Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Tabiat (Doğa) Yaratıcı Olabilir mi? .

Tabiat

Tabiat (Doğa)
Yaratıcı Olabilir mi?

Tabiat (doğa): Yaratılmış olan
her şey, maddi alem ve maddi alemin özellikleri, onda işleyen kanun ve düzendir.
Materyalistlere göre, yaratılış olayı tabiat tarafından meydana gelmektedir.
Oysa ki tabiat denilen şu varlık alemi, yaratan değil; yaratılandır.
Tüm ilmî veriler, tarafsız
olarak evrenin bir başlangıcı olup sonradan var olduğunu ortaya koymaktadır.
Sonradan var olan bir şey, kendi kendini yaratamayacağı gibi, hiç bir şey de
yaratamaz. Öyleyse tabiatın (varlık aleminin) bir ilk yaratıcıya ve bir
muharrike (hareket ettirene) ihtiyacı vardır. O da ezeli, ebedi ve bir olan
Allah (c.c.)'dır.
Akıl, idrak, ilim ve irfan
sahibi olan insan yokluktan, hiç yoktan bir toplu iğne, bir sivri sinek
yaratamadığı halde; akıl ve idrakı olmayan ?tabiat? kendi kendini veya herhangi
bir şeyi nasıl yaratabilir? Bunu iddia edenler, düşünme kabiliyetini yitiren,
beyni gözleri üzerine inmiş bakar körlerdir.
Vahye değil de materyalizm
dinine inanan kimseler, bütün bu muazzam nizam ve intizamı ve bunca varlıkların
yaratılışını tesadüfle veya doğayla açıklamaya çalışmaktadırlar. Bu durumda,
bunlar dinsiz (mülhid) olamazlar; bunlar tam bir ?müşrik?; yaptıkları da
?şirk?dir. Çünkü inkar ettikleri Allah'ın sıfatlarını (en önce yaratma sıfatını)
O'ndan alıp, ?tesadüf? veya ?doğa? adını verdikleri bir tanrıya vermiş
oluyorlar. Kendilerine yanlış olarak , ?dinsiz? denen bu ?çok dinli? , ?çok
tanrılı? kimseler, ellerinde tuttukları medya aracılığıyla dinlerinden edip
sürüleştirdikleri yığınları ifsad edip kandırmaya çalışmaktadırlar. ?Doğa öyle
yaratmış? , ?tabiat ananın lütfu? , ?burcunuz...? , ?yıldızınız...? ,
?astroloğunuz diyor ki...? gibi ifade ve başlıkları altında reklamını yaptıkları
hurafelerin, çağdaş üfürükçülerin ve falcıların peşine takmayı ihmal etmiyorlar.
Dünyanın güneşten kopup içinde canlıların oluşmasını, insanın ortaya çıkışını
tesadüfe bağlamaya çalışıyorlar.
Çağdaş dünyada değişiklik olsun
diye ortaya atılan felsefe ve dünya görüşlerinin, ahlak ve erdem açısından en
tahripkâr olanı, hiç kuşkusuz dinsizliktir, ateizmdir. Bu tavrın
yaygınlaşmasında en büyük pay, elbette düzenin ve egemen güçlerindir.
Bu inkâr hastalığının pençesine
düşenler dahi, eğer tamamıyla öldürüp yok edememişlerse vicdanlarının ta
derinliklerinde Allah'ın varlığını hissederler. Bu his, Allah'ın da hidayetiyle
kimi zaman kişinin varlığını kuşatarak hayatının tamamına hakim olur. Kimi zaman
da bir felaket, bir korku sırasında geçici olarak ortaya çıkar. Gerçek şu ki,
olmayan bir şey hissedilmez. Sonlu ve yaratılmış olan insan zihni, sonsuz ve
yaratılmamış bir varlığı icad edemez. Bizi koruyan kim ise var eden de odur.
Varlığımız, Allah'ın varlığının en kesin delilidir.
Herşeylerini Allah'a borçlu
olan ve buna rağmen ihanetin zirvesine çıkıp O'nu inkar eden Allah'sız
materyalistlere sormalı: Allah'sız bir dünyada faziletli olmanın, kurallı
yaşamanın, dürüst davranmanın, yani özetle ahlaklı olmanın sebebi ne? Allah ve
ahirette ödül yoksa, bütün bu zahmetlere insan niçin katlansın?
Allah'ın, ahiretin, hesabın,
sorgunun, sualin olmadığı bir hayat namuslulara, ahlaklılara, dürüstlere, hakkı
hukuku gözetenlere, erdemlilere bir cehennem; namussuzlara, hırsızlara,
canilere, ahlaksızlara bir cennet olurdu. Öylesi bir dünyada insanları erdemli
ve ahlaklı yaşamanın gerekliliğine nasıl ikna edecektiniz ve onlar neden
ikna olsunlar? Olmuyorlar zaten. Allah'ı hayatına, siyasetine, devletine,
okuluna karıştırmak istemeyen laiklerin, materyalistlerin yaşantıları bunun en
açık delili değil midir?
İnsanlık tarihi Allah'ını,
dinini, imanını kaybedenlerin şeref, ahlak, fazilet, birlik, dirlik, özetle
insanı insan yapan her şeylerini kaybettiklerinin örnekleriyle doludur. Yine
tarih, gerçek anlamıyla iman edenlerin kahramanlıklarını, her konudaki erdem ve
faziletlerini gıptayla hatırlamakta ve hatırlatmaktadır.

