Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Aksine Delil Olmadıkça Kişinin Müslümanlığı Devam Eder

Aksine Delil Olmadıkça Kişinin Müslümanlığı Devam Eder



Aksine Delil
Olmadıkça Kişinin Müslümanlığı Devam Eder



O halde İslama
intisab eden kimsede aslolan şer'î delil gereği bunun ortadan kalktığı tahakkuk
etmedikçe müslümanlığının devam etmesidir. Böyle bir kimsenin tekfirinde işi
gevşek tutmak caiz değildir. Bunun iki büyük sakıncası vardır:

1-
Gerek hüküm vermekte, gerekse hakkında hüküm verilen kimse hakkında -kendisini
tenzih ettiğimiz niteliği hususunda- yalan ve iftirada bulunmak.

Bunun Allah'a
yalan ve iftira olduğu açıktır. Çünkü Allah'ın kâfir kılmadığı bir kimsenin
kâfir olduğuna hükmetmek tıpkı Allah'ın helal kıldığını, haram kılmaya benzer.
Zira bir kimsenin kâfir olup olmadığına dair hüküm vermek tıpkı bir şeyin haram
olup olmadığına dair hüküm vermekte olduğu gibi yalnızca Allah'ın hakkıdır.

2-
İkinci sakıncaya gelince, bu müslüman bir kimseyi zıt bir vasıf ile
nitelendirmektir. Böyle bir kimse bu vasıftan uzak olduğu halde onun hakkında
kâfirdir denilir. Bu şekilde başkasını niteleyen kimseye bu küfür niteliğinin
dönüp onu bulması daha uygundur. Çünkü Müslim'in, Sahih'inde yer alan rivayete
göre Abdullah b. Ömer -Allah ikisinden de razı olsun- Peygamber sallallahü
aleyhi vesellem'in şöyle buyurduğunu zikretmektedir: ?Kişi kardeşini
tekfir edecek olursa, o ikisinden birisini gelip bulur.? Bir rivayette de
şöyle denilmektedir: ?Eğer dediği gibi ise mesele yok. Aksi takdirde ona
döner.? Yine Müslim'de Ebu Zerr radıyallahu anh.'dan gelen rivayete
göre Peygamber sallallahü aleyhi vesellem şöyle buyurmuştur:

?Bir kimse
birisini kâfir diye çağırır yahut ona Allah'ın düşmanı diyecek olur da böyle
olmazsa mutlaka o sözü gelip onu bulur.?
Yani o söz ona döner.

İbn Ömer'in
rivayet ettiği hadisteki ?eğer dediği gibi ise? ifadesi yüce Allah'ın
hükmünde böyle ise demektir. Yine Ebu Zerr'in rivayet ettiği hadiste ?böyle
değilse? yüce Allah'ın hükmünde böyle değilse demektir.

Bu ikinci sakınca
yani eğer hakkında kâfir dediği şahıs bundan uzak ise küfür vasfının diyene geri
dönmesi gerçekten büyük bir mahzurdur ve kişiyi böyle bir tehlikeye düşmekle
karşı karşıya bırakır. Çünkü çoğunlukla görülen şudur: Bir müslümanı kâfirlikle
nitelendirmekte elini çabuk tutan bir kimse amelini beğenen başkasını küçümseyen
bir kimsedir. Bunun sonucunda bu şahıs amelinin boşa çıkması sonucunu
verebilecek şekilde amelini beğenmek ve yüce Allah'ın cehennem ateşinden azab
görmeyi gerektiren kibri bir arada kendisinde toplamış bir kimsedir. Nitekim
Ahmed ve Ebu Davud'un zikrettikleri bir hadiste belirtildiğine göre Ebu Hureyre
radıyallahu anh. Peygamber sallallahü aleyhi vesellem'in şöyle
buyurduğunu zikretmektedir:
?Yüce Allah
buyurdu ki kibriya (büyüklük ve azamet) benim ridamdır, azamet izarımdır.
Bunların herhangi birisinde kim benimle çekişirse, ben de onu cehennem ateşine
atarım.?[1]








[1]
İmam Ahmed, el-Müsned, II, 376; Ebu Davud, Libas, Bab-u ma cae fi'l-kibr,
İbn Mace, Zühd, Babu'l-beraeti mine'l-kibr.

