Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

İlah Olmanın Vasıfları

İlah Olmanın Vasıfları

İlah Olmanın
Vasıfları

Şüphesiz yasa koyanın, yasaların elverişli
olması için hakim olması, hikmet sahibi olması gerekir. Yine haklarında yasalar
koyduğu beşerin hallerini çok iyi bilmesi gerekir ki koyduğu yasalar onların
tabiatına ve hallerine uygun olsun. Yine işlerin gizliliklerini bilmesi için
Latif (işlerin gizliliğini bilen) olması gerekir. Koyacağı yasaların şimdi ve
gelecekte de zarar doğurmaması için yasaların yaptığı işleri bilmesi lazımdır.
İnsanların fıtratını çok iyi bilmesi lazımdır.

Şimdi soralım; beşeriyetten kim bu
özelliklere (ilahlık vasfına) sahip olabileceğini iddia edebilir?

?Deki; siz mi daha çok biliyorsunuz, yoksa
Allah mı??
(Bakara: 2/140)

?Hüküm ancak Allah'a aittir. O da kendinden
başkasına ibadet etmemenizi emretmiştir.?
(Yusuf: 12/40)

?Hüküm O'nundur ve siz ancak ona
döndürüleceksiniz.?
(Kasas: 28/88)

?Yoksa onlar cahiliyet idaresini mi
arıyorlar? İyi bir topluma göre, hükümranlığı Allah'tan daha güzel kim vardır.?
(Maide: 5/50)

İlahî sistem/kanun ile beşerî sistem/kanunun
kıyasına geçebiliriz artık. Görelim bakalım insanın fıtratına ilahî kanun mu
güzel hitap ediyor yoksa beşerî sistem mi?

İlahî sistem; kişinin toplumda ahlaklı
yaşamasını isteyerek fıtratına uygun tavsiyelerde/emirlerde bulunur ve o kişiye;

a)
?... ve yalan söylemekten de kaçının?
(Hacc: 22/30) der ve yine kişinin malını da korumak için, mal emniyeti
için; hırsızlığı önlemek için;

b)
?Ey iman edenler, mallarınızı aranızda batıl yollarla yemeyin? der.
(Nisa: 4/29)

Yuvaların dağılmaması için beşerî sistemin
bir çok alanlarda serbest bıraktığı, hatta kendisinin insanlara teşvik ettiği
şeytanî oyun olan kumarın kötülüğünü anlatır ve sonra yasaklar.

c)
?Ey iman edenler, şarap (içki), kumar, putlar ve fal okları şeytanın pis
işlerindendir. Artık bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.?
(Maide: 5/90)

?Muhakkak ki şeytan, içki ve kumarla aranıza
düşmanlık ve kin bırakmak, sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister.
Artık vazgeçtiniz değil mi??
(Maide: 5/91)

Yine ilahî sistem; Alkolün insan fıtratına
ters olduğunu, uyuşmadığını, huzur bozduğunu, yuva yıktığını ve birçok zararlar
verdiğini bildiği için bir önceki ayette geçtiği gibi yasaklar.

İlahî sistem; insanların tembelliğe alışıp
haksız kazanç yapmamasını emreder. Çoğumuz da şahitiz ki elini faize uzatan nice
eller, kollarını alamamış, ocaklar sönmüş, iflaslar baş göstermiş, borçtan
dolayı intihar vakaları artmıştır. İşte ilahî sistem yine kişinin maddî ve
maneviyatını düşünerek;

?İnsanların malları arasında artış göstersin
diye verdiğiniz herhangi bir faiz, Allah katında artmaz.?
(Rum: 30/39) diyerek
faizi yasaklar.

Yine ilahî sistem yani İslam; kişinin
namusunu düşünerek, toplumda namuslu ve ahlâklı bir şekilde yaşanabilmesi için
kişiyi fuhşa sürükleyen tüm kanalları tıkayıp yasaklama getirir.

Okuyoruz;

?Mü'min erkeklere söyle; ?Gözlerini (harama
bakmaktan) sakınsınlar, mahrem yerlerini de korusunlar, böylesi onlar için daha
temizdir.?

