sel
Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Ansiklopediler
Sponsorlu Bağlantılar
Secme Konular
· Kur'ân-ı Kerim'de İçkinin Haramlığı ve Yasaklanma Aşaması
· İslâm Kelimesinin Anlamları
· Nâs ve İnsan Kelimelerinin Anlam ve Mâhiyeti
· Allah'ın Kulu, Kulun Allah'ı Sevmesinin Belirtileri
· HAYY-KAYYUM
· İnsan İle Diğer Canlılar Arasındaki Farklar
· a- Hudûs Delili
· Kur’an’da Ruh Sağlığı, Psikolojik Denge ve Huzur
· Hikmetin Kur’andaki Dört Anlamı
· Sâlih İnsan Kimdir?.

Burayada Bak
· Fal
· İstiğâse
· Kapitol
· İnsanların Şâhid Olması
· 10) Cennetin Kapılarının Şirk Koşanlara Kapanması
· Adak.
· 1. Makul ve Normal Karşılamamız Gereken İhtilâflar
· Hıfz
· Niyâz
· Teferrüc
· Vahdet-i şühûd
· Ziyâret
· 2- Akmış Kan
· i- İsraf ve Lüx Gibi Şeytanî Eğilimleri Azaltır
· SIFAT-I İLAHİYYE .

Son Okunanlar
· Ecel Değişir mi? .
· Propaganda; Firavunların Hakkı Etkisizleştirme ve Bâtılı Savunma Silâhı
· c- Gâye ve Nizam Delili
· a) İnsanın Olumlu Özellikleri
· Selâm Sözcüğünün Gerçek Anlamı
· Tafsili İmanın Dereceleri ve İman Esasları
· İslâm Kelimesinin Anlamları
· Mucize.
· Allah’ın İsimlerini ve Sıfatlarını Bilmenin, İlimlerin En Yücesi Olması  
· İslam’a Göre Din Gerçeği



Kavramlar Ansiklopedisi     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T V Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ecel Değişir mi? .

Ecel Değişir mi
Ecel Değişir mi?   Allah Teâlâ, insanın ne zaman doğacağını ve ne zaman öleceğini ezelî ve kuşatıcı ilmiyle kesin olarak bildiği için ömrün uzaması ya da kı­salması mümkün değildir. "Allah'ın her şeye gücü yeter, binâena­leyh daha fazla ya­şamak için kulun yapacağı duâyı kabul etmek O'nun için zor ya da imkânsız değildir" demek bir çelişkidir. Çünkü Allah Teâlâ, tüm geleceği olduğu gibi, her insanın ne zaman öleceğini de önce­den ve kesin olarak bilir. Bu bakımdan duâ ile değişerek ileri bir za­mana erte­lendiği sanılan ecel, aslında, Allah tara­fından kesin şekilde be­lirlenmiş olan ecel­dir. Şu halde Allah'ın bir kimse için takdir buyur­duğu ölüm tarihini bu kişinin duâsıyla değiştirmesi demek, O'nun bu olayı sonra düşünmesi ve iki şey arasında tercih yapması gibi ezelî bil­gisine ters düşen bir durum­dur. Buna "Bedâ" denir. Bedâ ise Şiîlikte bir inançtır ve Allah'ın sıfatla­rına, kemal ve kuşatıcılığına aykırıdır. "Allah dilediğini siler, dilediğini de (olduğu gibi) bırakır." (13/Ra'd, 39) me­alin­deki âyet-i kerimeye dayanarak ömrün artıp eksilebileceğine, ya da başka bir ifade ile ecelin değişebileceğine inanmak da bir yanılgıdır. Gerçekte Allah'ın, dilediğini silmesi; O'nun başlangıcı ve sınırı ol­ma­yan bilgisiyle, -yok olmasını belirlediği şeyi- zamanı geldiğinde or­tadan kaldırması ve de­vam edecek olan şeyi de vâdesine kadar bek­letmesi demektir. Burada şöyle bir soru ile karşılaşmak mümkündür: "Mâdem ki her şey önceden kesin olarak belirlenmiştir ve her şey za­manı gelince olup bitmektedir, öyle ise kulun duâ etmesi, örneğin, şer ve belâların def olması, barışın, huzur ve mutluluğun gelmesi için di­lekte bu­lunması bir anlam taşımamaktadır. Halbuki Allah Teâlâ: "Rabbiniz bu­yurdu, Bana duâ edin, Benden dilekte bulunun, sizin için kabul ede­yim." (40/Mü'min, 60) diyor. Bu nasıl açıklanabilir? " Önce şu gerçeği anlamaya çalışmak gerekir ki, Allah'ın kesin yasa­ları arasındaki ilişkilerde insanın ruhsal ve psikolojik yönlenmesini sağ­layan etkiler vardır. Şer, kötülük, sıkıntı ve huzursuzluk, ya da ha­yır, huzur, se­vinç ve bereket göreceli kavramlardır. Bunlar herkese göre deği­şir. Nitekim aynı olayın, birini sevindirirken, bir diğerini acılara boğ­duğu bi­linen bir ger­çektir. Örneğin Allah Teâlâ, kullarından birinin duâsını ka­bul ederek ama­cını gerçekleştirmekle onu sevindirmeyi, buna karşın o kimseden nefret eden bir diğerini de dolayısıyla aynı anda üzmeyi ezelî ilminde takdir etmiş olabilir. Şu halde bir kimse­nin, örneğin: "Allah'ım beni mutlu kıl!" diye duâ etmesi üzerine o insa­nın gerçekten de her­hangi bir nedenle mutluluk duymaya başla­ması Allah'ın ezelde böyle bir olayı bilmiş olmasındandır. Ecel ve ömür meselelerine gelince bunlarda hiçbir izâfîlik yoktur. Bilâkis ömür, ecel ve ölüm çok somut hayat olaylarıdır. Bunların ke­sin ve pozitif açıklamaları vardır. Her insana göre farklı anlamlarda yo­rum­lana­mazlar. Ölüm olayı, her insanın kanaat ve yargısında yine ölümdür. Ecel ve ömür de böyledirler. Dolayısıyla ölümü hazırlayan nedenlerle; değişken, izâfî psikolojik olayları karıştırmamak gerekir.  