[1]



[1]
Ahmet Kalkan, İslam Akaidi 104-105. Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.

ALLAH (C.C.) Allah Lafzı; Anlam ve Mâhiyeti
Varlıkların Türleri
1) Vâcibu'l-Vücûd
2) Mümkinu'l-Vücûd
3) Mümteniu'l-Vücûd
A) Aklî Deliller 1) Hudûs (So adan Varolma) Delilleriyle Allah'ın Varlığını İspat.
a) Cisimlerin So adan Yaratılması Esasına Dayanan Delil.
b) İhtirâ (İcat Etme) Delîli.
c) Terkip Delili.
2) İmkân Delîli
3) İbdâ' ve İllet-i Gâiyye Delîli
B) Naklî Deliller
Allah'ın Varlığına İcmâlî Birkaç Delil
1- İmkân Delîli
2- Hudûs Delîli
3- Hayat Delîli
4- İntizâm Delîli
5- San'at Delîli
6- Hikmet Ve Gâye Delîli
7- Şefkat-Merhamet Ve Rızık Delîli
8- Yardımlaşma Delîli
9- Temizlik Delîli
10- Sîmâlar Delîli
11- Sevk-i İlâhî Delîli
12- Rûh Ve Vicdân Delîli
13- Fıtrat Ve Tarih Delîli
14- Duygular Delîli
15- İttifak Delîli
16- Kur'ân Delîli
17- Peygamberler Delîli
"Allah? Kelimesinin İçerdiği Anlam ..
Allah'a İman
Allah Teâlâ'nın Birliği
ALLAH TEÂLÂ'NIN SIFATLARI
Kur'ân-ı Kerim Allah Teâlâ'yı Bize Nasıl Anlatıyor
Kur'ân-ı Kerim'de Allah'a İman ve O'nun Bazı İsim ve Sıfatları
Konuyla İlgili Hadis-i Şeriflerden Bazıları
YÜCE ALLAH'IN İSİMLERİ ?ESMA-İ HÜSNA? .
SIFAT-I İLAHİYYE .
1- Sıfat-ı Nefsiyye
2- Sıfat-ı Selbiyye (Tenzihat)
3- Sıfat-ı Sübûtiyye (Sıfat-ı Zatiyye)
4- Esmaül-Hüsna'nın Delalet Ettiği Sıfat ve Manalar
5- Haberî Sıfatlar
İstivâ
Nüzul
SIFÂT-I SELBİYYE .
SIFAT-I ZÂTİYYE .
1) VÜCUT ..
VACİBU'L-VÜCUD ..
2) KIDEM ...
3) BEKA ..
4) MUHÂLEFETÜ'N Lİ'L-HAVÂDİS .
5) KIYÂM Bİ-NEFSİHÎ
6) VAHDÂNİYET ..
SIFÂT-I SÜBUTİYYE .
1) HAYAT ..
2) İLİM ...
3) SEMÎ'
4) BASAR ..
5) İRÂDE .
İrâde-i Külliyye ve İrâde-i Cüz'iyye
a- Tekvinî İrâde
b- Teşriî irâde
a) Yaratma İradesi (İrâde-i Tekviniye)
b) Yasama İradesi (İrâde-i Teşriiye)
6) KUDRET ..
7) KELÂM ...
8) TEKVÎN ..
Tekvin Sıfatının İsbatı
RUYETULLAH .. Ru'yetullah; Allah'ın Görülmesi
Rü'yetin Dünyadaki Cevazı
Rü'yetin Âhiretteki Vücûbu
Allah Teâlâ'yı Görmek Mümkün müdür ? .
ALLAH'I İNKAR .. Allah'ı İnkar Etmede Önemli Olan Üç Etken . 1) Kibir ve İnat
2) Cehâlet
3) Tâğutların İfsadı
Allah'sız Bir Dünyayı Kimler İster? .
Allah İnancı Olmayan Toplum Modelinin Zararları
Allah'ı Düşündüren Kâinat Ayetleri
Yegâne Yaratıcı Allah'ı İnkâr Edenleri Düşünmeye Dâvet Bu Şiiri Kim Yazdı? .
Fabrika .
Tasvir
Allah'ı İnkâra Dayalı Felsefî Akımlar 1) Ateizm; Allah Tanımazlık .
2) Darwinizm ..
3) Naturalizm ..
Tabiat Nedir? .
Tabiat (Doğa) Yaratıcı Olabilir mi? .
4) Pantheisme .
5) Pozitivizm ..
Bilimlerin Dilinden .
Bak ve Düşün!
İlimler
6) İdealizm ..
İslâm Felsefesi mi? .
7) Reenkarnasyon .
8) Hedonizm ..
Niçin Yaşıyoruz? .
Beşer ve İnsan
Kitaplıktaki Kedi