?Mü'min kadınlara da söyle; Gözlerini
(haramdan) sakınsınlar. Mahrem yerlerini korusunlar, dışarıda kendiliğinden
görünen kısmı hariç, süslerini göstermesinler...?
(Nur: 24/30-31)

?Zinaya yaklaşmayın. O cidden hayasızlıktır,
kötü bir yoldur.?
(İsra: 17/32)

İlahî sistem insanların namusunu düşünerek
böyle güzel tavsiye ve emirler buyururken beşerî sistem tam tersini yaparak
kişinin ve toplumun hayasını rafa kaldıracak programlar hazırlarlar.

Güzellik yarışmalarıyla, reklamlarda ürün
tanıtımlarıyla, Tv dizileriyle, ahlâksız filmleriyle, çirkef basın ve yayın
yoluyla ahlâkı bozarak insanları bedenî zinaya teşvik için zina evleri açarlar.
İlahî sistemin yasakları beşerî sistemde serbesttir.

Kısaca özetlersek;

? İlahî sistemde içki yasak

- Beşerî sistemde içki serbest

? İlahî sistemde kumar yasak

- Beşerî sistemde kumar serbest

? İlahî sistemde zina yasak

-Beşerî sistemde zina serbest

? İlahî sistemde faiz yasak

- Beşerî sistemde faiz serbest

? İlahî sistem rüşveti yasaklar

- Beşerî sistem rüşveti teşvik etmeye
zorlar.

? İlahî sistemde adalet sözkonusudur.
Peygamberler dahi ilahî kanunların dışına çıkamaz.

- Beşerî sistemde aristokratların
dokunulmazlığı vardır.

? İlahî sistem kişinin ahiretini düşünerek
tavsiyelerde bulunur. Maneviyat ağırlıklıdır.

- Beşerî sistemde ise tamamen dünyadır.
Ahiret mevzu bahis değildir.

? İlahî sistem evrenseldir. Dünyadaki tüm
insanları muhatap alır.

- Beşerî sistem değişkendir. Dünün ceza
kanunu, bugün çok komik duruma düşebildiği için sürekli değişken olup muhatabı
sınırlıdır.

İlahî sistemle beşerî sistemi kısaca
tanıdıktan sonra artık çok rahat bir şekilde şöyle diyebiliriz;

İlahî sistemi benimseyen bir şahsın ilahı
Allah;

Beşerî sistemi benimseyen bir şahsın ilahı
ise kanunları hazırlayan ve sistemdir.

Şimdi;

Lâ ilâhe illâllah diyen bir insan tüm beşerî
sistemleri ret ediyor, kabul etmiyor. Lâ ilâhe illâllah demekle yerde ve gökte
hakim ancak ve ancak Allah'dır diyor. Kanunları Allah belirler ve bunu da Kur'an
ve Sünnette belirtmiştir diyor. Yine Lâ ilâhe illâllah diyen bir insan İslam
dinini benimsemiş oluyor. İslam dinini benimsemekle de haliyle ilahî kanunları
kabullenmiş oluyor.

Sonuç olarak;

Beşerî sistemi benimseyen bir insan günde
bir milyon kere de Lâ ilâhe illâllah dese, bir milyon rekat namaz da kılsa, her
sene hacca da gitse, yüzlerce cami yaptırıp hatimler de indirse, kurbanlar da
kesse ve kestirse, her cenaze töreninde de bulunsa, 365 gün oruç da tutsa, günde
bin kere Kur'an'ı öpüp başına da koysa;

O şahıs için Lâ ilâhe illâllah demenin hiç
bir faydası yoktur. Çünkü o şahıs ikinci bir ilâhı benimsemiştir. Adına ilah
demese bile.

Allahû Teala ikinci bir ilahı kabul etmez.
Kendisine ikinci bir ilah edineni hiç bağışlamayacağını Kur'an'ın çeşitli
surelerinde bildirir.

Okuyalım;

?Doğrusu Allah kendisine şirk koşulmasını
bağışlamaz. Ondan başkasını da dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse
şüphesiz büyük bir günahla iftira etmiş olur.?
(Nisa: 4/48)

Allah (c.c.) ile beraber ikinci bir ilahı
benimsemek, Allah'a ortak koşmak (şirk) anlamına gelir. Tabi bu da Allahû
Teala'ya hem iftira hem de büyük hakaret olur.

Soralım bakalım;

Neden Allah'a şirk koşmak affedilmiyor da
diğer günahlar affediliyor?[1]

Hemen cevaplayalım.

Bir baba düşünün; çocuklarını büyütüyor,
onların yetişmesi için gecesini gündüzüne katıyor, evladı belirli bir yaşa
geldiğinde de sıradan bir vatandaşa baba diyor... Başkasına ?baba? diyen bir
evladı hiç bir baba (kaldıramaz) affedemez. Babaya yapılan en büyük haksızlık bu
olsa gerek diye düşünüyorum.

- Yine soralım bakalım;

- İnsanları yoktan kim var etti?

- Allah (c.c.)

- İnsanlara göz, kulak, akıl ve cinsiyeti
kim verdi?

- Allah (c.c.)

- İnsanların rızıklanmaları için gökten
yağmuru kim indirdi?

- Allah (c.c.)

Yine insanların rızıklanmaları için sebze ve
meyveleri topraktan kim bitirdi?

- Allah (c.c.)

İnsanların çalışabilmesi ve ısınabilmesi
için güneşi kim ateşe verdi. (Güneşi yarattı)?

- Allah (c.c.)

İnsanların gıdalanması için eti yenilen
hayvanları; yük taşımak için katır, eşek, at ve deveyi kim yarattı?

- Allah (c.c.)

Taze balık yememiz için denizi adeta
buzdolabına kim çevirdi?

- Allah (c.c.)

Gece dinlenilmesi için güneşi kim sakladı?

- Allah (c.c.)

İnsanların rahatça yaşayabilmesi için
?his?lerle[2]
kim donattı?

- Allah (c.c.)

İnsanlara ?ilmi? kim verdi?

- Allah (c.c.)

İnsanların fıtratını kim iyi bilir?

- Allah (c.c.)

İnsanları bu kadar güzel nimetlerle donatan
Allahû Teala'ya ikinci bir ortak tercih etmek, Allah'a (c.c.) yapılacak en büyük
iftira ve haksızlık[3]
olur mu olmaz mı?

Bu sahifeye kadarki yazılarımızı kısacak
özetlersek;

* ?Allah'dan başka ilah yoktur? hiçbir zaman
?Allah'tan başka yaratıcı yoktur? olarak algılanmamalıdır.

* Sadece dil ile kelime-i şehâdet getirmek
dişlisi olmayan cennet anahtarıdır. Dişlisi olmayan anahtar hiçbir kapıyı açmaz.
Kelime-i şehâdetle cennete girebilmek için kelime-i şehâdetin şartlarını yerine
getirmek lazım.[4]

* Kelime-i şehâdetin hakkı verildiğinde,
şartları yerine getirildiğinde anahtar ?dişli? olmuş olur. İşte o zaman kelime-i
tevhid anahtarı cennetin kapısın açar.

Yeni bir başlık atabiliriz artık.

[5]



[1]
Allahu Teala ?Büyük günah işlemeyin diğerlerini affederim?diyor. Dünyada
tövbenin affettiremeyeceği günah yoktur. Allah'a şirk koşmak da dahil.
Yalnız tövbe edilmeden ahirete taşınan şirk müstesna.

[2]
Sevgi hissi, uyku, açlık, tokluk, üzüntü, şaşırma, evlat sevgisi vs.

[3]
Allah (c.c.) ile beraber 50 ilah da kabul etsek, Allah'a ortak koşsak
Allah'a hiç bir zarar veremeyiz. Çünkü o noksan sıfatlardan münezzehtir.
Allah'a ortak koştuğumuzda aslında kendimize zulmediyoruz. Çünkü tek ilahı
çoklamak cehennem taşıtıdır.


[4]
Namazın, orucun ve haccın kabulü için nasıl bazı şartlar varsa, Kelime-i
şehadetin de şartları vardır. Namazı ve orucu bozan şeyler varsa Kelime-i
şehadeti de bozan durumlar vardır.

[5]
Feyzullah Birışık, % Kaç Müslümanım, Karınca Yayınları: 38-45.

TEVHİD..
Tevhid; Anlam ve Mâhiyeti
Tevhid'in Amacı
Tevhid'in Kapsamı
Tevhid'in Kısımları
1- Zat'ta Tevhid
2- Sıfatta Tevhid
3- Fiilde Tevhid
Allah'tan Başka İlâh/Ta ı Yoktur İfadesinin Anlamı
Tevhidin Pratik Görüntüleri
1- Kâinattaki Tevhid
2- Siyasette Tevhid
3- Toplumda Tevhid
4- Kişide Tevhid
5- Yürekte ve Dilde Tevhid
Tevhid
Tevhid ve Ahlak
Tevhid; Hayatın Anlamı
1) Rubûbiyet Tevhidi
2) Ulûhiyet Tevhidi
İbâdet
Tevhidin Yansımaları
Evrendeki Tevhid.
Tevhid ve Allah'ın Hâkimiyeti
Tevhid ve Tâğutlarla Mücâdele.
Tevhidi Bozan Durumlar
Kur'ân-ı Kerim'de Tek İlâh/Tevhid Kavramı
Kur'an'da Tevhidle İlgili Önemli Vurgular
Kur'an Metodu
Allah İnancının Fıtrî Oluşu
Tevhidin Göstergesi; Kapsadığı Mânâ ve Sonuçları 1- Tevhid Bir Hayat Nizamıdır
2- Tevhid, Bir İnkılâp Projesidir
3- Tevhid, Kâinat Nizamıdır
4- Tevhid, Özel Bir Medenyet ve Kültür Oluşturur
5- Tevhide İnanmak, Gerçek üstünlüğü Doğurur
6- Tevhid, Bir Kurtuluş Reçetesidir
Tevhid Penceresinden Günümüz ve İnsanımız.
Amelde Tevhid.
MUVAHHİD..
KELİME. Kelime Nedir?
Kelime'nin Kur'an'daki Anlamları
KELİME-İ ŞEHÂDET..
KELİME-İ TAYYİBE.
KELİME-İ TEVHİD..
LÂ İLÂHE İLLALLAH..
LA İLAHE İLLALLAH'IN DİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
La İlahe İllallah'ın Fazileti
La İlahe İllallah'ın İ'rabı
La İlahe İllallah'ın Rükûnleri
La İlahe İllallah'ın Şartları
La İlahe İllallah'ın Manası Ve Gereği
La İlahe İllallah Sözü Ne Zaman Fayda Verir?.
La İlahe İllallah'ın Fert Ve Toplum Üzerindeki Etkisi
ULÛHİYET..
% KAÇ MÜSLÜMANIM...
% Kaç Müslümansınız?.
Kelime-i Tevhidin Tarihçesi
İnsanoğlu Kendi Kendine Yeterli Midir?.
Niçin Peygamberlerin Kendi Kavimlerine Davet Ettiği İlk Kavram Kelime-i Tevhiddi?.
Nuh (a.s.)
Kelime-i Tevhide Olan Tepkiler
Kavmin Kelime-i Tevhid Anlayışı
Ve Sonuç
Hud (a.s.) (Ad kavmine Gönderilmiştir)
Kelime-i Tevhid Ve İlah Anlayışları
Kelime-i Tevhide Tepkiler
Ve Sonuç
Semud Kavmi
Kelime-i Tevhide Tepkiler
Ve Sonuç;
Sonuç.
Lâ İlâhe İllâllah Derken Ne Tür İlahları Red Ediyoruz.
İlah Olmanın Vasıfları
Kelime-i Tevhidin Şartları
Kelime-i Tevhidi Bozan Durumlar
Peki Nasıl Kandırıldık?.
Kelime-i Şahadet Üzerinde Oynanan Oyunlar
Peki Ne Yapmalı?.
% Kaç Müslümanız?.
1. Müslüman İtaatkârdır
2. Allah Rızası İçin Sever
3. Kardeşlerine Küsmez, Onları Terketmez.
4. Hoşgörülü ve Affedicidir
5. Güler yüzlüdür
6. Nasihat Eder
7. İyilik ve Vefakârlık Müslümanın Tabii Halidir
8. Kardeşlerine Karşı Yumuşaktır
9. Gıybet Etmez, Kardeşlerini Çekiştirmez.
10. Haset Etmez.
11. Münakaşa ve Rahatsız Edici Şakalardan Çekinir, Sözünde Durur
12. Doğrudur, Hile Yapmaz,Aldatmaz, İhanet Etmez.
13. Cömerttir
14. Kardeşlerine Dua Eder
15. Merhametlidir
16. Hayâlıdır, Ayıpları Örter
17. Fedakârdır
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
ŞÜPHELERİ YOKEDEN TEVHİD GERÇEĞİ
ÖNSÖZ..
Besmele'nin Şerhi