Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Ve Rasûlullah

Ve Rasûlullah



Ve Rasûlullah:


Yegâne önderimiz Rasûlullah
(s.a.s.), put kıran bir peygamber babanın, put kıran bir peygamber oğludur. Tek
başına bir ümmet olan İbrâhim (a.s.), put kıran bir peygamber idi. O babanın
oğlu, yani onun neslinden olan Rasûlullah da, put kıran bir Peygamberdir.
Rasûlullah, hem kalplerdeki, hem beyinlerdeki putları ve putlaşmış fikirleri,
akîdeleri kırıp parçalamış, hem de müşrik putperestlerin kendi elleriyle yapıp
meydanlara diktikten sonra tapınılan put heykelleri paramparça edip kırmıştır.
Rasûlullah, hem putçu ideolojileri ortadan kaldırmış, hem de tapınılan ve
putlaştırılan şeyleri yok etmişti.
Gerek içteki, gerekse dıştaki
putları kırmak ile vazifeli olan Rasûlullah'ın, müşrik tâğutların egemen olduğu
ve bir dâru'ş-şirk haline getirdikleri tevhidin merkezi Mekke'deki bir
uygulaması şöyledir: (Bu uygulama, Rasûlullah'ın hicret edeceği sırada gündeme
gelmiştir.) Emîru'l-Mü'minîn İmam Ali bin Ebî Tâlib (r.a.) anlatıyor: ?Ben ve
Peygamber (s.a.s.) yürüdük, nihâyet Kâbe'ye vardık. Bana: ?otur!? dedi.
Oturdum, omuzuma çıktı, yukarıya kaldırmak istedim. Benim güçsüzlüğümü görünce,
indi ve: ?Sen, benim omuzuma çık!? dedi. Omuzuna çıktım, beni kaldırdı,
bana öyle bir hal geldi ki, istersem göğe kadar yükselebileceğimi sandım.
Nihayet Beyt'in üstüne çıktım. Bakır ve altından yapılmış birçok heykellerle
karşılaştım. Beyt'in sağından, solundan, önünden ve arkasından onları toplayıp
bir araya getirdim. Hepsini topladığımda bana, şöyle buyurdu: ?Şimdi onları
bir bir aşağıya fırlatıp at!? Fırlatıp attım, cam bardaklar gibi kırılıp
parça parça oldular. Sonra indim. İnsanlardan birinin bizi görmesinden
korktuğumuz için koşarak evlerin ötesine kaçtık, kaybolduk.? (Ahmed bin Hanbel,
1/84; Rûdânî, Cem'u'l-Fevâid: Büyük Hadis Külliyatı, c. 3, s. 259, hadis no:
6396-6398; İslâm Tarihi, Mekke Devri, M. Âsım Köksal, c. 6, s. 149)
Olayı anlatan Hz. Ali (r.a.)'nin
ifadelerine dikkat edilecek olursa, bu put kırma hareketi çok gizli yapılmış,
gerekli önlemler alınıp en müsait zaman seçilmiş, olay gerçekleştikten hemen
sonra koşarak evlerin arasında kaybolup olay yerinden uzaklaşılmıştır. Hatta
İmam Ali'nin ifadesiyle, ?insanlardan birinin bizi görmesinden korktuğumuz için
koşarak evlerin ötesine kaçtık, kaybolduk.? Bu korku, tedbir mâhiyetinde bir
endişe idi ki, tabiî ve fıtrîdir. Yoksa korkunun adı tedbir olmuş değildi. Yine
dikkat edilecek olursa, tüm ihtimaller düşünülerek ve tedbirler alınarak olay
gerçekleşmiştir. Müşrik tâğutların egemenliğindeki Mekke'de örnek bir put kırma
olayını gerçekleştiren önderimiz Rasûlullah, birkaç yıl sonra fethedilen
Mekke'de, gerek Kâbe'nin içinde ve üstünde, gerekse Kâbe'nin etrafında, yani
Harem-i Şerif'teki bütün putları kıracaktı.
Abdullah bin Mes'ud (r.a.)
şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.s.), Mekke'nin fethi günü Kâbe'nin avlusuna
girdi. Kâbe'nin etrafında ibâdet için dikilmiş üç yüz altmış put vardı.
Rasûlullah, elindeki deynekle bu putlara dürtmeye başladı (onunla dokunduğu her
put, yüz üstü düşüyordu) ve şu âyetleri okuyordu: ?Hak geldi, bâtıl yok
oldu.? (17/İsrâ, 81) ?Hak geldi, bâtıl ise, ne (bir şey) ortaya
çıkarabilir, ne geri getirebilir.? (34/Sebe', 49) (Buhârî, Meğâzî, B. 50,
hadis: 294; Müslim, Cihad ve's-Siyer, B. 32, hadis: 87; Tirmizî, Tefsîru'l-Kur'an,
B. 18, hadis no: 3345)[1]
Ebu'l-Heyâc el-Esedî
anlatıyor: "Bana Hz. Ali (r.a.): 'Rasûlullah (s.a.s.)'ın beni göndermiş olduğu
şeye ben de seni göndereyim mi?' diye sordu ve Rasûlullah'ın kendisene:
"Haydi git, kırıp dökmedik put, düzlemedik yüksek kabir bırakma!"
buyurduğunu söyledi." (Müslim, Cenâiz 93; Ebû Dâvud, Cenâiz 72; Nesâî, Cenâiz
99)
Hz. İbrâhim'in putperestlerin
yüzüne haykırdığını, çağdaş putçulara biz de tekrarlıyoruz:
?Yuh olsun size ve Allah'tan
başka taptıklarınıza! Siz aklınızı kullanmaz mısınız?? (21/Enbiyâ, 67)







[1]
Kul Sâdi Yüksel, Selefin İzinde, s. 215-219.

ŞİRK..
Şirk ve Küfür İlişkisi
Şirk En Büyük Zulümdür
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur
Allah (c.c.) Şirk Günahını Affetmez
Şirk Koşmadan Ölenlerin Affedileceği Umulur
Şirkin Çağdaş Yansımaları
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk
Şirkin En Belirgin Özelliği olarak Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma.
Putlara Tapınmanın Sebepleri
1- Şefaat Düşüncesi Ve Allah'a Bu Aracılarla Güya Yakın Olma Arzusu
2- Aşırı Ta'zim
3- Aşırı Sevgi
Putları Kırmak
?İbrâhim / İçimdeki Putları Devir / Elindeki Baltayla / Kırılan Putların Yerine / Yenilerini Koyan Kim??.
Ve Rasûlullah
Kur'ân-ı Kerim'de Şirkin Tanım Ve Görüntüleri
Kur'ân-ı Kerim'de Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır 1) Büyük Günah
2) Büyük Zulüm
3) Büyük Cehâlet
4) Apaçık Sapıklık
5) Büyük Alçaklık
6) Zanna Göre Hareket
7) Dünya Hayatına Düşkünlük
8)  Halkı, Sağlam Temellerden Uzak Tutma
9) Şirk Koşanların Kalplerinin Korku ile Doldurulması
10) Cennetin Kapılarının Şirk Koşanlara Kapanması
11) Tevhid İnancında Olanlara Karşı Düşmanlık
Şirkin Sebepleri
1) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması
2) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık
3) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar)
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık)
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık)
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî Endişeler
8- Cebbarlık
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak
10- Aklı Kullanmamak, Allah'ı Yeterince Tanımamak; Câhillik, Allah'ı ve O'nun Tasarruflarını bilmemek.
11- Sadece Hissedilebilene, Beş Duyu ile Algılanılabilene İnanıp, Hissedilemeyeni İnkâr, Duyu Organlarının İlâhlaştırılması, Gayba İman Etmeme.
12- İnsanlara Tevhidî Dâvetin Yeterli Şekilde Yapılmaması
13- Yarını/Âhireti Uzak Görmek, Önemsemeyip İhmal Etmek, Bâtıl Umutlar
14- Şeytanın Aldatması, Şirk Düzenlerinin ve Müşrik Çevrelerin (İslâm'a Teslim Olmayan Ailenin, Arkadaş Grubunun, Medyanın, Eğitimin) Etkisi.
Şirkin Çeşitleri
1) Şirk-i İstiklâl
2) Şirk-i Teb'iz
3) Şirk-i Takrib
4) Şirk-i Taklid
5) Şirk-i Esbab
6) Şirk-i Ağraz
Şirk İçin Bazı Örnekler
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek
Hâkimiyet Şirki
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek
Allah'tan Başka Rabler Edinmek
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk
Allah İle İnsanlar Arasında, İbâdetleri Allah'a Çıkaran Ve Aracılık/Arabuluculuk Yapan Varlıklar Olduğuna İnanmak
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan Başkasına Yapmak
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün Olarak Tümüne İnanmamak
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek, İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek
Korku Yönüyle Şirk
Cibt ve Tâğuta da İnanmak
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk.
Kur'an'ın Zâhirî Mânâsına Ters Düşen Bâtınî Anlamlarının Olduğuna, Bunları da Ancak İlham Aracılığıyla Az Sayıda İnsanların Bilebileceğini İddia Etmek.
Tevhid Ehli Bir Mü'mini Haksız Yere Tekfir Edip Katlini Helâl Saymak.
İttibâ Şirki
Büyük ve Küçük Şirk; Açık Şirk ve Gizli Şirk.
Gizli Şirk.
Küçük Şirk.
Gizli Şirk Örneği Olarak Riyâ.
Riyânın Dereceleri
Şirkin Zararları
Bâtıla İman
Hevânın Putlaştırılması
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi
Hevâsına Uyanların Özellikleri
İlâh Nedir?.
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı
İlâh Düşüncesi
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları
Elfâz-ı Küfür
Çevrede Çokça Duyulan Elfâz-ı Küfürden Bazıları (Söyleyeni Şirke Düşürmesinden Korkulan Çirkin Sözler) Allah'la İlgili
b- Dinle İlgili
c- Cennet, Melek ve Kaderle İlgili
Ef'âl-i Küfür
a- Puta tapmak
b- Mushafı Pisliğe Atmak Gibi Saygısızca Davranmak
c- Gayr-i Müslimlerin Tapınaklarına İbâdet Kasdıyla Gitmek
d- İbâdet Kasdıyla Herhangi Bir Şahsa Secde Etmek
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak
f- Haç Takınmak
g- Ğıyar ve Zünnâr
h- Mecûsî ve Yahûdi Şapkası