TEVHİD..
Tevhid; Anlam ve Mâhiyeti
Tevhid'in Amacı
Tevhid'in Kapsamı
Tevhid'in Kısımları
1- Zat'ta Tevhid
2- Sıfatta Tevhid
3- Fiilde Tevhid
Allah'tan Başka İlâh/Ta ı Yoktur İfadesinin Anlamı
Tevhidin Pratik Görüntüleri
1- Kâinattaki Tevhid
2- Siyasette Tevhid
3- Toplumda Tevhid
4- Kişide Tevhid
5- Yürekte ve Dilde Tevhid
Tevhid
Tevhid ve Ahlak
Tevhid; Hayatın Anlamı
1) Rubûbiyet Tevhidi
2) Ulûhiyet Tevhidi
İbâdet
Tevhidin Yansımaları
Evrendeki Tevhid.
Tevhid ve Allah'ın Hâkimiyeti
Tevhid ve Tâğutlarla Mücâdele.
Tevhidi Bozan Durumlar
Kur'ân-ı Kerim'de Tek İlâh/Tevhid Kavramı
Kur'an'da Tevhidle İlgili Önemli Vurgular
Kur'an Metodu
Allah İnancının Fıtrî Oluşu
Tevhidin Göstergesi; Kapsadığı Mânâ ve Sonuçları 1- Tevhid Bir Hayat Nizamıdır
2- Tevhid, Bir İnkılâp Projesidir
3- Tevhid, Kâinat Nizamıdır
4- Tevhid, Özel Bir Medenyet ve Kültür Oluşturur
5- Tevhide İnanmak, Gerçek üstünlüğü Doğurur
6- Tevhid, Bir Kurtuluş Reçetesidir
Tevhid Penceresinden Günümüz ve İnsanımız.
Amelde Tevhid.
MUVAHHİD..
KELİME. Kelime Nedir?
Kelime'nin Kur'an'daki Anlamları
KELİME-İ ŞEHÂDET..
KELİME-İ TAYYİBE.
KELİME-İ TEVHİD..
LÂ İLÂHE İLLALLAH..
LA İLAHE İLLALLAH'IN DİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
La İlahe İllallah'ın Fazileti
La İlahe İllallah'ın İ'rabı
La İlahe İllallah'ın Rükûnleri
La İlahe İllallah'ın Şartları
La İlahe İllallah'ın Manası Ve Gereği
La İlahe İllallah Sözü Ne Zaman Fayda Verir?.
La İlahe İllallah'ın Fert Ve Toplum Üzerindeki Etkisi
ULÛHİYET..
% KAÇ MÜSLÜMANIM...
% Kaç Müslümansınız?.
Kelime-i Tevhidin Tarihçesi
İnsanoğlu Kendi Kendine Yeterli Midir?.
Niçin Peygamberlerin Kendi Kavimlerine Davet Ettiği İlk Kavram Kelime-i Tevhiddi?.
Nuh (a.s.)
Kelime-i Tevhide Olan Tepkiler
Kavmin Kelime-i Tevhid Anlayışı
Ve Sonuç
Hud (a.s.) (Ad kavmine Gönderilmiştir)
Kelime-i Tevhid Ve İlah Anlayışları
Kelime-i Tevhide Tepkiler
Ve Sonuç
Semud Kavmi
Kelime-i Tevhide Tepkiler
Ve Sonuç;
Sonuç.
Lâ İlâhe İllâllah Derken Ne Tür İlahları Red Ediyoruz.
İlah Olmanın Vasıfları
Kelime-i Tevhidin Şartları
Kelime-i Tevhidi Bozan Durumlar
Peki Nasıl Kandırıldık?.
Kelime-i Şahadet Üzerinde Oynanan Oyunlar
Peki Ne Yapmalı?.
% Kaç Müslümanız?.
1. Müslüman İtaatkârdır
2. Allah Rızası İçin Sever
3. Kardeşlerine Küsmez, Onları Terketmez.
4. Hoşgörülü ve Affedicidir
5. Güler yüzlüdür
6. Nasihat Eder
7. İyilik ve Vefakârlık Müslümanın Tabii Halidir
8. Kardeşlerine Karşı Yumuşaktır
9. Gıybet Etmez, Kardeşlerini Çekiştirmez.
10. Haset Etmez.
11. Münakaşa ve Rahatsız Edici Şakalardan Çekinir, Sözünde Durur
12. Doğrudur, Hile Yapmaz,Aldatmaz, İhanet Etmez.
13. Cömerttir
14. Kardeşlerine Dua Eder
15. Merhametlidir
16. Hayâlıdır, Ayıpları Örter
17. Fedakârdır
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
ŞÜPHELERİ YOKEDEN TEVHİD GERÇEĞİ
ÖNSÖZ..
Besmele'nin Şerhi