Son takip: 14.11.2018 - 09:21
Konu ile alakali düsüncelerinizi yaziniz:



· Orucu Bozmayan Şeyler · 4) Melek İnançları · MÜNECCİMLİK.. · Küfrün Şiarları/Sembolleri; Bâtıl Dinlerin Kutsalları, Heykel, Giyim... · 2- Aşırı Ta’zim · Allah Teâlâ’nın Birliği ve Şirk. · 2) Tebdil Yoluyla · 4- Kişide Tevhid · n- Zekât, Malı Ebedîleştirir · İbâdetlerde Tekbir · YEMİN.. · Tek Ümmet Olmanın Ölçülerinin Tanımlanması · Şûrâ/İstişâre; Anlam ve Mâhiyeti · a- Puta tapmak · Poseydon · Şehidin Kutsallığı · Cennet Ucuz Değil! · 4- Kavimlerinin Diliyle Gelme · Âd Kavmi ve Kumların Atlantis’i Ubar Kenti · İlmi Gizlemek 
· GİRİŞ · AF-AFV · AĞLAMAK-GÖZYAŞI · AHİD · ÂHİRETE İMAN · ÂİLE VE EŞLERİN GEÇİMİ · AKIL · ALLAH (C.C.) · ANA BABAYA İHSAN · ARZ VE SEM · ATALAR YOLU · ÂYET · ÂYETܒL-KÜRSÎ · AZİM VE TEVEKKÜL · BAKARA VE İCL (SIĞIR VE BUZAĞI) · BÂTIL · BELA-İMTİHAN · BESMELE · BUHL/CİMRİLİK · CÂHİLİYYE · CEHENNEM · CENNET · CİHAD · Dalalet · DİN · DİN GÜNÜ · DUA · DÜNYA · DÜNYA HAYATI · DÜŞMANLIK · ECEL · EHL-İ KİTAP · EMÂNET · EMR-İ Bİ’L-MA’RÛF VE NEHY-İ ANİ’L-MÜNKER · ENDÂD · ENSÂRULLAH (ALLAH YOLUNUN YARDIMCILARI) · Esmau'l-Husna · ESMAULLAHİ'L-HUSNA · FAİZ · FAKİRLİK-ZENGİNLİK · Felah · FESAD · FETİH · FISK VE FÂSIK · FİTNE · FUHUŞ VE ZİN · GÂLİBİYET (ALLAH’IN YARDIMI VE ZAFER) · GAYB · GAZAP · GÜNAH · GÜZEL SÖZ · HAC · HAK-BÂTIL · HAKK · HAKKA BÂTILI KARIŞTIRMAK VE HAKKI GİZLEMEK · HALİFE-HİLÂFET · HALK (YARATMA) · HAMD · HARAM-HELÂL · HASENE-GÜZELLİK · HASTALIK · HAYIR-ŞER · HELÂK · HESAP · HEV · HİCRET · HİDÂYET · HİKMET · HİLÂFET-İMAMET · HIRSIZLIK · HÜKM-HÂKİMİYET · HÜZÜN-ÜZÜNTÜ · İbadet · İBLİS · İÇKİ VE KUMAR · İFSAD-İSLAH · İFTİR · İHLÂS · İHSAN-MUHSİN · İHTİLAF · İKRÂH · İLİM · İMAM · İMAN-MUMİN · İNCİL · İNFÂK · İNKÂR · İNSAN · İNSANLARA İYİLİĞİ EMREDİP KENDİNİ UNUTMAK · İNZÂR · İRTİDÂD-MÜRTED · İSLAMIN HAREKET METODU · İSLÂM-MÜSLÜMAN · İSRÂF · İSRAİL OĞULLARI · İSTİANE · İSTİÂZE · İSTİĞÂSE . · İSTİĞFAR · İSTİKAMET · İSTİKBÂR-MÜSTEKBİR · İSYAN-İTAAT · İTİKAF · İZZET-ZİLLET · KADIN · KÂFİR · KALB · KALP VE KALBİN MÜHÜRLENMESİ · KAN DÖKMEK · KARZ-I HASEN · KISAS · KITÂL-SAVAŞ · KİTAB-KUR'AN · KİTAPLARA İMAN · KIYÂMET · KÖLE-KÖLELİK · KORKU · KÜFÜR · KÜFÜR ÖNDERLERİ · LÂNET · MAĞFİRET · MAL-MÜLK VE MÂLİK · MÂSİYET · MEKR-TUZAK · MELEK-MELEKLERE İMAN · MESCİD · MESH (“AŞAĞILIK MAYMUNLAR OLUN!”) · MEYDAN  OKUMA  (KUR'AN'IN  İ'CÂZI) · MİLLET · MÎRÂS · MUHKEM VE MÜTEŞÂBİH ÂYETLER · MÜNAFIK-MÜNAFIKLAR · NAMAZ · NASARA-HRİSTİYANLIK · NEBİ-RASUL · NEFS · NESH · NİFAK-MÜNAFIK · NİKÂH VE TALÂK · NİSYÂN-UNUTMA · NÛR · ÖLÜM · ORUÇ · PEYGAMBER-PEYGAMBERLİK · PUT VE PUTA TAPMA · RABB · RİBAT-RABITA-MURÂBATA YAPMAK · RİYA · RIZIK · RUH · RUKÛ · SABİÎLER · SABIR · SÂLİH AMEL · SECDE · ŞEFÂAT · ŞEHİD · ŞERİAT · SEVGİ · ŞEYTAN · ŞİARLAR · SIDK/DOĞRULUK · SİHİR-BÜYÜ · SIRÂT-I MÜSTAKÎM . · ŞİRK · ŞÜKÜR · ŞÛR (İSTİŞÂRE/DANIŞMA) · SU VE YAĞMUR · TAAT · TAĞUT · TAHÂRET-TEMİZLİK · TAHRİF · TAKİYYE · Taklid · Takva · TÖVBE · TEVEKKÜL · TEVESSÜL-VESİLE · TEVHİD · TE’VİL VE TEFSİR · TEVRAT · TİCÂRET · TUĞYÂN · ÜLܒL-EMR · ÜMMET · VAHDET · VASİYET · VELÎ · YEME-İÇME · YEMİN · YÜSR-KOLAYLIK · ZALİM · ZEKÂT · ZİKİR · ZULÜM

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber