşit Putperestliğin ve Şirkin Zararları
Şirk, Allah'ın asla affetmediği bir günahtır.
Tasvîr (Putlaştırılan Heykel ve Resim); Putçuluğun Genel Görüntüsü.
Haram Kılınışının Hikmetleri
Çocuk Oyuncakları
Boyutsuz resimleri mubah görenlerin dayandıkları deliller
Ulemânın Görüşleri
Resmin mekrûh olduğunu ileri sürenlerin delilleri
Haram olduğunu söyleyenlerin delilleri
Heykelcilik, Ressamlık, Fotoğrafçılık
Tasvirin Kazancı
Varlıklara 'Sûret' Veren Allah'tır
Heykel
Heykelin yasaklanma nedeni
Resim..
Tasvîrin (Resim ve Heykelin) İtikad, Fıkıh ve Sanat Açısından Hükmü.
Atalar Kültü; Sosyal Çevre ve Geleneğin Putlaştırılması Sosyal Çevre
Atalar Kültü
Taklit ve Taklitçilik.
Yozlaştırılan Din; Halkın Dini ve Hakkın Dini
Çağdaş Bir Putlaştırma Örneği; Atatürk'e Ta ı veya Peygamber Diyenler
Hevânın Putlaştırılması
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi
Hevâsına Uyanların Özellikleri
Allah'tan Başkasına İbâdet
Allah'tan Başka Tapılan Varlıklar
Allah'tan Başkasına İbâdetin Anlamı