Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

e- Süslenme

e


e- Süslenme:




İ'tidâl dini olan İslâm, insanların yaratılıştan
mevcut özellik ve güzelliklerini belirli hale getiren süsü, boyamayı, takınma ve
giyinmeyi -bazı şartlarla- mubah kılmıştır. Ancak fıtratı, yaratılışın verilmiş
özellik ve şekilleri değiştirme mânâsında süs, makyaj ve değiştirmeleri
yasaklamış, bunları şeytanî saymıştır; çünkü şeytan şöyle demişti: ?Şüphesiz
onlara emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler.? (4/Nisâ, 119).
Yaygın olan bazı süsleme ve değiştirme çeşitlerini sıralayalım:

1) Dövme yaptırmak ve dişlerin şeklini
değiştirmek: Hz. Peygamber (s.a.s.) vücuduna dövme yaptıran ve yapana, (normal)
dişleri yontarak şeklini değiştiren ve bunu yaptırana lânet etmiştir (Müslim,
Libâs 119; Buhârî, Libâs 82-87). Tıbbî ve estetik bakımlardan normal olan
dişleri, moda olan şekle uydurmak için söktürüp yaptırmak câiz değildir. Gerek
iğne batırıp açılan deliklere boyalı maddeler dökerek yapılan dövme ve gerekse
diş minelerini mahveden dişleri seyrekleştirme/yontma işinin sağlık yönünden de
zararlı olduğu bilinmektedir.

2) Estetik ameliyat: Büyük paralar sarfıyla
burun, çene, göğüsler gibi uzuvların şeklini değiştirmekten ibâret olan estetik
ameliyatın da yukarıdaki âyet ve hadislerde belirtilen haram kapsamına girdiği
anlaşılmaktadır. Ancak, insanı aşağılık kompleksine iten, toplum içinde mânen
işkence çekmesine sebep olan bir anormallik veya fazlalık olursa bunun izâlesi
tedâvi mâhiyetindedir. Peygamberimiz (s.a.s.) güzellik için dişlerini
seyrekleştirenleri lânetlemiştir (Buhârî, Libâs 82, 84; Müslim, Libâs 120).
Burada geçen ?güzellik için? kaydı, bir ihtiyaç sebebiyle yapılan ameliyeleri
istisnâ etmektedir.

3) Kaş aldırmak: Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'in
lânetine kaş aldıran ve alanlar da dâhildir (Ebû Dâvud, Teraccül 5; Buhârî,
Libâs 82, 84; Müslim, Libâs 120). Kaş aldırmak, kaşın kıllarını yolarak iyice
inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, hilkati değiştirme
mâhiyetindedir. Ancak, kadının yüzünde biten kılları aldırmasını bir kısım İslâm
ulemâsı câiz görür.

4) Peruk takmak: Rasûlullah'ın menettiği ve
lânetlediği şeylerden biri de saçı dökülen veya dökülmeyen kimselerin başlarına
başkalarının saçlarını koymaları veya bunları eklemeleridir. Saç takma ve
eklemede hem tabii şekli değiştirmek, hem de karşısındakini yanıltmak, ona genç
görünmek vardır ki, İslâm bunları hoş görmemiştir. (17)

FUHUŞ VE ZİNÂ..
Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
Fuhuş
Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
Fahşâ ve Fuhuş
Fahşânın En Çirkini
Zinâ; Anlam ve Mâhiyeti
Zinâ Haddini Uygulamanın Şartları
Zinânın Cezâsı; Yüz Celde ve Recm..
1- Yüz Celde/Değnek Cezâsı
2- Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm uyguladığı olaylar şunlardır
İhsan ve Muhsan Terimi
Kur'ân-ı Kerim'de Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Hadis-i Şeriflerde Fuhuş ve Zinâ Kavramı
Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
Recm
Yüz Değnek Cezâsı
Recm Cezâsı
Hz. Peygamber'in recm cezâsına uygulama örnekleri
Recm cezâsı uygulanması için Gerekli Şartlar
Zinâ Suçunun Sâbit Olması
1. İkrarla Tesbit
2. Zinâyı dört şâhitle ispat
Recm Cezâsının İnfâzı
Recmi Kabul Etmeyenler ve Delilleri
Fuhşun (Livâta ve Seviciliğin) Cezâsı
Recm Cezâsı
Câriyenin Zinâ Cezâsı
Nesil Emniyeti
Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
Liânın Şartları üçtür
Liânın hükümleri
Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
Flört; Fuhuş ve Zinâya Dâvetiye.
Kadının Örtüsü/Tesettür ve Hicab. Tesettür Nedir?.
Avret Ne Demektir?.
Kadınların ve Erkeklerin Avreti
Tesettür Kimlere Karşı Gerekir?.
Kadının Elbisesi
e- Süslenme
Kadın-Erkek İlişkileri ve Aile Hayâtıyla İlgili Haramlar A- Kadın-Erkek İlişkilerinde Haramlar Cinsî Duygu
a- Zinâ
b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak
c- Karşı Cinse Şehvetle Bakmak
Ziynet
Örtü ve Elbise
d- Dokunmak
e- Kadın-erkek beraber bulunması
f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
g- El ile Tatmin
h- Hayvan ile Cinsî Münâsebet
4- Fuhuş kadınları/Fâhişeler
Âile Hayâtı ile İlgili Haramlar Eşler Arasında İlişkide Haramlar a- Hayız ve lohusalık hallerinde birleşme
b- Kadınlara anüslerinden yaklaşma
c- Yatak odasında geçenleri başkalarına anlatma
d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma)
e- Karı-koca haklarına riâyetsizlik
Geçimsizlik
f- Çocuğun haklarına riâyetsizlik
g- Ebeveynin haklarına riâyetsizlik
Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
2) Gözü çevirme
3) Genel olarak tokalaşmaktan kaçınma
4) Kadın ve erkek arasını ayırma ve karışmaktan kaçınma
5) Halvetten kaçınma (Kapalı bir yerde yabancı bir erkekle yabancı bir kadının töhmet altında bulunacak şekilde yalnız
kalmaları)
6) Kocası yanında olan kadının yanına girerken kocasından izin almak gereklidir
7) Tekrarlanan uzun görüşmelerden kaçınmak
8) Şüpheli yerlerden kaçınma
9) Açık ve gizli günahtan kaçınma
B- Kadınlara Âit Edepler 1) Mütevâzi giysi
2) Güzel kokudan (parfümden) kaçınma
3) Konuşurken ciddî olma
4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.
Fuhuş ve Zinâ Konusuyla İlgili Âyet-i Kerimeler
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynakla