Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Muvahhid; Tüm Putları Her Şekilde Reddeden Mü'min.

Muvahhid



Muvahhid; Tüm
Putları Her Şekilde Reddeden Mü'min



?Vahdet' ve ?Tevhid' kökünden gelen bu kelime,
birleyen, Tevhid inancını kabul eden, Allah'ı bir olarak kabul eden kişi
demektir. Kelime, bu şekilde Kur'an'da ve hadislerde geçmez. Özellikle Kelâm
ilminin (Allah'tan, O'nun sıfatlarından ve kaderden bahseden ilim) ortaya
çıkmasından sonra yaygınlaşmıştır. ?Allah'ı birleme-Vahhadellahü' şeklinde
kullanılan tâbir, Allah'ı bir olarak kabul etmenin ifadesidir. ?...Her kim
Allah'ı tevhid ederse (Tevhid kelimesini ve içeriğini kabul eder, muvahhid
olursa) malını ve canını korumuş olur. Hesabı Allah'a kalmıştır.? (Müslim,
İman 31-38, hadis no: 21, 1/52-53)

Müslümanların en başta gelen görevi, ?muvahhid'
olmaktır. ?Muvahhid' olanlar, Allah'ı bir olarak kabul ederler ve O'na hiç bir
şeyi ortak koşmazlar. Allah'a, O'na ait sıfatlarla ve Kur'an'da geçtiği gibi
inanırlar. O'na noksan sıfatları yakıştırnmazlar. Yalnızca O'na İbâdet ederler.
O'na olan İbâdetlerinde bir aracıya ihtiyacı duymazlar. Yalnızca O'na duâ
ederler, kimsenin yapamayacağı yardımları O'ndan beklerler. Bir darlığa
düştükleri zaman O'ndan yardım isterler. O'nun sevâbını umarlar, O'nun
cezasından korkarlar. Ölünce de O'na hesap vereceklerine inanırlar. O'ndan gelen
vahyi ve vahyin hükümlerine inanır ve hükümler doğrultusunda yaşamaya
çalışırlar.

Muvahhid, İslâm'a tam anlamıyla inanan ve bu
inancını yaşama çabasında olan insandır. İslâm'ın diğer adı ?Tevhid Dini';
müslümanın diğer adı ise ?muvahhid'dir. ?Şirk'in karşıtı nasıl ?Tevhid' ise,
?müşrik'in karşıtı da ?muvahhid'dir. Kur'an'da muvahhid kelimesinin yerine
?hanîf' kelimesi geçmektedir. Hanîf kelimesi, anlamı ve ifade ettiği şey
açısından ?muvahhid' kavramına benzemektedir. Haniflik aslında, bâtıl ve şer
tarafından hak ve hayır tarafına yönelmedir. Ki muvahhid, bunu yapan insandır
(3/Âl-i İmrân, 67; 30/Rûm, 30).

Kur'an ve O'nun tebliğcisi Peygamberimiz
(s.a.s.), insanları şirkin her türlüsünden sakındırıyorlar. Şirk, Bir ve Tek
olan Allah'a ortak aramanın boş çabasıdır. İslâm, kendisinin dışındaki dinlere
?şirk dinleri' diyor ve insanları bütün âlemlerin Rabbi olan Allah'a dâvet edip
onların ?muvahhid'ler olmasını istiyor. Muvahhid'ler, yaratılıştaki ve evrendeki
tevhidi görüp, ?Vâhid' olan Allah'ı Tevhid ederler. Tevhid Dini olan İslâm'a
gönül verirler. Muvahhidler, iman, tavır ve hayatlarıyla, ideal ve amaçlarıyla
şirk dinlerine uyanlardan ayrılırlar.

Muvahhidler, aydınlık bir dünyanın, adâlet üzere
yürüyecek olan bir sistemin, insana yakışacak bir hayatın özlemcisidirler ve
bunun için çalışırlar. Onlar her türlü bâtıl ve şer olan şeylerden yüz
çevirirler. Onlar hak için ve hakka göre yaşarlar. Hayırlı olan şeyleri tercih
ederler. Yaratılışlarındaki temizliği korurlar. Kelime-i Tevhidi söylerek
fıtrata yerleştirilmiş olan Allah'ı bilme, anlama ve O'na kulluk etme gerçeği
ile buluşurlar. Onlar evrenin, ister istemez teslim olduğu İslâm dâvetini;
hayatlarını anlamlı, huzurlu ve bereketli kılmak için kabul etmişlerdir. Onların
gönüllerine Tevhid hayat verir, hayatların Tevhid şekillendirir. Onlar bütün
ölçülerini Tevhid inancından alırlar.


[1]










[1]
Hüseyin K. Ece, İslâm'ın Temel Kavramları, Beyan Y., s. 427-428

PUT VE PUTA TAPMA..
Put; Anlam ve Mâhiyeti
Putlara Tapınmanın Sebepleri
Putperestlik
Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma
İlâh Nedir; Putlaştırıp İlâhlaştırma Nasıl Olmaktadır?.
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı
İlâh Düşüncesi
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları
Kur'ân-ı Kerim'de Put Kavramı ve Puta Tapma.
Kur'ân-ı Kerim'de Her Çeşit Puta Tapma ve Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır
Hadis-i Şeriflerde Put Kavramı ve Puta Tapma.
Tevhid Penceresinden Günümüz ve İnsanımız.
Tevhidin ve Putçuluğun Amelle İlişkisi
Muvahhid; Tüm Putları Her Şekilde Reddeden Mü'min.
Endâd; Bir Şeyi Allah'a Denk Tutma ve Putlaştırılan Sevgi
Endâd Edinmenin İki Yansıması a- Endâdı (Bir Şeyi) Allah'ı Sever Gibi Sevmek
b- Endâda Tâbi Olup Allah'a İtaat Eder Gibi İtaat Etmek
Şirk; Putlaştırmanın Genel Adı
Şirk ve Küfür İlişkisi
Şirk En Büyük Zulümdür
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur
Allah (c.c.) şirk günahını affetmez
Şirk koşmadan ölenlerin affedileceği umulur
Şirkin ve Putperestliğin Çağdaş Yansımaları
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk
Şirkin Sebepleri
1-) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması
2-) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık
3-) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar)
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık)
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık)
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî Endişeler
8- Cebbarlık
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak
Şirkin Çeşitleri
1-) Şirk-i İstiklâl
2-) Şirk-i Teb'iz
3-) Şirk-i Takrib
4-) Şirk-i Taklid
5-) Şirk-i Esbâb
6) Şirk-i Ağrâz
Şirk ve Putlaştırma İçin Bazı Örnekler
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek.
Hâkimiyet Şirki;
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek
Allah'tan Başka Rabler Edinmek
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk
Allah ile insanlar arasında, İbâdetleri Allah'a çıkaran ve aracılık/arabuluculuk yapan varlıklar olduğuna inanmak
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti Allah'tan başkasına yapmak.
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün Olarak Tümüne İnanmamak
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek, İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek
Korku Yönüyle Şirk
Cibt ve Tâğuta da İnanmak
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk.
İttibâ Şirki
Ef'âl-i Küfür; İnsanı Küfre Düşüren, Puta Tapma Sayılan Davranışlar a- Puta tapmak
b- Mushafı pisliğe atmak gibi saygısızca davranmak
c- Gayr-i müslimlerin tapınaklarına İbâdet kasdıyla gitmek
d- İbâdet kasdıyla herhangi bir şahsa secde etmek
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak
f- Haç takınmak
g- Ğıyar ve zünnâr
h- Mecûsî ve yahûdi şapkası
i- Sihir
Her Çeşit Putperestliğin ve Şirkin Zararları
Şirk, Allah'ın asla affetmediği bir günahtır.
Tasvîr (Putlaştırılan Heykel ve Resim); Putçuluğun Genel Görüntüsü.
Haram Kılınışının Hikmetleri
Çocuk Oyuncakları
Boyutsuz resimleri mubah görenlerin dayandıkları deliller
Ulemânın Görüşleri
Resmin mekrûh olduğunu ileri sürenlerin delilleri
Haram olduğunu söyleyenlerin delilleri
Heykelcilik, Ressamlık, Fotoğrafçılık
Tasvirin Kazancı
Varlıklara 'Sûret' Veren Allah'tır
Heykel
Heykelin yasaklanma nedeni
Resim..
Tasvîrin (Resim ve Heykelin) İtikad, Fıkıh ve Sanat Açısından Hükmü.
Atalar Kültü; Sosyal Çevre ve Geleneğin Putlaştırılması Sosyal Çevre
Atalar Kültü
Taklit ve Taklitçilik.
Yozlaştırılan Din; Halkın Dini ve Hakkın Dini
Çağdaş Bir Putlaştırma Örneği; Atatürk'e Ta ı veya Peygamber Diyenler
Hevânın Putlaştırılması
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi
Hevâsına Uyanların Özellikleri
Allah'tan Başkasına İbâdet
Allah'tan Başka Tapılan Varlıklar
Allah'tan Başkasına İbâdetin Anlamı