Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Besmele, Laik Mantığı Protestodur

Besmele


Besmele, Laik Mantığı Protestodur:

Bir mü'min, her eyleminin
başına besmeleyi yerleştirmekle laik mantığa en büyük protestoyu yapmış olur.
Besmele, insanın Allah'la iş yapması, Allah'ı işine karıştırmasıdır. Dolayısıyla
besmele; ateizmi, materyalizmi, laisizmi reddir. Bu manada besmele, İslâmî dünya
görüşünün anahtarı mesabesindedir. Laik dünya görüşü ?besmelesiz? olmaktır.
Laik olmakla olmamak arasındaki fark, besmeleli olmakla olmamak arasındaki fark
kadardır. Besmeleli yapılan iş, meşrûiyetini Allah'tan alır ve meşrû işlere
besmele çekilir. Besmelesiz işlerse şeytana lâyıktır.
Besmelesizlik demek olan
laisizm, aynı zamanda şeytanî bir dünya görüşüdür. Bunun için Allah Rasûlü her
eylemine "Rahmân, Rahîm Olan Allah'ın adıyla" başlayarak bu sapkınlığı mahkûm
etmiştir.[1]
Besmele şuuru, bize şu anlayış
ve davranışları kazandırır (kazandırmalıdır): Müslümanın her işi Allah'ın adıyla
ve O'nun emir ve müsaadeleri doğrultusunda olmalı. Müslümanın her işinde 'evvel
Allah' olmalı. Yani mü'min, başlayacağı işi yapıp yapmama konusunda önce Allah'a
danışmalı. Harama besmele çekilmeyeceği için, besmele çekemeyeceğimiz hiçbir işe
girişmemeliyiz. "Besmelesiz iş ebterdir, yok olmaya mahkûmdur" (İbn Mâce,
hadis no: 1894) hadisinden anlıyoruz ki besmelesizler ve onların düzenleri
devrilip yıkılmaya mahkûmdur.
Kesilirken besmele çekilmeyen
her hayvan murdardır, pistir. Besmeleyle ve besmele doğrultusunda olmayan her
düşünce, fikir, iş ve düzen de murdar ve leş hükmündedir. Besmele Allah'tan
yardım dilemedir. Allah ise, ancak Kendi yolunda olanlara yardım eder.[2]
Besmeleyle, yapılan işi kendi adımıza, fakat Allah'ın ismi ve izniyle, Allah'tan
yardım dileyerek yaptığımızı belirtiyoruz. Allah'ı yücelterek başladığımızda o
iş, Allah için oluyor. O'nun dini için yapılan bir gayret şeklini alıyor.
Şeytanın iğvâsına karşı direnme bilinci yenileniyor. Her işe besmeleyle başlamak
hayatı anlamlandırıyor.
Allah'ın sözünü toplum
hayatının dışına iten kökten laik anlayış reddedilmiş oluyor. Mü'minler istiâze
ve besmelenin şuuruna erdikleri gün, yeryüzünde hiçbir tâğutî iktidar gücünü
muhafaza edemez. Çünkü eûzü-besmeleyi duyan şeytan ve tâğut çılgına döner,
mahvolur.







[1]
Mustafa İslâmoğlu, İman Risalesi, s. 180




[2]
Ali Akpınar, a.g.e. s. 28

ŞİARLAR.. Şiar; Anlam ve Mâhiyeti
Kur'ân-ı Kerim'de Şiarlar, Allah'ın Şiarları
Hac ve Umre Esnâsında Safâ ile Merve'nin Tavaf (Sa'y) Edilmesi
Şiar ve Semboller
Düşünsel Sınırları Bilmek
Kur'an'daki Semboller, İnsanın Barışçı ve Savaşçı Duygularını Şekillendirmeye Yöneliktir.
Şiarların Dili
Günde Beş Kez Çağrı, Beş Kez Manifesto.
Ezanda
Namazda, Ayakta
Rukûda
Ayakta
Secdede
Oturuşta
Selâmda
Namazdan So a
Tesbih Çekerken
Tesbihten So a
Bir Gün İçinde En Fazla Tekrar Edilen Şiarlar
Besmele; Manifestoya Giriş.
İstiâze (Eûzü) ve Besmele
İstiâze Şuurunun Bize Kazandıracağı Anlayış ve Davranışlar
Besmele, Laik Mantığı Protestodur
Allahu Ekber; En Büyüklük İlânı!
Lâ İlâhe İllâllah; Sahte İlâhlara İsyan, Büyüklenmeye Red.
Tehlil
Tahmîd; Övgü ve Şükür En Büyüğe, Allah'a Âittir!
Tesbih; Allah'ı Her Çeşit Şirkten Aklama, O'nun Egemenliği Paylaşılamaz!
Namaz ve Tesbih İbâdeti
Lehu'l Mülk (Her şey, Bütün Mülk O'nundur); En Büyüklük, Egemenlik Gerektirir
Salevât; Bağlılık Andı, Biat Yenileme.
Kunut Duâsı; Fâcir ve Kâfirlere Ültimatom (Yoldan Çıkan Devrilir/Devrilmelidir!)
İstiğfâr; Nefis/Hevâ Büyüklenmesine Dur!
Dilin/Konuşmanın Şiar Yönünden Önemi
Dillerdeki Birlik ve Dillerin Allah Merkezli Olması
Allah Lafzı ve Günlük Hayatta Şiar Olarak Kullanım Alanları
Ezân; Allah'a Çağrı ve Kurtuluş İlânı
Ezanın Başka Dillerde Okunması
Ezan Yasağı; Allahu Ekber'den Ta ı Uludur'a
İslâm Bayrağı, Râyet, Sancak.
Hilâl
Kurban.
Diğer Bazı Önemli Şiarlar Halife
Başörtüsü
Sakal veya Benzeri İslâmî Görüntü
Hac
Selâm
Küfrün Şiarları/Sembolleri; Bâtıl Dinlerin Kutsalları, Heykel, Giyim...
Sakal ve Bıyık
Allah'ın Şiarlarını Yüceltme.
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar